Rykte: Beyond Good and Evil 2 är fortfarande tidigt i utvecklingen

Robot
Rykte: Beyond Good and Evil 2 är fortfarande tidigt i utvecklingen

Måhända i det ökända utvecklingshelvetet?

#Beyond-good-and-evil-2, #Ubisoft


Gnällkuk

När man är lite för stort fan av Miyamoto-san


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nästan 15 år senare och fortfarande i tidig utveckling... Tråkigt när man sett fram emot spelet sen dess.

Medlem

Jag trodde det var nerlagt? Jaja man kan ju alltid hoppas att det blir nåt att hänga i granen OM det nu släpps

Medlem

Vart går gränsen för att man hellre lägger ner spelet? Måste vara en extremt liten grupp som jobbar på spelet om det fortfarande känns värt att fortsätta med spelet.

Medlem

Har inte höga förväntningar alls på det här vare sig release datum eller "kvalité", enda som Ubisoft brukar vara bra på är grafiken resten är meh.

Medlem

Beyond Good & Evil ja. 19 år gammalt spel. Det är nog många som minns det. Det spelet känns relevant nu.
Flera tycker ju inte att Half-Life 3 är nåt att se fram emot. Half-Life är inte relevant nu. För gammalt.
Men Beyond Good & Evil?

Gääsp...

Moderator | Testpilot
Skrivet av jehuty:

Vart går gränsen för att man hellre lägger ner spelet? Måste vara en extremt liten grupp som jobbar på spelet om det fortfarande känns värt att fortsätta med spelet.

Beror helt och hållet på vad de känner är värt eller inte. Har svårt att tro det här spelet någonsin kommer tjäna in allt de lagt ned på det genom åren, men de kanske hellre vill få klart det och få in en del av pengarna tillbaka än att lägga ned det helt så all tid har varit slöseri.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu får de bannemej ge sig....
Lägg ned skiten och gör en film baserad på det vi såg i de två senaste trailer-arna istället. De var fantastiska och verkligen osar karaktär.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Beror helt och hållet på vad de känner är värt eller inte. Har svårt att tro det här spelet någonsin kommer tjäna in allt de lagt ned på det genom åren, men de kanske hellre vill få klart det och få in en del av pengarna tillbaka än att lägga ned det helt så all tid har varit slöseri.

Duke Nukem Forever...

Medlem

Jag förstår inte varför de la ned första prototypen. Hoppas de lär sig av detta. Jag tror att det behövs extrem talang nuförtiden att skapa ett bra spel. En bra ledare behölvs det alltid. Nu vet jag inte om nägra ha slutat och hoppat av projektet men jag tyckte det var så jäkla cool i de videos de visade oss. Hursomhelst, på ett sätt kan det vara bra att ta längre tid med nåt innan det släpps.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Jag förstår inte varför de la ned första prototypen. Hoppas de lär sig av detta. Jag tror att det behövs extrem talang nuförtiden att skapa ett bra spel. En bra ledare behölvs det alltid. Nu vet jag inte om nägra ha slutat och hoppat av projektet men jag tyckte det var så jäkla cool i de videos de visade oss. Hursomhelst, på ett sätt kan det vara bra att ta längre tid med nåt innan det släpps.

Samma med Duke Nukem. Det som visades upp 2001 såg coolt ut, och många hade förväntningar.

Medlem

Om jag har förstått det rätt så är det tekniken bakom spelet som är den stora anledningen till att Ubi fortsätter att satsa. Motorn i sig har högre värde långsiktigt än själva spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Duke Nukem Forever...

Duke nukem forever är ändå lite skillnad för det spelet har väl hoppat mellan olika spelutvecklare så hela kostnaden har inte legat på ett företag. (jag kan ha fel)

Medlem

Beyond Good & Evil är ett sånt spel från barndomen som jag fortfarande spelar igenom med ojämna mellanrum. Otroligt bra spel.

Tvåan, däremot, är en tragedi. Om det ens släpps ser det inte ut att bli mer än ännu en klump i den bruna Ubisoft-sörjan.

Medlem

Hinner nog dö innan spelet släpps.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Samma med Duke Nukem. Det som visades upp 2001 såg coolt ut, och många hade förväntningar.

Förväntningar är bra!. Om man kan leverera. Jag vet inte om det är RPG grejen de ogillade och gjorde om, för grafiskt var det ju topp, tycker jag. Det är klart, de har både pengar och tid, så att de kan göra något underbart!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Hoppas det inte är något stort team som jobbar med spelet.

Det tog många år och förseningar från det The Last Guardian visades tills det släpptes, men det gjorde inte så mycket då relativt få personer jobbade på spelet så utvecklingskostnaden skenade aldrig iväg.

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Beyond Good & Evil är ett sånt spel från barndomen som jag fortfarande spelar igenom med ojämna mellanrum. Otroligt bra spel.

Tvåan, däremot, är en tragedi. Om det ens släpps ser det inte ut att bli mer än ännu en klump i den bruna Ubisoft-sörjan.

Bra spel, men är det relevant nu? Om det släpps nästa år så har det gått 20 år.
Många tycker inte att Half-Life är relevant längre, och bryr sig inte om det kommer en trea eller inte.
Half-Life vs Beyond Good & Evil.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Förväntningar är bra!. Om man kan leverera. Jag vet inte om det är RPG grejen de ogillade och gjorde om, för grafiskt var det ju topp, tycker jag. Det är klart, de har både pengar och tid, så att de kan göra något underbart!

Frågan är om de borde ha släppt Duke Nukem Forever. Eller kanske bättre att låta hertigen vila i frid?
En typiskt 90-tals grej som funkade där och då.

Medlem

Jag var 27 år när det första kom och såg fram emot en tvåa rätt länge. Nu känns det som det kvittar. Men visst kommer jag prova det om det skulle komma men hypen är död sedan många år nu.

Medlem
Skrivet av Pontis:

Jag var 27 år när det första kom och såg fram emot en tvåa rätt länge. Nu känns det som det kvittar. Men visst kommer jag prova det om det skulle komma men hypen är död sedan många år nu.

Ja, blir nog ett spel mest för fansen. Som försvinner under radarn och säljer dåligt. Som Shenmue 3.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Frågan är om de borde ha släppt Duke Nukem Forever. Eller kanske bättre att låta hertigen vila i frid?
En typiskt 90-tals grej som funkade där och då.

Kanske inte! Det kanske är bättre att låta honom vila i frid, och koncentrera sig på framtiden och det som funkar 2022.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar