Sony: "Inte otänkbart" med film eller tv-serie byggd på Fromsoftwares spel

Robot
Sony: "Inte otänkbart" med film eller tv-serie byggd på Fromsoftwares spel

Vilket Fromsoftware-spel skulle du vilja ha dramatiserat?

#elden-ring, #fromsoftware, #playstation, #sony


Gör dom det så måste där var med nån död person hängandes över ett räcke lite här å där


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Blir nog ett gäng "expanded universe"-filmer, ett par TV-serier och några spin-offs innan man ens börjar överväga att ta Bloodborne till PC.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir nog ett gäng "expanded universe"-filmer, ett par TV-serier och några spin-offs innan man ens börjar överväga att ta Bloodborne till PC.

Tyvärr så har du nog helt rätt där 😔 Så tråkigt att Bloodborne inte får mer kärlek 😥

Medlem

En film eller tv-serie baserad på Bloodborne hade kunnat bli väldigt bra.

Det skulle väl dock behövas en enorm budget. En animerad version kanske?

Jag bara undrar, till vilket syfte? Hela FromSofts katalog handlar om svåra utmaningar och lösa problem. Nu när jag skriver raderna så inser jag att det kanske handlar om att ta sig genom en dålig TV-serie.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag bara undrar, till vilket syfte? Hela FromSofts katalog handlar om svåra utmaningar och lösa problem. Nu när jag skriver raderna så inser jag att det kanske handlar om att ta sig genom en dålig TV-serie.

Pengar, så klart. Sätt en FromSoft logga på något så kommer horder av folk att köpa det utan att tveka.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Om de nu måste göra en TV-serie eller film av deras spel, så vill jag se Bloodborne.
Men helst kan de ju låta bli helt och hållet


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

ZF
Medlem

Verkar ju hyfsat ofilmbart. Men mer opassande material har ju filmats förr så.

Skrivet av Snake Plissken:

Gör dom det så måste där var med nån död person hängandes över ett räcke lite här å där

Får de inte in ett..

"Try but hole!"

..samtidigt, så har regissören ingen själ.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag bara undrar, till vilket syfte? Hela FromSofts katalog handlar om svåra utmaningar och lösa problem. Nu när jag skriver raderna så inser jag att det kanske handlar om att ta sig genom en dålig TV-serie.

Ja men fan, tänk dig att få följa en karaktär som står inför en boss, så får man följa hur hen dör och dör och dör om och om igen och hens förberedelser inför nästa försök…låter väl skoj?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Ja men fan, tänk dig att få följa en karaktär som står inför en boss, så får man följa hur hen dör och dör och dör om och om igen och hens förberedelser inför nästa försök…låter väl skoj?

Första bossen hela veckan.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag bara undrar, till vilket syfte? Hela FromSofts katalog handlar om svåra utmaningar och lösa problem. Nu när jag skriver raderna så inser jag att det kanske handlar om att ta sig genom en dålig TV-serie.

Vem vet, dem kanske får fram ett vettigt sätt att berätta en historia med en serie/film.

Det är mitt största "problem" med deras spel, vill du få någon sorts sammanhängade förståelse för historien i spelen måste man lusläsa texter på föremål och pussla ihop texter och karaktärer själv och jag har inte orken att leta reda på allt sådant, jag slutade vara en "completionist" i 99% av alla fall för +10 år sedan.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag bara undrar, till vilket syfte? Hela FromSofts katalog handlar om svåra utmaningar och lösa problem. Nu när jag skriver raderna så inser jag att det kanske handlar om att ta sig genom en dålig TV-serie.

Finns ju massa lore och världsbygge i spelen som spelare i stort sett kan undvika helt och hållet. Att göra en serie utifrån det hade inte varit svårt.

Medlem

Elden Ring baseras ju på Game of thrones. Den nya serien är bra men visst hade det varit kul att se hur världen sett ut i Elden Ring med alla monster.

Ska de göra film så vill jag dock se Bloodborne eller Darksouls samt ett PC släpp av Bloodborne i samma veva.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Dark souls 2 helt klart. Fan vilken pärla.

Medlem
Skrivet av lonian:

Elden Ring baseras ju på Game of thrones. Den nya serien är bra men visst hade det varit kul att se hur världen sett ut i Elden Ring med alla monster.

Ska de göra film så vill jag dock se Bloodborne eller Darksouls samt ett PC släpp av Bloodborne i samma veva.

Elden Ring baseras på Game of Thrones? Hur menar du då? Nog för att Martin skrev en del backstory och historia till Elden Ring innan produktionen började, men det var ju inte relaterat till GoT. Som jag uppfattade det ändrade ju till slut Miyazaki i stort sett allt Martin skrev och tillpassade det Dark Souls-världen, så Martins influenser måste väl i slutändan ses som ganska minimala.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Elden Ring baseras på Game of Thrones? Hur menar du då?

Jag fick uppfattningen om att det är i samma universum.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Armored Core vore rätt fett. Aldrig fel med lite mech action 😁

Skrivet av ZF:

Verkar ju hyfsat ofilmbart. Men mer opassande material har ju filmats förr så.

Får de inte in ett..

"Try but hole!"

..samtidigt, så har regissören ingen själ.

Haha ja det måse också vara med


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Tänkte först att det lär ju bara bli pannkaka med en fromsoft-baserad tvserie.

Men sen tänkte jag på dark souls 2 (bäst lore IMO) och det hade kunnat fungera med en tvserie (eller film) som utforskar det som hände innan världen blev som den blev runt kriget med jättarna o.s.v.
Det skulle kanske kunnat struktureras som en "tales from the crypt"-liknande form med små fristående berättelser, där någon boende i majula (katten kanske?) berättar historier / sagor om förr, runt lägerelden för någon tarnished som har vägarna förbi...

1
Skriv svar