Stora ryktestråden för "Switch 2"

Redaktör
Skrivet av Gertzy:

Mycket! Det tycks vara en trovärdig läckare så kommer nog dämpa mina förväntningar på ens utannonsering i år. Men å andra sidan är det Nintendo vi pratar om och de kan vara riktigt slingriga av sig så kanske släpper de en Youtube-video nästa vecka från ingenstans

Exakt så! Själv funderar jag varför de åker till Gamescom med en 6,5 år gammal konsol som alla storspel (väl? ) redan är släppta till...


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Exakt så! Själv funderar jag varför de åker till Gamescom med en 6,5 år gammal konsol som alla storspel (väl? ) redan är släppta till...

Mario Bros. Wonder är väl kvar och ska hinna sälja 50 miljoner exemplar först, sen tror jag alla storspel är släppta.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Exakt så! Själv funderar jag varför de åker till Gamescom med en 6,5 år gammal konsol som alla storspel (väl? ) redan är släppta till...

Ja, vad kan de visa upp där annars? Metroid Prime 4? Shadowdrop av Metroid Prime 2+3? Mer av Mario Wonders? Utöver det har de väl bara en repris av den Directen vi fick nyligen och kanske några indie / tredjepartstitlar att fylla ut med.

Medlem

Inte så mycket ny information egentligen, men det sista som sipprar ur FTC-rättegången mot MS är att nya "Switch Up" tycks ha en färdig titel (Super Nintendo Switch?) och att den kommer nästa år - vilket inte känns som en chock längre. Hoppet om 2023 är rätt släckt. Men innan dess verkar det som CoD verkar hitta till nuvarande Switch också! & uppföljaren såklart. Så mer än Sony tycks detta gynna Nintendo som inte haft CoD denna konsolgenerationen. Än.

Medlem

Skriker fejk men ändå kul med "läckor" för att få tiden att gå

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/OP8STtwm-Bc

Skriker fejk men ändå kul med "läckor" för att få tiden att gå

HAHAHAHAH 🤣

Medlem

Falska rykten om "Switch Up" ökar...

Medlem

Vet inte om någon ny information riktigt framkommer här, men DF har pratat "Switch 2" och dess specs.

"For me, the big question mark surrounding Switch 2 isn't really about the specs themselves, but rather how Nintendo will further innovate the Switch concept. Based on the massive reorganisation within Nintendo that saw handheld and home console teams unite around a single platform, it's highly unlikely that the firm will move away from the basic concept of a single system for both mobile and docked play. However, Nintendo is also a company that defines new products with innovative new ideas - which may prove challenging when your new machine has to be a Switch." (från länken ej videon)

Inaktiv
Början av 2024?!
Medlem

På Famiboards har de länk till denna Q&A som källorna tagit storyn från, men då den är i tal och inte text har det varit svårare att få bra översättning (genom t.ex. Google Translate) men en forumit har ändå gjort ett försök med sin Kinesisk-talande fru:

"I bothered my wife about this and feel terrible for wasting her time (she says she thought it was fun but...)

Anyway, she says the MoneyDJ article is just talking about the financial report of the company (saying it did well) and randomly states "the supply chain suggests a new Japanese game console will be released in Q1 2024 which should also help their financials as they are partners with this Japanese game console company."

Men:

"The summaries in the meeting minutes for PixArt do not suggest anything.

Basically, the MoneyDJ writer seems to just be giving her own speculation about PixArt's upcoming financial performance, using her own prior rumor about a Q1 2024 release date."

Så mycket oklart om det är värt att dra i för stora växlar av detta. Kanske har bara en entusiastisk översättning gjorts och kopplat saker själv utan att det uttryckligen sagts... antar att vi vet snart nog om första kvartalet är någorlunda troligt.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/i_sKFG-bwUE

På Famiboards har de länk till denna Q&A som källorna tagit storyn från, men då den är i tal och inte text har det varit svårare att få bra översättning (genom t.ex. Google Translate) men en forumit har ändå gjort ett försök med sin Kinesisk-talande fru:

"I bothered my wife about this and feel terrible for wasting her time (she says she thought it was fun but...)

Anyway, she says the MoneyDJ article is just talking about the financial report of the company (saying it did well) and randomly states "the supply chain suggests a new Japanese game console will be released in Q1 2024 which should also help their financials as they are partners with this Japanese game console company."

Men:

"The summaries in the meeting minutes for PixArt do not suggest anything.

