Dead Island 2 visar sitt imponerande gore-system

Robot
Dead Island 2 visar sitt imponerande gore-system

Möjliggör procedurellt söndertrasade zombier.

#Dambuster-studios, #Dead-island-2


Medlem

Ser mycket framemot detta spel. Blir mer och mer sugen för varje gång jag ser eller läser något nytt om det. Verkar bli väldigt kul och köttigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Detta var riktigt coolt! Bra gjort av dom

Vet inte om jag kommer spela det, kunde inte spela ettan pga level scaling

Kommer denna ha level scaling?

Medlem

Jäkligt bra och smart system dom har byggt upp. Måste ha sparat dom enormt mycket tid xD

De måste ju underhålla barnen medan ungarna matar slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag mot zombier.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Fredagsmys för hela familjen .
Men sånt här gillas verkligen. Tycker det stannat av lite genom åren med att få ordentlig feedback på skadan man orsakar. Det var väl en av de stora anledningarna att Soldier of Fortune vart så populär då ingen direkt gjort det på den nivån vid den tiden. Vissa spel gör det bättre än andra men överlag känns det som man antingen inte vågar av rating skäl eller rent etiskt fegar ur så fort det handlar om människor i tex ett krigsspel. Det är ju inte ont om köttande i Dead Space, vilket också är en otroligt bidragande orsakt till att man tycker att vapnen är kraftfulla.

Medlem

Motbjudande! Vill ha.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Snacka om att återuppstå från de döda, om ni förstår vad jag menar.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

De måste ju underhålla barnen medan ungarna matar slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag efter slag mot zombier.

Tyckte också det var lite väl mycket slag. Tycker om RPG-element som t.ex att man lvlar sin gubbe, uppgraderar saker osv, men inget fan av att zombies har lvlar, 50 tusen hp osv. Besviken.

Medlem

Tror nog att detta kan bli ett skoj spel helt klart. Jäkligt surt med EPiC exklusiviteten till PC dock. Hade tänkt att skaffa detta till Steam och PC och skippa PlayStation 5 då det är ett first person-spel då mus & KB krävs för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Tyckte också det var lite väl mycket slag. Tycker om RPG-element som t.ex att man lvlar sin gubbe, uppgraderar saker osv, men inget fan av att zombies har lvlar, 50 tusen hp osv. Besviken.

Väldigt troligt att dem ökade hur många slag en zombie tål i detta klipp för att lättare kunna visa gore-systemet de pratar om.

Medlem
Skrivet av Whitefame:

Väldigt troligt att dem ökade hur många slag en zombie tål i detta klipp för att lättare kunna visa gore-systemet de pratar om.

Eller så fokustestade de spelet och folk tyckte det var tråkigt att bara boxa 500 gånger på en zombie så de utvecklade detta system


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Grymt coolt! Älskar sånt här. Nu måste jag ju köpa det enbart för att testa.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Eller så fokustestade de spelet och folk tyckte det var tråkigt att bara boxa 500 gånger på en zombie så de utvecklade detta system

Haha, möjligt Vi får se.

Medlem

Känns som en gimmick folk tröttnar på relativt fort.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Är också intresserad av att veta om det kommer ha scaling vad gäller fiender och loot. Det adderar en så artificiell fond till spel.

1
Skriv svar