Den stora Switch 2-tråden
Tror det är den återförsäljarens pris bara, men de tycks bli högre generellt och svenska priserna kanske hamnar på 8-900? 💔😭
Dom här priserna på Arcadedreams ser väl vettig ut i alla fall.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
<Uppladdad bildlänk>
Notera att detta är ett placeholder-pris. Det kan komma att justeras när mer info finns.
De har exakt samma på konsolen och tar emot beställningar. Väntar på seriösa butiker.
De har exakt samma på konsolen och tar emot beställningar. Väntar på seriösa butiker.
Ser dom oseriösa ut?
Ser dom oseriösa ut?
Klickar inte på random videos som svar. Men ja, att ta emot beställningar på en av de mest efterlängtade konsolerna på lång tid utan att veta hur många konsoler de får in och till vilket pris känns inte seriöst. Visst kommer de tjäna feta stålar under tiden, blir ju bara synd om de som hamnar längst bak i kön och får vänta obestämd tid.
Jag tror att de har insett att det inte behövs någon utannonsering. Alla vet att det kommer ändå. En ny konsol betyder ett nytt Skyrim det är liksom en naturlag.
Ja, exakt så.
https://youtu.be/dmDD7JSfhcE?si=7uFK6PGLIlLSiKM4&t=320s
Var det bara jag som missade att det finns achivement system och ”In-app medals”? Eller är detta något dom laddat upp i efterhand?
Ugh, "achivements" för endast två spel i någon sunkig app. Ge oss ett riktigt achivement/trophy system. Vet inte ens om jag kommer köpa Switch 2 längre nu när det inte verkar komma just achivements/trophies, känns så meningslöst att lira utan.
Att välja bort en konsol pga avsaknad av achivements. 😜
Jag kommer fortfarande köpa Switch 2 men kanske välja vissa spel till Ps5 för trophies.
Förövrigt har Kotaku skrivit om batteriet i Switch 2 och det är illa? Låter rätt bra med all ny tech i mina öron dock?
Ugh, "achivements" för endast två spel i någon sunkig app. Ge oss ett riktigt achivement/trophy system. Vet inte ens om jag kommer köpa Switch 2 längre nu när det inte verkar komma just achivements/trophies, känns så meningslöst att lira utan.
Själv är jag tvärtom. Avskyr att de infekterar alla spel med dessa meningslösa uppgifter som aldrig har något med berättelsen att göra. Det är för att det i grunden stör mig att spelet försöker tala om för mig att jag inte är klar, som att de försöker pracka på mig mängder av extrauppgifter. Tillför absolut ingenting utan visar bara att utvecklarna inte vågar lita på att deras spel är fängslande nog utan tydliga checklistor. Rant over.
Själv är jag tvärtom. Avskyr att de infekterar alla spel med dessa meningslösa uppgifter som aldrig har något med berättelsen att göra. Det är för att det i grunden stör mig att spelet försöker tala om för mig att jag inte är klar, som att de försöker pracka på mig mängder av extrauppgifter. Tillför absolut ingenting utan visar bara att utvecklarna inte vågar lita på att deras spel är fängslande nog utan tydliga checklistor. Rant over.
Bara att ignorera då, men jag själv och många gillar att ha "mål" att jobba mot, listor att "checka av" och sen är det kul att kunna kolla tillbaka och se vad man har gjort och inte i sina spel. Jag har liksom inte kul i spel om jag inte har tydliga mål och saker att jobba mot, sen att det är värdelöst och inte betyder något, visst, men för mig personligen så behöver jag känna att jag "åstadkommer" något, annars har jag inte kul alls oavsett hur bra spelet är
https://youtu.be/pi4Lz2-W6Xk?si=6bdNW8qm1muNzwT5
Utöver nyversionerna släpps också Amiibos till dem 5e juni!
Det blir en dyr historia för Fredrik Eriksson att både köpa Switch 2 och dessa amibos. Men som Fredrik säger, pengar är inget problem. 🤣
Bara att ignorera då, men jag själv och många gillar att ha "mål" att jobba mot, listor att "checka av" och sen är det kul att kunna kolla tillbaka och se vad man har gjort och inte i sina spel. Jag har liksom inte kul i spel om jag inte har tydliga mål och saker att jobba mot, sen att det är värdelöst och inte betyder något, visst, men för mig personligen så behöver jag känna att jag "åstadkommer" något, annars har jag inte kul alls oavsett hur bra spelet är
Även när man stänger av notificationer och annat kring achievements så är de ändå ständigt närvarande på PS5. Visst, jag ignorerar och köper att folk tycker det är kul. Men om jag får välja vad Big N prioriterar, så är det inte achievements. 😜
Vet inte ens om jag kommer köpa Switch 2 längre nu när det inte verkar komma just achivements/trophies, känns så meningslöst att lira utan.
Jag är av motsatt uppfattning och tror starkt att det kommer achivement system och att Zelda bara är första, så vi får se.
Det lär komma massvis av directs, trailers, launch trailers och uppdateringar från olika källor snart.
Det är som sagt bara 2 månader till lansering. Varje spel som lanseras lär kanske få 1-2-3 trailers till och genomgångar.
Att man inte ens presenterat priser för Switch på riktigt talar ju för en till Direct nästan omgående där man går igenom UI, priser, achivement system etc.
Tror att det kommer hagla in ny information och uppdateringar nu varje vecka till release på ett eller annat sätt.
