Är Nintendo på väg till PC och mobila enheter?

Medlem
Är Nintendo på väg till PC och mobila enheter?

Enligt ett patent som nått ljuset nyligen (se video) verkar Nintendo ha på gång ett system som låter en förmodad spelkonsol - som Nintendo Switch eller kanske dess uppföljare - kommunicera med någonting som liknar såväl en tablet (typ iPad) och mobiler (typ iPhone) och som det inte vore nog även en PC!? Känns lite väl att tänka sig att de skulle släppa spel till PC men kanske vore det ett sätt att expandera? Eller så kanske det bara är en utökning av Nintendo Switch Online där användandet utav röstkommunikation kommer kunna skötas på mer än mobiler framöver? Vad tror ni om detta? Spel, kommunikation eller kanske rentutav båda?

Medlem

Vilken dröm det vore om dom släppte sina spel till PC också. Switchen klarar ju tyvärr knappt av sina egna menyer,


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Vill ha en ny 3ds likande konsol med street pass 😭

Medlem
Skrivet av noyart:

Vill ha en ny 3ds likande konsol med street pass 😭

Ja, Street Pass var guld och förtjänar en renässans så förhoppningsvis blir uppföljaren till Switch också "bärbar".

Medlem

Alla borde satsa på bärbart. Har alltid uppskattat alla mina bärbara enheter. Vita är favoriten, nu kör jag enbart steam deck och väldigt sällan dockat. Ägt switchbsedan dag 1 men knappt spelat på den. Svårt för Nintendo, men tänk en bärbar xbox... Fast det har jag ju typ med xcloud men en riktig.

Medlem

Nytt patent visar hur Nintendo sökt om inplantering utav både ray-tracing och DLSS-liknande teknik till sin nästa konsol. Mycket troligt att i alla fall sistnämnda kommer användas i bred skala. Första är nog mest bara för att ha.

Medlem

Enligt en Japansk teknikjournalist har "Switch 2" gått in i produktion för att släppas "inom 12 månader". Januari-släpp verkar random så skulle tro att det snarare handlar om November-December i år. Perfekt inför julhandeln alltså.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/CEDIMmbLk-E?t=448

Enligt en Japansk teknikjournalist har "Switch 2" gått in i produktion för att släppas "inom 12 månader". Januari-släpp verkar random så skulle tro att det snarare handlar om November-December i år. Perfekt inför julhandeln alltså.

Nintendo brukar försöka tajma releaser av konsoler med ett större spelsläpp. Frågan är då vad det skulle vara i det här fallet om ryktet stämmer.

Medlem
Skrivet av robbis:

Alla borde satsa på bärbart. Har alltid uppskattat alla mina bärbara enheter. Vita är favoriten, nu kör jag enbart steam deck och väldigt sällan dockat. Ägt switchbsedan dag 1 men knappt spelat på den. Svårt för Nintendo, men tänk en bärbar xbox... Fast det har jag ju typ med xcloud men en riktig.

Det hade varit underbart om samtliga konsoler hade erbjudit ett bärbart alternativ. Så skönt det hade varit att släcka tvn på kvällarna och fortsätta lira i sängen innan sovdags.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Nintendo brukar försöka tajma releaser av konsoler med ett större spelsläpp. Frågan är då vad det skulle vara i det här fallet om ryktet stämmer.

Nintendo har skickat ut ett mail om att spelare kanske har något att vinna på hoppa på Odyssey igen. En del har tolkat det som ett DLC är på väg, i sådana fall troligast till filmens premiär, men något som är minst lika troligt är att en uppföljare är på gång. Då gissningsvis till "Switch 2" (om inte cross-gen) till slutet av året! I bästa utav världar stämmer båda (DLC+spel)! Sen kanske de lyckas få ut Metroid Prime 4 till dess, men det är tveksamt om dess utvecklingstid på 4 år räcker? 4,5 hinner det väl kanske få, men ändå. Annars vet jag inte. Mario Kart 10 kanske? 8DX har ju sålt otroligt bra och dess DLC ska väl räcka året ut så kanske är tänkt att ta vid efter det? Tears of the Kingdom kanske får ett nysläpp också? Det skulle ge en väldigt solid startpunkt till julhandeln.

Medlem

Kom det inte ut en nyhet nyss också om att de växlar upp produktionen av Switch eller har jag drömt detta?

Känns ju udda att påbörja produktionen av sin nya konsol samtidigt som man lägger in en högre växel på den andra?

När det kommer till Nintendo på PC....Nja va? Visst, något sätt att streama till pc kanske skulle kunna ske, men så som jag känner Nintendo så lär det bli ett rent helvete att få det funka enkelt.

Men vad vet jag egentligen, köpte en OLED i höstas, den senaste Nintendoprodukten jag hade innan dess var N64...

Medlem
Skrivet av greb1989:

Kom det inte ut en nyhet nyss också om att de växlar upp produktionen av Switch eller har jag drömt detta?

Känns ju udda att påbörja produktionen av sin nya konsol samtidigt som man lägger in en högre växel på den andra?

