What grinds my gears!

Medlem
Skrivet av Devan:

Skulle uppskatta om vi inte drar in nuvarande krig i denna tråd!

Var väl inte det som var poängen?

Avstängd

Personer som alltid skriker när dom pratar, när man skall kolla ex klipp på youtube och så skrikpratar personen hela tiden, är det inte särskilt underhållande så stänger jag av. Manipulativa, sadistiska personer som kan säga nästan vad som helst under täckmanteln av ”det var inte illa menat”.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Folk som renoverar lägenheten tidigt på morgonen. Borrandet i sten skär igenom stillheten likt en varm kniv i smör.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare
Skrivet av Freakon:

Folk som renoverar lägenheten tidigt på morgonen. Borrandet i sten skär igenom stillheten likt en varm kniv i smör.

Så länge det är efter kl 7 så är det ju ok, hade ett par grannar i lägenheten jämte som började maskin såga kl 2 på natten och höll på till 5...

Medlem
Skrivet av Devan:

Så länge det är efter kl 7 så är det ju ok, hade ett par grannar i lägenheten jämte som började maskin såga kl 2 på natten och höll på till 5...

Enligt reglerna är det ok, men för min sömn är det katastrof då jag ofta går och lägger mig mellan 04-07.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Enligt reglerna är det ok, men för min sömn är det katastrof då jag ofta går och lägger mig mellan 04-07.

Lägg dig tidigare? Eller senare.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Enligt reglerna är det ok, men för min sömn är det katastrof då jag ofta går och lägger mig mellan 04-07.

Varför? När slutar du jobba?

Medlem

Folk som aldrig har hört talas om nattskift.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Lägg dig tidigare? Eller senare.

Hur då? Om jag slutar att arbeta vid 2-3 och börjar att jobba 13, när ska jag sova?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Folk som aldrig har hört talas om nattskift.

+1


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Varför? När slutar du jobba?

Det varierar, men ofta är jag hemma sent och det tar lite tid att varva ner innan sovdags. Jag är inte ensam om detta, många jobbar skift/natt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Det varierar, men ofta är jag hemma sent och det tar lite tid att varva ner innan sovdags. Jag är inte ensam om detta, många jobbar skift/natt.

Jobbade natt i 4 månader innan jag var tvungen att sluta, inte för några pengar skulle jag ställa upp på skit som det igen. Tog nästan lika lång tid att återhämta sig.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det varierar, men ofta är jag hemma sent och det tar lite tid att varva ner innan sovdags. Jag är inte ensam om detta, många jobbar skift/natt.

Jag förstår. Men allt fler gör inte det. Det är nog svårt att anpassa sig efter nattskiftsarbetare. Men jag inser att det lär suga. Eloge till dig som orkar med det.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

När smygrasister i Sverige frågar var kommer du ifrån? och då är det inte Sverige dom vill ha till svar där jag är född utan varifrån mina föräldrar kommer ifrån trots att jag talar flytande svenska och har inte gett någon anledning att jag inte skulle vara svensk, förutom att jag inte är blond och ej blåögd. Har vänner med blont hår och blåa ögon som har föräldrar från samma land som mina föräldrar, säger dom inte sitt namn får dom inte frågan var dom kommer ifrån. What the fuck difference does it make where I'm from?

Jag stör mig på folk som ser rasism i allt.
Att vara intresserad av en människas bakgrund är att visa sig intresserad. Sedan att lättkränkta människor behöver rasism för att motivera sin existens eller bortförklara sin egna misslyckande och brister ligger tyvärr i tiden. Oftast är det de själva som är smygrasister och har fördomar om etniska svenskar.

EDIT: f.ö. ogillar jag starkt att diskutera politiskt laddade frågor på det här forumet och jag tvekade på om jag skulle bemöda mig att svara. Personligen startar jag aldrig liknande inlägg även om jag har starka politiska åsikter, men jag kunde inte låta detta inlägget gå utan replik. Däremot ämnar jag inte diskuterar vidare eller gå in i polemik. Tack!

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag förstår. Men allt fler gör inte det. Det är nog svårt att anpassa sig efter nattskiftsarbetare. Men jag inser att det lär suga. Eloge till dig som orkar med det.

