Klass-systemet återkommer till Battlefield 2042 den här månaden

Dom borde gå tillbaka till att göra Battlefield militär inspirerat igen, gav en mycket roligare inlevelse när man spelade BF3 och BF4.
Wingsuit passar bättre in i spel som Steep. Grappling hook känns mer som Apex och sköldar är väl mer för en polisiär insatsstyrka typ Rainbow Six.
2042 spretar åt alla möjliga håll just nu.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Varför inte? Jag hatar alla superhjältar, men i BF1, var det inte lite coolt att nån kunde plocka ett kit som gjorde en svår att döda, bara för att göra gameplay lite mer spännande och dynamiskt (inte för att de gjorde särskilt stor skillnad för matchens utgång).

Det är ju också en möjlighet för en spelare som är värdelös att kunna överleva några minuter längre och få uppleva känslan av att dominera.

Varför gillade du inte super-soldiers?

Av just den anledningen att en nybörjare kunde döda en. Jag ser det som en form av cheese.
Bättre att folk lär sig spela på riktigt än att ge dom något form av handikapp. Livet är hårt.
Hade hellre sett att lagbalanseringen fungerade bättre för det är inte roligt att hamna i ett lag där ingen gör det dom skall oavsett nivån man själv spelar på.
Men nu är multiplayerspel för mig mer eller mindre passé så jag behöver egentligen inte bry mig.
Det sparar om inte annat några sprängda blodkärl. =P


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

12
Skriv svar