Det är mycket vi inte vet ännu misstänker jag
Även när man stänger av notificationer och annat kring achievements så är de ändå ständigt närvarande på PS5. Visst, jag ignorerar och köper att folk tycker det är kul. Men om jag får välja vad Big N prioriterar, så är det inte achievements. 😜
Jepp. Behöver achievments i spel ungefär lika mycket som jag behöver en så kallad smart klocka som håller koll på allt jag gör under dagen. Världens onödigaste funktion
Jag är av motsatt uppfattning och tror starkt att det kommer achivement system och att Zelda bara är första, så vi får se.
Det lär komma massvis av directs, trailers, launch trailers och uppdateringar från olika källor snart.
Det är som sagt bara 2 månader till lansering. Varje spel som lanseras lär kanske få 1-2-3 trailers till och genomgångar.
Att man inte ens presenterat priser för Switch på riktigt talar ju för en till Direct nästan omgående där man går igenom UI, priser, achivement system etc.
Tror att det kommer hagla in ny information och uppdateringar nu varje vecka till release på ett eller annat sätt.
Det är mycket vi inte vet ännu misstänker jag
Jag hoppas verkligen du har rätt
Jag kommer fortfarande köpa Switch 2 men kanske välja vissa spel till Ps5 för trophies.
Förövrigt har Kotaku skrivit om batteriet i Switch 2 och det är illa? Låter rätt bra med all ny tech i mina öron dock?
Jag vill minnas att den första 3ds hade batteritid på typ 3 timmar och tog en evighet att ladda upp. Det där saknar jag inte.
Nintendo lär garanterat släppa en V2 efter något år.
Jag avskyr att kännas som beta testare till nya konsoler så därav funderar jag på att avvakta. Men ja.
Jag vill minnas att den första 3ds hade batteritid på typ 3 timmar och tog en evighet att ladda upp. Det där saknar jag inte.
Nintendo lär garanterat släppa en V2 efter något år.
Mjo, hoppas de gör en pro med OLED-skärm också!
Verkar som Eshopen har omdesignats och gjorts smidigare!
Jepp. Behöver achievments i spel ungefär lika mycket som jag behöver en så kallad smart klocka som håller koll på allt jag gör under dagen. Världens onödigaste funktion
För dig ja, inte för många andra
För dig ja, inte för många andra
Precis, vi är fler som vill ha det och att Nintendo kommer in i moderna spelskapandet! Det är på tiden. Och det ger ju mervärde till spel snarare än bevisar att de skulle vara dåliga på något sätt! Vore väldigt glad om det visar sig stämma!
Ny video visar mer ingående hur C-knappen och olika alternativ fungerar!
Precis, vi är fler som vill ha det och att Nintendo kommer in i moderna spelskapandet! Det är på tiden. Och det ger ju mervärde till spel snarare än bevisar att de skulle vara dåliga på något sätt! Vore väldigt glad om det visar sig stämma!
Ny video visar mer ingående hur C-knappen och olika alternativ fungerar!
Vill egentligen inte vara negativ, men screen sharing-funktionen ser tamefan helt urusel ut. Jämfört det där med Ps5 eller Discord liksom, det är natt och dag. Det TOKlaggar ju.
Älskar hur de gjort ett Mario Kart Forza Horizon med öppen värld, dynamiskt väder och dygnsrytm! Och du måste åka mellan banorna för att starta nästa lopp! Luktar verkligen GOTY om denna! Och att sista "banan" i touren verkar vara en "bossbana" med åtta lapp istället för 3 där du spelar mot t.ex. stor Robot-Donkey Kong som kastar tunnor mot dig som i det klassiska spelet! Detta osar verkligen Nintendo-historia och kärlek även om det också är en stor förnyelse för serien!
Vet inte om det skrivits om, men kul att Nintendo bekräftar DLSS och RT (utan att gå in på detaljer exakt vilken hårdvara det rör sig om) efter en intervju med IGN: https://nordic.ign.com/untitled-mario-kart-game/92882/news/ni...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Vet inte om det skrivits om, men kul att Nintendo bekräftar DLSS och RT (utan att gå in på detaljer exakt vilken hårdvara det rör sig om) efter en intervju med IGN: https://nordic.ign.com/untitled-mario-kart-game/92882/news/ni...
Kul! Trodde de skulle "skryta" mer om DLSS/uppskalning igår men det var inte mycket. Tyvärr. Men ja det kommer väl mer information nu kommande veckorna innan släpp!
Edit: läste artikel nu och det inger lite hopp att även om Nintendo inte är så ingående i det tekniska att Nvidia kanske blir det: "But I do believe that our partner Nvidia will be sharing some information.”
Metroid Prime 4: Beyond Switch 2 Edition såg förövrigt riktigt grymt ut på Treehouse-visningen nyss. Halo möter Star Wars möter Metroid Prime är nog bästa beskrivningen. I 4k60! Såg otroligt ut även genom Youtube och all komprimering de för med sig. De visade också hur smidigt du kan byta mellan vanligt mode och mouse bara genom att luta ena eller båda joy-consen på högkant så anpassade sig den på bara någon halvsekund. Kommer verkligen vara kul att pröva på själv senare. Kommer nog också spela mer RTS på Switch 2 tack vare detta!
Även IGN har varit på förhandsvisningen av Switch 2 Experience i NYC! De är lite besvikna på att det är LCD-skärm istället för OLED men säger också att det är en otroligt bra skärm för det och att allt ser amazing ut på den. Så tror inte det blir sådan besvikelse för de som spelar mycket bärbart.
<Uppladdad bildlänk>
Omslagen blev inge vidare.
Ser ut som att de sitter i en sån där butiksplombering med den stora röra blaffan. Tycker personligen de skulle rört om i grytan lite med en snygg ram i guld eller silver, med Nintendo logo i finaste fejk-guld.