Activision Blizzards vd Daniel Alegre avgår

Robot
Activision Blizzards vd Daniel Alegre avgår
Medlem

Ja det märks att ledarna för det där bolaget bara är ute efter att tjäna så mycket pengar så snabbt som möjligt och har ingen som helst passion för att göra bra spel längre!

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja det märks att ledarna för det där bolaget bara är ute efter att tjäna så mycket pengar så snabbt som möjligt och har ingen som helst passion för att göra bra spel längre!

En bra vd behöver ju inte ha något eget spelintresse dock.

Medlem

Ärligt talat håller jag med @jeppe109

En bra VD behöver inte ha något spelintresse öht. Men ett intresse av att personal mår bra så att dom kan göra sitt bästa jobb möjligt är A & O. Alltså att INTE prioritera vinst som nr 1. Vinst kommer med sig själv om resten av maskineriet fungerar.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja det märks att ledarna för det där bolaget bara är ute efter att tjäna så mycket pengar så snabbt som möjligt och har ingen som helst passion för att göra bra spel längre!

Det är deras uppgift, tjäna så mycket pengar som möjligt åt företaget och sig själva. Jag vet inte någon chef för något större bolag, speciellt börsnoterade, som inte arbetar på det sättet. Det är inget ideellt bolag.


signatur

I drank what?

Medlem

NFT företag? Jag trodde NFTs bara var en hype och hade dött ut helt. Men kanske hade fel?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

NFT företag? Jag trodde NFTs bara var en hype och hade dött ut helt. Men kanske hade fel?

Har du hört talas om amerikaner

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja det märks att ledarna för det där bolaget bara är ute efter att tjäna så mycket pengar så snabbt som möjligt och har ingen som helst passion för att göra bra spel längre!

Såklart de är ute efter att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Såklart de är ute efter att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Ja och det förstår jag också, det vore ju dock trevligare om dem försökte göra det genom att göra så bra spel som möjligt och inte något halvdant och sedan mjölka ut så mycket pengar som möjligt via mtx innan man gör ett nytt spel för att börja om och göra samma sak igen.

Men men.. så länge den genomsnittliga konsumenten är halvt iq-befriad och "tillåter" detta så kommer inget att ändras.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

NFT företag? Jag trodde NFTs bara var en hype och hade dött ut helt. Men kanske hade fel?

Helt fel. Det ökar och säkert mycket, bara att det gör det lite vid sidan av main gaming, men det kommer nog slå in här stort, kanske om några år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så fort man hör orden NFT och Web3 vet man att det är skumraskaffärer. 🤷‍♂️


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En bra vd behöver ju inte ha något eget spelintresse dock.

Ne men det finns ju idioter som Bobby Kotick som säger specifikt han vill ta "det roliga ut ur spelen"

Medlem
Skrivet av Keima:

Ne men det finns ju idioter som Bobby Kotick som säger specifikt han vill ta "det roliga ut ur spelen"

Fast det sa han ju aldrig. Han sa att han ville ta det roliga ut ur att göra spel. Personligen tycker jag det är lika illa, men jag kan garantera dig att du har spelat många spel du tycker är roliga att spela som utvecklarna hatat att göra

Citat:

“We have a real culture of thrift. The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games.”

KoP
Medlem

Jag har ännu inte greppat vad NFT är och vad det ska vara bra för. 🤔

Medlem

Modigt att gå från ett stort och väletablerat företag som Activision för att jobba med NFTs. Hade aldrig vågat ta det steget personligen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag har ännu inte greppat vad NFT är och vad det ska vara bra för. 🤔

Enklaste förklaringen är väl att det är ett slags digitalt kvitto.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Trodde att NFT branschen var död.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Trodde Bobby kotich var vd?

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Modigt att gå från ett stort och väletablerat företag som Activision för att jobba med NFTs. Hade aldrig vågat ta det steget personligen.

Fast när de säljer företaget så behöver de ingen vd längre. Jag hade aldrig jobbat med nft men han fick nog ett bra erbjudande.

Skrivet av kanshira:

Trodde Bobby kotich var vd?

Det är han också. Daniel Alegre är COO och inte CEO.
Men det finns visst underbolag inom koncernen där Alegre är CEO, därav att det kan bli lite rörigt.

