Gotham Knights är låst till 30 FPS på Playstation 5 och Xbox Series X/S

Robot
Gotham Knights är låst till 30 FPS på Playstation 5 och Xbox Series X/S

Batmans familj slåss i slowmotion.


Medlem
Medlem

Nej tack. Total dealbraker numera. Testar ibland quality mode på PS5-spel men avskyr det lika mycket varje gång.

Medlem

Om det håller konstant 30 kan det vara spelbart. Men jag tycker personligen det är helt fel fokus. Man hade ju större förväntningar på denna generationen av spel. Det var ju bättre framerate på de flesta megadrive-spel...

Medlem

Ospelbart med andra ord, 30 fps på min tv gör att min hjärna nästan sprängs

Skribent

Detta bådar ju inte alls gott, tyvärr 😕

Medlem

Hahah hur kan detta ens vara acceptabelt? Om jag pröjsat 5-7000kr för en next gen konsoll, så hade jag absolut inte accepterat lata utvecklare som låst ett spel till 30 fps, oavsett hur bra det flyter på.

Hoppas det floppar.

Releasehästryttare

Dags att släppa nästa gens konsoler så de spelarna också kan få 60 fps /s

Moderator | Testpilot

Fulast om något är väl hur den här informationen kom på en Discord-server och inte som någon form av officiellt uttalande på andra ställen. Precis som de försökt mörka informationen tills släpp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

PC master race


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Avstängd
Skrivet av Devan:

Dags att släppa nästa gens konsoler så de spelarna också kan få 60 fps /s

Din kommentar makes no sense.

Medlem

Japp! numer en Deal breaker för mig med. Blir att avboka direkt.

Medlem

Minimum kraven för PC 1080p 60fps var relativt höga. Kanske då lite svårare för Series S men borde väl inte vara ett problem för PS5 och Series X med ett prestanda läge kan man tycka.

Medlem

Current gen redan last gen


signatur

Meep!

Medlem

30fps är ingen dealbreaker för min del, jag spelade nyligen Arkham Knight på Xbox i 30fps och tyckte det funkade hur bra som helst. Kan vara lite jobbigt först om man kommer från 60fps men jag vänjer mig iallafall ganska fort.

Medlem
Skrivet av Sofistikerad:

Din kommentar makes no sense.

Han tycker att om det inte går att få spel med 60fps på current gen, släpp nästa generation för att lösa problemet.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fulast om något är väl hur den här informationen kom på en Discord-server och inte som någon form av officiellt uttalande på andra ställen. Precis som de försökt mörka informationen tills släpp.

Ja jag skrev in det i nyheten nu, trodde först det var från deras egen twitter men såg att det var från Discord. Det känns aningen fult att inte gå ut med denna info officiellt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Där försvann det lilla intresse man hade.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Han tycker att om det inte går att få spel med 60fps på current gen, släpp nästa generation för att lösa problemet.

Det stämmer ju dock inte. Grafiken kommer alltid vara viktigare än fps.

Medlem

1080p 60 borde ju gå med resolution scaling på både series x och ps5?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blir det 12 fps på series s då?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av Påskmust:

30fps är ingen dealbreaker för min del, jag spelade nyligen Arkham Knight på Xbox i 30fps och tyckte det funkade hur bra som helst. Kan vara lite jobbigt först om man kommer från 60fps men jag vänjer mig iallafall ganska fort.

Det behöver inte vara hela världen som sagt. Jag tycker också att 30 funkar och att man märker det mest när man går från 60 till 30. Men det är sättet det presenterats på - lite i skymundan, som gör att man blir lite orolig..

Dom hade ju kunnat gå ut med det tidigare ”Vi låser till 30 då vi har mycket annat som också kräver kräm från maskinerna” nu känns det som att dom smyger med det..

Medlem

Top kek


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra att denna information dyker upp några dagar innan release efter att de flesta har preordrat

Medlem

År 2022 och I början av en ny konsolgeneration? Oacceptabelt enligt mig. Men har hört det tisslas om att det ska vara rätt så dåligt optimerat på PC med.

Medlem

Låter som Dying Light 2. Kommer 60fps på Xbox Series konsoler om 2 månader.

Avstängd
Skrivet av Akiba:

Bra att denna information dyker upp några dagar innan release efter att de flesta har preordrat

Preordrar man tv-spel år 2022 så får man skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av magma:

1080p 60 borde ju gå med resolution scaling på både series x och ps5?

Fast dom säger ju specifikt att det skulle krävas mer än att bara sänka upplösningen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Påskmust:

Fast dom säger ju specifikt att det skulle krävas mer än att bara sänka upplösningen.

Spelet har tydligen Ray tracing som inte går att stänga av (konsol). Skippa RT (ofta överskattat gentemot prestandatappet) och så skulle det nog göra enorm skillnad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jaha, då blir det PC versionen man skaffar

123
Skriv svar