Diskutera - Vilket är Ubisofts bästa spel?

Medlem

På senare tid, Immortals Fenyx Rising, det nya Mario + Rabbids och Assassins Creed: Valhalla. Far Cry 5 var det senaste som var bra i den serien.

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Gjorda av Blue Byte Software.

Nu publicerades det av Ubisoft å om vi enbart ska gå på studios som skapats är inte ens Far Cry med eftersom Crytek var med och gjorde det till exempel.

Inaktiv
Skrivet av Wiinis:

Heroes of might and magic utan tvekan! Speciellt trean.

Skrivet av Superknasen:

1. Heroes of Might and Magic 3

HoMM 3 är inte gjort av Ubisoft utan New World Computing, utgivet av 3DO.
Ubisofts försök i den serien (efter uppköpet) är katastrofalt dåliga (min åsikt).

Medlem

Assassins Creed II och AC:Brotherhood


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Har haft riktigt bra tider med flesta AC spelen, trots all grinding.
Får inte glömma Splinter cell serien med, där jag håller första spelet som favorit.

Skrivet av anon_332538:

Nu publicerades det av Ubisoft å om vi enbart ska gå på studios som skapats är inte ens Far Cry med eftersom Crytek var med och gjorde det till exempel.

Precis, det är ju Far Cry 2 och framåt som är Ubisoft.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ryggmärgssvaret blir Beyond Good & Evil.

Medlem

Assassin's Creed IV: Black Flag, följt av Odyssey och ACII.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Går man på vad dom utvecklat och inte enbart publicerat så är det Beyond Good & Evil.

Inaktiv

Beyond Good & Evil, AC Odyssey och Immortals Fenyx Rising är nog mina favoriter.
Bubblare: Child Of Light och Valiant Hearts: The Great War.

Medlem

Zombi inte den nya utan Zombi 1986 på en Amiga

Medlem

Ghost Recon Wildlands
Assassin's Creed II
Assassin's Creed Brotherhood
Assassin's Creed Valhalla

Medlem

Av spel som de själva utvecklat är det nog XIII, AC Black Flag och Far Cry 2. Om man ser under deras större paraply så blir det nog Anno 1800

Medlem
Skrivet av anon_328997:

HoMM 3 är inte gjort av Ubisoft utan New World Computing, utgivet av 3DO.
Ubisofts försök i den serien (efter uppköpet) är katastrofalt dåliga (min åsikt).

New World Computing gjorde så jäääävla bra spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag säger Far Cry: Instincts från 2005 bara för att ingen annan kommer att göra det. Jag älskade det på min Xbox när det begav sig!

Medlem

Assassin's Creed Black flag eller Origins till pcn och Mario + rabbids spelen till switchen är riktigt trevliga också!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Håller Assassin's Creed Black flag först tätt följt av assassin's creed odyssey.

Medlem

Splinter cell första trilogin men speciellt chaos theory, soundtracket används överallt så mästerligt är det (top gear bland annat).

Ac ezio trilogin

Ac black flag

Far cry 2

Medlem

The Division, utan tvekan! Vi hade riktigt kul med det, plus att spelet kändes som något helt nytt när det kom.

Medlem

Efter att ha blivit en stealth-fanatiker tack vare Thief 1&2 så såg jag fram emot första Splinter Cell oerhört mycket, som även är det Ubisoftspel jag har spelat igenom mest gånger. Så det är väl deras bästa spel för mig. Chaos Theory är också bra, men sedan förlorade jag intresset för serien.

Gillar även B.A.T. 1&2, dom tidigare Rainbow Six-spelen, Beyond Good and Evil, Rayman Origins, Child of Light, Valiant Hearts och Assassin's Creed: Origins.

Medlem

Far Cry 3, AC Unity, AC Syndicate, AC Valhalla i den ordningen.

Medlem

En gång i tiden var dom bland mina favoritutvecklare med riktigt bra simulatorspel som Silent Hunter serien och IL-2 Sturmovik som någon nämnde innan. Sedan lade dom ned allt sådant och satsade på sitt copy paste dom kör numera med alla spel.

Medlem

Roligt att hur många som helst av spelen nämnda i tråden inte är utvecklade av Ubisoft.