Hursomhaver, Alegre har nått högsta möjliga position inom Activision Blizzard och därför är det naturligt att han tittar sig omkring efter att klättra vidare på karriärstegen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av OAKTHYR:

Trodde att NFT branschen var död.

Den är lika död som Ponzi Scheme/MLM-branschen.

Så länge det finns lättlurade människor kvar så frodas branschen ifråga.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Ja och det förstår jag också, det vore ju dock trevligare om dem försökte göra det genom att göra så bra spel som möjligt och inte något halvdant och sedan mjölka ut så mycket pengar som möjligt via mtx innan man gör ett nytt spel för att börja om och göra samma sak igen.

Men men.. så länge den genomsnittliga konsumenten är halvt iq-befriad och "tillåter" detta så kommer inget att ändras.

Det är kostnaden för när gaming blev mainstream.

Skrivet av Broshimitsu:

Modigt att gå från ett stort och väletablerat företag som Activision för att jobba med NFTs. Hade aldrig vågat ta det steget personligen.

Du är inte heller lika rik som den snubben. Han har råd att leka med sin karriär nu.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är kostnaden för när gaming blev mainstream.

Du är inte heller lika rik som den snubben. Han har råd att leka med sin karriär nu.

Ja tyvärr, lite därför jag fallit tillbaka mycket mer på indie de senaste 5-6 åren. För även om viljan att tjäna pengar så klart finns där också så känns det som att "hjärtat" fortfarande finns kvar där i jämförelse med dem stora titlarna (även om det klart finns många bra där också).

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag har ännu inte greppat vad NFT är och vad det ska vara bra för. 🤔

Skrivet av yonaz:

Enklaste förklaringen är väl att det är ett slags digitalt kvitto.

Ett digitalt kvitto som existerar decentraliserat på en blockchain, är väl mer korrekt. Som tekniskt koncept kanske lite roligt. Men rent praktiskt? Fyller inte någon funktion som inte kan göras lika bra med traditionella medel, annat än att dra mkt ström.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har inte NFT tankat lika hårt som krypto den senaste tiden och även där med lite bedrägerier och dylikt?

Något det har gemensamt med krypto är åtminstone drömmen om att tjäna stora belopp utan att behöva utföra något faktiskt arbete. =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Vet inte vem han var eller vad han gjorde (VD?!) på Blizzard...aldrig hört hans namn förut, men ifall han lämnade Blizzard för något NFT-skräp så kan det knappast varit någon förlust, så...grattis Blizzard antar jag.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En bra vd behöver ju inte ha något eget spelintresse dock.

En bra VD för ett spelföretag skulle garanterat bli en bättre VD för spelföretaget ifall han hade en passion för området han är VD för.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag har ännu inte greppat vad NFT är och vad det ska vara bra för. 🤔

Enkelt sammanfattat kan man säga att det inte är meningen att du ska förstå, för om du gjorde det så blir det mycket svårare att lura av dig dina pengar.

Jag skulle kunna förklara i detalj, men det är så urbota dumt så jag orkar inte ens tänka på det, men den här bilden är så talande:

Skrivet av yonaz:

Enklaste förklaringen är väl att det är ett slags digitalt kvitto.

Nja, det är ett digitalt kvitto på att du har en inbillad ensamrätt på en digitalprodukt du egentligen inte äger. Låter som något man skulle vilja lägga några miljoner på va?

Medlem

Kommer ni ihåg förr då man kunde köpa en stjärna eller en kvadratmeter på månen? NFT är typ samma sak,

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Kommer ni ihåg förr då man kunde köpa en stjärna eller en kvadratmeter på månen? NFT är typ samma sak,

Skillnaden är väl att ditt fina "Certifikat" eller "Kvitto" som tidigare var utskrivet på ett a4 i flera färger och fullt med stämplar som "Jätte-superäkta" nu är digitalt, förvaras på någon blockkedja och går att sälja vidare till någon annan sucker. Värdet är exakt 0 kr(€, $, Bitcoin etc), men avgörs egentligen av hur mycket nästa svagsinte stackare efter den siste personen som köpt [vara x] betalar för den, förutsatt att en sådan går att hitta.
Ifall ingen köper [vara x] är den återigen värd exakt 0 kr(€, $, Bitcoin etc), och den sista personen att betala något för [vara x] är exakt det belopp hen betalade så mycket fattigare.

1
Skriv svar