Det har du rätt i och det är något som jag får hacka i mig. Inte mycket att göra liksom. Men jobbigt är det, då och då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Jag stör mig på folk som ser rasism i allt.
Att vara intresserad av en människas bakgrund är att visa sig intresserad. Sedan att lättkränkta människor behöver rasism för att motivera sin existens eller bortförklara sin egna misslyckande och brister ligger tyvärr i tiden. Oftast är det de själva som är smygrasister och har fördomar om etniska svenskar.

EDIT: f.ö. ogillar jag starkt att diskutera politiskt laddade frågor på det här forumet och jag tvekade på om jag skulle bemöda mig att svara. Personligen startar jag aldrig liknande inlägg även om jag har starka politiska åsikter, men jag kunde inte låta detta inlägget gå utan replik. Däremot ämnar jag inte diskuterar vidare eller gå in i polemik. Tack!

Medhåll.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Jobbade natt i 4 månader innan jag var tvungen att sluta, inte för några pengar skulle jag ställa upp på skit som det igen. Tog nästan lika lång tid att återhämta sig.

Det är jobbigt som fan. Speciellt nu när man börjar att närma sig 40.

Men har andra planer så hoppas på ett skönare liv lite längre fram.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Starscream:

Jag stör mig på folk som ser rasism i allt.
Att vara intresserad av en människas bakgrund är att visa sig intresserad. Sedan att lättkränkta människor behöver rasism för att motivera sin existens eller bortförklara sin egna misslyckande och brister ligger tyvärr i tiden. Oftast är det de själva som är smygrasister och har fördomar om etniska svenskar.

EDIT: f.ö. ogillar jag starkt att diskutera politiskt laddade frågor på det här forumet och jag tvekade på om jag skulle bemöda mig att svara. Personligen startar jag aldrig liknande inlägg även om jag har starka politiska åsikter, men jag kunde inte låta detta inlägget gå utan replik. Däremot ämnar jag inte diskuterar vidare eller gå in i polemik. Tack!

Beskylla mig falskt förtjänar svar. Jag är född i Sverige och har sedan jag varit barn upplevt rasism från många svenskar, kränkande kommentarer om mitt ursprung och om hur svenskar tycker dom är mer värda, rakt ut sagt grova rasistiska saker till mig att dom anser sig vara mer värda för dom är mer vita än jag, nästan varje jobb jag varit på innan massinvandringen skedde.

Det är bra att massinvandring skett till Sverige, idag kan jag prata mitt modersmål offentligt utan att svenskar som tidigare tittat snett på en bara man tyst pratat med någon på mitt modersmål, det har försvunnit. Idag vågar svensken i allmänhet inte som tidigare på grund av massinvandringen gorma rasistiska saker. Mina föräldrar är från Europa dessutom.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Beskylla mig falskt förtjänar svar. Jag är född i Sverige och har sedan jag varit barn upplevt rasism från många svenskar, kränkande kommentarer om mitt ursprung och om hur svenskar tycker dom är mer värda, rakt ut sagt grova rasistiska saker till mig att dom anser sig vara mer värda för dom är mer vita än jag, nästan varje jobb jag varit på innan massinvandringen skedde.

Det är bra att massinvandring skett till Sverige, idag kan jag prata mitt modersmål offentligt utan att svenskar som tidigare tittat snett på en bara man tyst pratat med någon på mitt modersmål, det har försvunnit. Idag vågar svensken i allmänhet inte som tidigare på grund av massinvandringen gorma rasistiska saker. Mina föräldrar är från Europa dessutom.

Du verkar missa att en massa svenskar har upplevt exakt det du beskriver fast från ditt håll (menar inte dig personligen). Kan inte minnas alla tillfällen då man har varit en "fucking svenne" eller att folk ska "knolla min mamma", enbart för att jag är vit i hyn och pratar ren svenska.

Jag lämnar diskussionen genom att citera Morgan Freeman: "Se mig som en människa så ser jag dig som en människa."

Detta gäller åt båda hållen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Du verkar missa att en massa svenskar har upplevt exakt det du beskriver fast från ditt håll (menar inte dig personligen). Kan inte minnas alla tillfällen då man har varit en "fucking svenne" eller att folk ska "knolla min mamma", enbart för att jag är vit i hyn och pratar ren svenska.