Då ska vi se...
IL-2 Sturmovik är utvecklat av 1C Company. Vissa av spelen är publicerade av Ubisoft, men har inte varit det sen 2006.

Alone in the Dark verkar inte ha nåt alls med Ubisoft att göra? Eller har jag missat nåt? @Mirage

R.U.S.E. är utvecklat av Eugen Systems. R.U.S.E. är det enda spelet från utvecklaren som är publicerat av Ubisoft.

Trackmania var inte Ubisoft från början, men är det numera, sen 2009.

Heroes of Might and Magic blev inte Ubisoft förrän sjätte spelet? Kanske tidigare, trean är det inte iaf.

South Park: Stick of Truth är utvecklat av Obsidian.

The Settlers blev inte Ubisoft förrän efter Settlers IV.

Skrivet av werik:

Av spel som de själva utvecklat är det nog XIII, AC Black Flag och Far Cry 2. Om man ser under deras större paraply så blir det nog Anno 1800

Anno 1800 är utvecklat av Blue Byte som är Ubisoft-ägda sen 2001.

Medlem

AC 3 var enligt mig det bästa AC spelet. Annars tycker jag nog Splinters Cell spelen har varit roliga. Vet dock inte om jag skulle uppskatta dom idag, men när det begav sig älskade jag dom.

Medlem

Rayman Legends och Origins är rena mästerverk. Så underbar musik och kunde pausa mitt i spelandet bara för att beundra alla målade miljöer... Önskar verkligen att det kunde komma uppföljare!

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

R.U.S.E. Har jag lagt väldigt många timmar på.

Hade nästan glömt det, nu blev jag arg bara för det... eftersom de kastade spelet, vi spelade verkligen det asmycket back in the days. Fan vad kul vi hade haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Roligt att hur många som helst av spelen nämnda i tråden inte är utvecklade av Ubisoft.

Då ska vi se...
IL-2 Sturmovik är utvecklat av 1C Company. Vissa av spelen är publicerade av Ubisoft, men har inte varit det sen 2006.

Alone in the Dark verkar inte ha nåt alls med Ubisoft att göra? Eller har jag missat nåt? @Mirage

R.U.S.E. är utvecklat av Eugen Systems. R.U.S.E. är det enda spelet från utvecklaren som är publicerat av Ubisoft.

Trackmania var inte Ubisoft från början, men är det numera, sen 2009.

Heroes of Might and Magic blev inte Ubisoft förrän sjätte spelet? Kanske tidigare, trean är det inte iaf.

South Park: Stick of Truth är utvecklat av Obsidian.

The Settlers blev inte Ubisoft förrän efter Settlers IV.

Anno 1800 är utvecklat av Blue Byte som är Ubisoft-ägda sen 2001.

Det spelar ju ingen roll, Ubi är både förläggare och utvecklare.
Ubisoft började göra Might and Magic med Heroes 5.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tolkar meningen "Under sina 37 år har det släppt mängder med bra spel" i artikeln som att även spel där de "enbart" är utgivare omfattas.

Känner att det mesta Ubisoft satt sin stämpel på under senare år varit högst mellanmjölkiga (dock gillade jag Division, ett snöigt New York var mysigt att ranta runt i, trots dystopin), så jag vill lyfta lite äldre spel. Inte minst ett som jag misstänker inte hade nämnts annars:

Conquest: Frontier Wars - var ett riktigt mysigt rymd-RTS för sin tid.

Annars gillar jag R6: Vegas, så väl ettan som tvåan.
Expansionen till World in Conflict (ett jäkla bra spel, f.ö.) faller ju rent tekniskt under Ubisofts paraply också, även om de köpte Massive mindre än ett år innan släpp.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Mina favoriter är: Rayman Legends, AC Black Flag och AC Oddyssey

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Rayman Legends och Origins är rena mästerverk. Så underbar musik och kunde pausa mitt i spelandet bara för att beundra alla målade miljöer... Önskar verkligen att det kunde komma uppföljare!

Håller helt och hållet med! Får med jämna mellanrum musiken från Legends på kärnan. 😄

123
Skriv svar