Basically, the MoneyDJ writer seems to just be giving her own speculation about PixArt's upcoming financial performance, using her own prior rumor about a Q1 2024 release date."

Så mycket oklart om det är värt att dra i för stora växlar av detta. Kanske har bara en entusiastisk översättning gjorts och kopplat saker själv utan att det uttryckligen sagts... antar att vi vet snart nog om första kvartalet är någorlunda troligt.

Ja det är ju omöjligt att veta till 100% men skulle det vara en ny konsol på väg i början av 2024 och att det skulle vara från Nintendo så borde vi få veta något nu i höst.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja det är ju omöjligt att veta till 100% men skulle det vara en ny konsol på väg i början av 2024 och att det skulle vara från Nintendo så borde vi få veta något nu i höst.

Enligt en kinesisk Youtuber känner han någon som sett den "färdiga maskinen" (Switch 2) och ryktena om uppskalning och bättre grafik helt sanna, men att den riktiga innovationen kommer ligga i nya förbättrade Joy-cons som ska medföra nya sätt att spela. Men det är inte det bästa med hela den här historien, utan att ny information om konsolen förväntas avtäckas... snart ("soooon")
Så en utannonsering under Gamescom kanske inte låter så otroligt trots allt!?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/lBDFInVBM-c

Enligt en kinesisk Youtuber känner han någon som sett den "färdiga maskinen" (Switch 2) och ryktena om uppskalning och bättre grafik helt sanna, men att den riktiga innovationen kommer ligga i nya förbättrade Joy-cons som ska medföra nya sätt att spela. Men det är inte det bästa med hela den här historien, utan att ny information om konsolen förväntas avtäckas... snart ("soooon")
Så en utannonsering under Gamescom kanske inte låter så otroligt trots allt!?

Hoppas hoppas! Så jävla taggad! 🥳

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Hoppas hoppas! Så jävla taggad! 🥳

Ja, känns som det börjar dra ihop sig allt mer och mer! Hypen är enorm! Ska bli spännande att se vad den "nya" (utvecklade) kontrollmetoden innebär.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, känns som det börjar dra ihop sig allt mer och mer! Hypen är enorm! Ska bli spännande att se vad den "nya" (utvecklade) kontrollmetoden innebär.

vitality sensorer som nyttjas i Everybody 1-2-Switch 3?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/lBDFInVBM-c

Enligt en kinesisk Youtuber känner han någon som sett den "färdiga maskinen" (Switch 2) och ryktena om uppskalning och bättre grafik helt sanna, men att den riktiga innovationen kommer ligga i nya förbättrade Joy-cons som ska medföra nya sätt att spela. Men det är inte det bästa med hela den här historien, utan att ny information om konsolen förväntas avtäckas... snart ("soooon")
Så en utannonsering under Gamescom kanske inte låter så otroligt trots allt!?

Det låter toppen med förbättrade joy-cons, mer hållbara får man hoppas. Det är kanske det störigaste med switchet, de jäkla kontrollerna är så fragila (och dyra). Skulle också vara skönt om de var något större.

Medlem
Skrivet av Majoren:

vitality sensorer som nyttjas i Everybody 1-2-Switch 3?

Googlade det och var tydligen på gång till Wii men skrotades tydligen längs vägen. Så de kanske återupptar det nu då!

Redaktör
Ponny

Hur utannonserades Switch? Minns inte. *googlar* Just ja! 20 oktober 2016 fick vi denna. Sedan Switchen i mars 2017. Kanske blir nåt liknande i år? Gamescom är möjligt men jag tror hur som helst att Nintendo vill hålla i trådarna själva. Så... teaservideo i oktober för Nintendo Super Switch? Ja, känns rätt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://static1.thegamerimages.com/wordpress/wp-content/uploa...

Googlade det och var tydligen på gång till Wii men skrotades tydligen längs vägen. Så de kanske återupptar det nu då!

Inte första gången gamla idéer kommer till liv när det gäller Nintendo.