När det kommer till Nintendo på PC....Nja va? Visst, något sätt att streama till pc kanske skulle kunna ske, men så som jag känner Nintendo så lär det bli ett rent helvete att få det funka enkelt.

Men vad vet jag egentligen, köpte en OLED i höstas, den senaste Nintendoprodukten jag hade innan dess var N64...

Nejdå, du minns helt rätt! Det har rapporterats om det och stämmer nog helt. Men det är nog för att de förväntas sälja konsoler i tid till Tears of the Kingdom (som kanske även också får en helt egen OLED-utgåva) och sen i tid till Mario-filmen. Sen runt E3-tider utannonserar de nog uppföljaren och sänker priset något på Switch för att sälja vidare med den och låta den leva vidare sida vid sida med nya enheten. Så det går nog ihop ändå.

Medlem

Nintendo har nyligen tilldelat Tears of the Kingdom och Advance Wars 1+2 Re-boot Camp eShop ID:n vilket inte behöver betyda någonting men har tolkats som att de inom kort kommer gå att förhandsboka på Eshop och att de kommer presenteras närmare på en närstående Nintendo Direct - vilket kan vara väldigt nära då de de senaste åren har hållits i Februari månad. Mer information om TotK med specialutgåva av såväl spelet som OLED-konsolen kanske även visas upp? Vore ju trevligt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/TYAJrQSCdwU

Enligt ett patent som nått ljuset nyligen (se video) verkar Nintendo ha på gång ett system som låter en förmodad spelkonsol - som Nintendo Switch eller kanske dess uppföljare - kommunicera med någonting som liknar såväl en tablet (typ iPad) och mobiler (typ iPhone) och som det inte vore nog även en PC!? Känns lite väl att tänka sig att de skulle släppa spel till PC men kanske vore det ett sätt att expandera? Eller så kanske det bara är en utökning av Nintendo Switch Online där användandet utav röstkommunikation kommer kunna skötas på mer än mobiler framöver? Vad tror ni om detta? Spel, kommunikation eller kanske rentutav båda?

De tar massa patent hela tiden, det mesta används aldrig till något.

Skrivet av Gertzy:

Ja, Street Pass var guld och förtjänar en renässans så förhoppningsvis blir uppföljaren till Switch också "bärbar".

Ja, Street Pass var riktigt kul. Borde ju kunna bakas in på nått sätt med deras challange & reward-tjänst så man kan tjäna lite extra platinum points
Men även Miiverse borde komma tillbaka, speciellt nu när de har sån sofistikerad föräldrakontroll till konsolen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

De tar massa patent hela tiden, det mesta används aldrig till något.

Ja, Street Pass var riktigt kul. Borde ju kunna bakas in på nått sätt med deras challange & reward-tjänst så man kan tjäna lite extra platinum points
Men även Miiverse borde komma tillbaka, speciellt nu när de har sån sofistikerad föräldrakontroll till konsolen.

Visst, många patent tas väl bara för att men med tanke på hur de redan har mobilapplikation ute för kommunikation för onlinespelande verkar detta för specifikt för att inte vara en del utav nästa generations konkreta kommunikationsmodell. Skulle bli mycket förvånad om det inte är det.

Medlem

Nytt patent visar vidare användning av mobilapplikation och något som tycks vara en extern ljudenhet? Vad tror ni om denna?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Visst, många patent tas väl bara för att men med tanke på hur de redan har mobilapplikation ute för kommunikation för onlinespelande verkar detta för specifikt för att inte vara en del utav nästa generations konkreta kommunikationsmodell. Skulle bli mycket förvånad om det inte är det.

Nja, alltså ända sedan typ 2018-2019 har det varit oerhört populärt med click-bait youtubers med "Switch Pro"-rykten baserade på exakt vad som helst och ingenting. Specifikt var verkligen raka motsatsen till hur jag skulle beskrivit den där videon.

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/16Eaay0XciA

Nytt patent visar vidare användning av mobilapplikation och något som tycks vara en extern ljudenhet? Vad tror ni om denna?

Switch Speak.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Speak

Medlem

Verkar som vi får en Nintendo Direct 7:e Februari!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nja, alltså ända sedan typ 2018-2019 har det varit oerhört populärt med click-bait youtubers med "Switch Pro"-rykten baserade på exakt vad som helst och ingenting. Specifikt var verkligen raka motsatsen till hur jag skulle beskrivit den där videon.

Switch Speak.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Speak

Skulle inte säga att Pro-ryktena kom ur ingenting... det var ju flera oberoende utvecklare som bekräftade att de hade utvecklingsenheter för 4K-uppskalning och mer som inte vanliga Switch klarade av. Ser du flertalet pelare av rök, men ingen eld, kan du ändå inte utesluta skogsbrand. Mycket tyder på att Switch Pro var nära att hända men lades ned av olyckliga förhållanden (Covid).

Haha, kul om du de skulle jobba vidare på Wii Speak, men verkar nu som det handlar om något med hälsa och sömn att göra? Det och nytt patent som godkändes igår där det verkar använda nästa Switch som en iPad där du kan styra genom att trycka på skärmen:

1
Skriv svar