Jag lämnar diskussionen genom att citera Morgan Freeman: "Se mig som en människa så ser jag dig som en människa."

Detta gäller åt båda hållen.

Växt upp på 80talet det var sällan någon invandrare yttrade dom orden du påstår, fanns inte många invandrare i Sverige på 90talet heller, från Balkan kom det bara omkring c.a 100.000 under 90talet. Har varit i utbildningar och många arbetsplatser, invandrarna vågade sällan säga ifrån än mindre säga sådana saker som dom sagt till dig. Jag är ett levande vittne på att det fanns många etniska svenskar som öppet visade sin grova rasism, tills massinvandringen tack och lov kom, nu är dom flesta rasistiska svenskar tysta dom vågar inget annat.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Växt upp på 80talet det var sällan någon invandrare yttrade dom orden du påstår, fanns inte många invandrare i Sverige på 90talet heller, från Balkan kom det bara omkring c.a 100.000 under 90talet. Har varit i utbildningar och många arbetsplatser, invandrarna vågade sällan säga ifrån än mindre säga sådana saker som dom sagt till dig. Jag är ett levande vittne på att det fanns många etniska svenskar som öppet visade sin grova rasism, tills massinvandringen tack och lov kom, nu är dom flesta rasistiska svenskar tysta dom vågar inget annat.

Kan vara så att man har olika erfarenheter, just pga av den man är (fysiskt). Ex så har jag aldrig varit med om att någon av mina manliga vänner har slagit en kvinna, det betyder inte att det inte finns män som slår kvinnor.

Detta är en mycket intressant diskussion, men vi går alldeles för off-topic nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare
Skrivet av Freakon:

Enligt reglerna är det ok, men för min sömn är det katastrof då jag ofta går och lägger mig mellan 04-07.

Vet av egen erfarenhet att det är svårt att få folk att förstå, men testa i alla fall att prata med dem och nämn att du sover till x på dagarna för att du jobbar natt om de nu skulle kunna tänka sig att göra saker som stör senare på dagen om de har möjlighet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Vet av egen erfarenhet att det är svårt att få folk att förstå, men testa i alla fall att prata med dem och nämn att du sover till x på dagarna för att du jobbar natt om de nu skulle kunna tänka sig att göra saker som stör senare på dagen om de har möjlighet.

Jag ska göra det. Frågan är ju fri så att säga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Gjode ett X igår och nu har jag 100+ bottar som reXat mitt X, vafan @Musk ??

Medlem
Skrivet av Devan:

Gjode ett X igår och nu har jag 100+ bottar som reXat mitt X, vafan @Musk ??

Jag förstår inte, kan du utveckla?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare
Skrivet av Freakon:

Jag förstår inte, kan du utveckla?

X = twitter

Medlem
Skrivet av Devan:

X = twitter

Det är jag med på. Men vad menar du med att hundratals bottar har delat ditt inlägg? Så fungerar inte plattformen, eller?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Webbsidor som glömmer bort en cookie inställningar regelbundet!

Jag som det flesta här besöker en del olika sidor varje dag och jag är så galet trött på att vissa sidor glömmer bort ens inställningar så snabbt som 3 veckor emellan och det kommer en ny popup där man måste trycka ja eller nej på..

Är det bara jag som känner att detta är ett problem?

Releasehästryttare
Skrivet av Freakon:

Det är jag med på. Men vad menar du med att hundratals bottar har delat ditt inlägg? Så fungerar inte plattformen, eller?

Är bott konton som har en halvnaken tjej som bild och vill att man skall trycka på en länk för att se mer bilder av henne.

Avstängd
Skrivet av Devan:

Webbsidor som glömmer bort en cookie inställningar regelbundet!

Jag som det flesta här besöker en del olika sidor varje dag och jag är så galet trött på att vissa sidor glömmer bort ens inställningar så snabbt som 3 veckor emellan och det kommer en ny popup där man måste trycka ja eller nej på..

Är det bara jag som känner att detta är ett problem?

https://miro.medium.com/v2/resize:fit:790/1*uVhBIJkCvhuGGoXxS...

Finns ju I don't care about cookies.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Skriv svar