Medlem

Jag har hoppats på avtäckande under Gamescom, känns logiskt att de inte åker dit för första gången sedan 2019 för att bara visa upp några enstaka titlar men de kanske vill göra en stor show för Metroid Prime 4 eller något, men nu lutar det åt att konsolen släpps "sent 2024" (juli-december) snarare än första halvan. Och om vi utgår från förra avtäckandet i Oktober 2016 till releasen Mars 2017 så är det ungefär ett halvår emellan. Så avtäckandet kanske inte ens sker i år utan tidigt nästa för att sedan släppas i typ Oktober (min gissning, ingenting i källor eller så tyder på det) så de hinner med helghandeln och allt.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Det låter toppen med förbättrade joy-cons, mer hållbara får man hoppas. Det är kanske det störigaste med switchet, de jäkla kontrollerna är så fragila (och dyra). Skulle också vara skönt om de var något större.

Japp, hoppas på en rejäl uppgradering i både funktionalitet och kvalitet.

Medlem

Verkar som anledningen till att de kör med billigare LCD-skärmar på "Switch 2" är för att de kommer köra med dyrare 1TB-hårddiskar (antagligen något format av SSD men det är obekräftat i vilken form) för att kunna få plats med högupplösta spel! Så verkar som Nintendo på allvar tar sig in i samtiden med sin nya konsol! '

Och för dem som är oroliga över "digital only" som det ryktats om: "Like its predecessor, the new Nintendo console will also accept physical games via a cartridge slot, the sources said."

Jag hade fortfarande föredragit 720p Oled.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Jag hade fortfarande föredragit 720p Oled.

Jag skulle gärna sett en lite dyrare variant med OLED-skärm, och mer minne (utöver en standard variant). Sen tycker jag den traditionella skärmen på Switchen håller än idag, och jag antar att skärmen som sitter i ”Super Nintendo Switch” kommer hålla en ännu bättre kvalitet. Det blir nog bra med andra ord.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag skulle gärna sett en lite dyrare variant med OLED-skärm, och mer minne (utöver en standard variant). Sen tycker jag den traditionella skärmen på Switchen håller än idag, och jag antar att skärmen som sitter i ”Super Nintendo Switch” kommer hålla en ännu bättre kvalitet. Det blir nog bra med andra ord.

Ja, det finns ju bättre LCD-skärmar än den original-Switchen har (om en nu inte tycker den håller måttet) men det bästa kanske vore att bara ha två modeller - en billigare LCD-utgåva och en dyrare OLED-modell? Om det ändå kommer förr eller senare varför inte från day one?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, det finns ju bättre LCD-skärmar än den original-Switchen har (om en nu inte tycker den håller måttet) men det bästa kanske vore att bara ha två modeller - en billigare LCD-utgåva och en dyrare OLED-modell? Om det ändå kommer förr eller senare varför inte från day one?

Det var det jag syftade på, att ha 2 modeller från start så alla blir nöjda.

Skrivet av PGR1985:

Jag skulle gärna sett en lite dyrare variant med OLED-skärm, och mer minne (utöver en standard variant). Sen tycker jag den traditionella skärmen på Switchen håller än idag, och jag antar att skärmen som sitter i ”Super Nintendo Switch” kommer hålla en ännu bättre kvalitet. Det blir nog bra med andra ord.

Ja, två varianter hade ju då varit att föredra isåfall.
Själv hoppas jag ändå på 720p istället för 1080p skärm då det blir större chans på att vi slipper 30 fps denna generation. På en såpass liten skärm fungerar det bra

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det var det jag syftade på, att ha 2 modeller från start så alla blir nöjda.

Ah, tolkade det som du bara ville se en OLED-variant och då tänkte jag "why not both?"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ah, tolkade det som du bara ville se en OLED-variant och då tänkte jag "why not both?"

Ah, var något otydlig. Skrev ”utöver en standard variant” i parentesen.

Jag skulle välja LCD-varianten då jag sällan spelar handhållet. Wii-U släpptes ju i 2 olika utföranden så vi hoppas att Nintendo tänker samma med nästa Switch.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Ah, var något otydlig. Skrev ”utöver en standard variant” i parentesen.

Jag skulle välja LCD-varianten då jag sällan spelar handhållet. Wii-U släpptes ju i 2 olika utföranden så vi hoppas att Nintendo tänker samma med nästa Switch.

Aha, då missförstod jag. Nåväl. Skulle nog välja OLED-varianten då jag inte har någon TV just nu och därmed spelar bara bärbart Men om vi ska gå efter Wii U-modellerna var det ju färg och hårddiskutrymme som skiljde dem åt. Så då kanske vi kan önska oss en vit basmodell med 512GB minne med LCD-skärm och en svart premium-modell med 1TB och OLED-skärm!

Skriv svar