Sony: Mycket lättare att hitta en Playstation 5 nu

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kommer snart en ny Xbox och Playstation såååå DÅ droppar priset på Series och PS5. XD

om kanske 5 år


signatur

I drank what?

Medlem

Ja en variant att öka lagersaldona är ju att höja priset så färre har råd att köpa produkterna…

Medlem

min kostar 6000:- med två handkontroller köp 😂😂

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Just ja! Har inte reflekterat över det, men det stämmer ju. Som @theBoosing lär det ha med efterfrågan att göra. (Kör själv mestadels digitalt, men man vill ju ha alternativet när andan faller på.)

Får ni nånsin fysiska recensionsexemplar av spel eller är det alltid digitalt?


signatur

Memento Mori

Redaktör
Ponny
Skrivet av Slimebeast:

Får ni nånsin fysiska recensionsexemplar av spel eller är det alltid digitalt?

Ytterst, ytterst sällan. Och det är ju tacksamt, för digitalt är ju både snabbare och säkrare. Inte minst när man behövde arrangera så att skivorna också kom till rätt frilansare.

När jag började på FZ hade vi fortfarande debug-konsoler som det kom en del recensionsspel till, men dom är borta sedan länge.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Får ni nånsin fysiska recensionsexemplar av spel eller är det alltid digitalt?

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ytterst, ytterst sällan. Och det är ju tacksamt, för digitalt är ju både snabbare och säkrare. Inte minst när man behövde arrangera så att skivorna också kom till rätt frilansare.

När jag började på FZ hade vi fortfarande debug-konsoler som det kom en del recensionsspel till, men dom är borta sedan länge.

Vi får ofta (men inte alltid) fysiska från Bergsala/Nintendo, men från andra enbart nedladdningskoder. Som Fredrik säger så var det debug-konsoler med skiva som gällde förr (fram till PS3/360), men förra generationen blev det helt digitalt så att vi slapp specialkonsoler och postgång. Jag har för mig att vi fick en PS4-debug som vi använde typ en gång, så förändringen var snabb när den väl kom.


signatur
Medlem
Skrivet av miffot:

Who cares?

För att de skilde bara ett par hundra vid release.

Skrivet av Deekar:

Iphone kostar 15k och OnePlus 10k🤷🏼‍♂️

So?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

För att de skilde bara ett par hundra vid release.

So?

Spelar väl ingen roll om de säljer som smör!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Spelar väl ingen roll om de säljer som smör!

Självklart spelar det roll. De är näst intill identiska i hårdvaran, ändå skiljer det så mycket nu jämfört vid release.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Självklart spelar det roll. De är näst intill identiska i hårdvaran, ändå skiljer det så mycket nu jämfört vid release.

Ja men hade Xbox sålt i samma takt så hade de garanterat höjt priset också! Så det är ju inte jättekonstigt med dagens inflation. Sen attt Xbox inte höjer beror väl mer på att de inte säljer lika bra.

12
Skriv svar