Diskutera - Drömspelet att göra film/tv-serie av är..?
Vissa har varit inne på det. En mera fokuserad Starcraft-film ur en marines synvinkel från slagfälten mot zerg hade kunnat funka bra. Ingen onödig storpolitik, romanser mellan huvudkaraktärer eller protoss i fokus utan bara hur en grupp marines försöker överleva vardagen med allt det stora som fond. Fånga känslan i mellansekvenserna i första spelet.
Även Command and Conquer fast med storpolitiken. Kane och Brotherhood of Nod i fokus.
Jag minns att jag skrev till Blizzard för cirka 15 år sen om en önskan att göra Starcraft till film. Jag fick faktiskt ett svar vilket gjorde mig glad, men inte över svaret. ”Vi är ett spelföretag som tillverkar spel, inte ett filmföretag som tillverkar film.”
Nu i efterhand är jag nog glad för det torra fantasilösa svaret :).
Hahah wtf xD
Men ja, jag förstår din tanke kring en StarCraft film eller serie Fy fan vilken intressant lore det är för film/serie
Vi Veri Veriversum Vivus Vici!
Men ja, jag förstår din tanke kring en StarCraft film eller serie Fy fan vilken intressant lore det är för film/serie
För längesen gjorde Blizzard ett strategispel om Warhammer 40K, med Eldar, Tyranids och Space Marines som raser. Blizzard fick dock inte rättigheterna av någon anledning. Så Blizzard döpte om raserna till Protoss, Zerg och Terran. Och spelet bytte namn till Starcraft. Så Starcraft loren är egentligen en blek kopia utav Spacehammer 40K loren - som är massivt stor.
Det hade varit coolt om Blizzard hade fått rättigheterna. Då hade Blizzard kunnat lägga till flera nya raser istället för bara 3 raser, direkt från Warhammer 40K världen.
Jag skulle inte kalla första Doom filmen för dålig. Såg den igen nyligen och den är ganska bra.
Där emot andra filmen. Där har vi låg bugdet så det bara skriker om det.
Freelancer
Agreed. Freelancer skulle kunna bli en riktigt bra serie i stil med The Expanse.
The Division som tv-serie vore en höjdare.
Warhammer 40K - Horus Heresy som filmtrilogi.
Jo, hade gärna sett The Division. Kul med lite större djup till gängen.
Duke nukem! 😂
Den serien skulle aldrig bli klar...
Tetris
Finns inte den? Eller är på gång åtminstone? Kan ha drömt det kanske.
Zelda. Animerad. Avsnitten kan baseras på olika tempel med lite utforskande av världen mellan varven.
Jag brukade titta på en animerad Zelda-serie i i tonåren.
IDKFA