Sons of the Forest såldes i två miljoner exemplar på 24 timmar

Robot
Sons of the Forest såldes i två miljoner exemplar på 24 timmar
Medlem

Inte illa för ett early access spel

Medlem

Lirade lite, förstår inte riktigt meningen hittils, känns som att något saknas.

Verkar inte finnas någon som helst anledning till att bygga en bas, om man direkt börjar utforska så ges man vapen, vatten, mat och tält överallt för att sova / spara. och spelets progress är att utforska tills man hittar slutet. att behöva gå tillbaka till en bas stjäl bara tid ifrån en. Skulle gärna vilja se en anledning till att bygga upp en bas innan full release.

Världen är dessutom alldelles för stor just nu för att göra utflykter ifrån en bas roliga, ifall i framtiden man behöver gå tillbaka till basen konstant så måste fast travel eller dylikt implementeras.

Hoppas gärna att dom gör fiender osv mer farliga i open-world delen, så att man kanske måste faktiskt bygga en bas och sen kanske mer sattelit-baser över hela kartan med fast travel emellan baserna eller liknande.

Just nu så kan man skita i byggandet helt och hållet och bara springa emellan points of interest tills spelet är klart.

Medlem

Skönt att höra att det inte bara var jag som var helt förvirrad...fattade inte heller vad målet är?! Men att hugga ner träd var tillfredställande!

Inaktiv
Skrivet av JackFlack:

Skönt att höra att det inte bara var jag som var helt förvirrad...fattade inte heller vad målet är?! Men att hugga ner träd var tillfredställande!

"Målet" är att hitta den försvunna miljardären.

Testpilot
Skrivet av Pigge88:

Lirade lite, förstår inte riktigt meningen hittils, känns som att något saknas.

Verkar inte finnas någon som helst anledning till att bygga en bas, om man direkt börjar utforska så ges man vapen, vatten, mat och tält överallt för att sova / spara. och spelets progress är att utforska tills man hittar slutet. att behöva gå tillbaka till en bas stjäl bara tid ifrån en. Skulle gärna vilja se en anledning till att bygga upp en bas innan full release.

Världen är dessutom alldelles för stor just nu för att göra utflykter ifrån en bas roliga, ifall i framtiden man behöver gå tillbaka till basen konstant så måste fast travel eller dylikt implementeras.

Hoppas gärna att dom gör fiender osv mer farliga i open-world delen, så att man kanske måste faktiskt bygga en bas och sen kanske mer sattelit-baser över hela kartan med fast travel emellan baserna eller liknande.

Just nu så kan man skita i byggandet helt och hållet och bara springa emellan points of interest tills spelet är klart.

Det du nämner hade förra spelet (The Forest) exakt samma problem med, och var den stora kritiken jag har än idag mot det. Tyvärr verkar samma sak gälla för detta spelet; Det finns ingen direkt poäng att spendera timmar på en bas, trots gedigna verktyg för alla Byggare-Bob där ute likt mig själv.

Om de inte vill att man ska spendera hela spelet med att campa i ett hörn, utan ge sig ut och utforska, så känns det som otroligt slösad utvecklingstid att implementera ett helt byggsystem såpass avancerat som Sons of the Forest ändå har.

Jag hoppas framöver att det kommer något som gör att byggande har en mening - typ något i stil med alternativt PvE-läge, oändliga vågor på nätterna, som sedan skalar i svårighetsgrad över tid. Men utan robusta serververktyg känns det som att detta spelet inte blir långlivat när hypen lagt sig..

På tal om annat;
Är det bara jag som anser att Inventory-systemet i detta spelet är en hädelse utan dess like? Den som tyckte det var en bra idé att ha två olika ryggsäckar bundna till samma knapp ("i"), och sedan inte ha snabbkommando (t.ex 1 - 5 på tangentbordet) för saker som yxan, den personen ska ha sparken omgående.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

dom där freaksen one shottar en med klubbor. hinner inte ens få in en träff på dem.

1
Skriv svar