The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Redaktör
Ponny
Skrivet av Therant:

Zelda är den bästa spelserien genom tiderna för mig personligen. Så kommer spela detta, dock om ett par år förmodligen. Väntar med det till nästa konsol eller så. Switchen är lite för klen som det är nu, samt att det känns som att det lurar en ny konsol i vassen.

Känns mer eller mindre givet att detta får en nyversion till "Super Nintedo Switch" (eller vad den nu heter). Kan vara klokt att vänta. Jag kommer nog dessvärre inte kunna hålla mig.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Mycket kritik här. Intressant! Jag kan förstå invändningar, men vi ska ju komma ihåg att gameplay-demon handlade om just gameplay. Är själv nyfiken på allt annat (som jag skrev). Storyn, (eventuella) dungeons och allt runt omkring. Crafting känns kanske inte Zelda, men det gjorde inte "sann" open world heller, och det gick ju bra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns mer eller mindre givet att detta får en nyversion till "Super Nintedo Switch" (eller vad den nu heter). Kan vara klokt att vänta. Jag kommer nog dessvärre inte kunna hålla mig.

Hehe det vore faktiskt fränt som den hette så🙂
Äsch, du klarar det! Stå emot frestelsen i en vecka så släpper det💁‍♂️

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tdoggahdogg:

Jag räknar dagarna till släpp. Jag och ungarna hade så sjukt kul i botw och vi är alla taggade på nästa spel. Nu är ungarna även 6år äldre och börjar bli vassa gamers så vi kan nog hjälpas åt än bättre denna gång. Kommer bli kul!

Fasen vad mysigt! "The students has become the master", eventuellt?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Therant:

Hehe det vore faktiskt fränt som den hette så🙂
Äsch, du klarar det! Stå emot frestelsen i en vecka så släpper det💁‍♂️

Frågan är om det är värt att vänta för högre upplösning och eventuellt högre fps?

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Den videon dödade alla tankar på ett köp för mig.

Jag har fortfarande inte clearat BotW. Pallar inte FPS som stadigt dippar under 15 FPS eller faktumet att vapnen går sönder hela tiden.

Jag måste dock säga att nya "gimmicken" att kunna merga vapen och saker i världen ser coolt ut, men inte tillräckligt för att överkomma vad jag anser är stora defekter.

Stadigt dippar under 15 fps? Jag har kört igenom det 2 ggr och det där stämmer ju bara inte.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Frågan är om det är värt att vänta för högre upplösning och eventuellt högre fps?

Varför skulle det inte vara värt det menar du?🤔

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet inte vad du hittade, men det finns något som kallas för "Master mode" vilket är Breath of the Wilds hard mode Såg också att det är tillgängligt från start men att man måste köpa DLC för att kunna spela det.

Sökte på (Zelda: Breath of the Wild Difficulty Setting) och fick fram detta.

https://scoutlife.org/games/game-reviews/152139/6-reasons-you...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns mer eller mindre givet att detta får en nyversion till "Super Nintedo Switch" (eller vad den nu heter). Kan vara klokt att vänta. Jag kommer nog dessvärre inte kunna hålla mig.

Ja, verkar ju från Pokémon-läckan som att next gen-patches kommer vara en grej för "New Nintendo Switch" så denna lär ju få det. Men kommer heller inte kunna hålla mig. Hoppas storleken på världen och alla övärldar gör det alltför hackigt till dess.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför skulle det inte vara värt det menar du?🤔

Allt beror på när Nintendos nästa konsol släpps, men så länge det inte handlar om snyggare grafik så känner jag att det blir svårt att vänta. 🤪

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Den videon dödade alla tankar på ett köp för mig.

Jag har fortfarande inte clearat BotW. Pallar inte FPS som stadigt dippar under 15 FPS eller faktumet att vapnen går sönder hela tiden.

Jag måste dock säga att nya "gimmicken" att kunna merga vapen och saker i världen ser coolt ut, men inte tillräckligt för att överkomma vad jag anser är stora defekter.

Händer aldrig.
Största långvariga framedipparna är i korok forest, där det når ned till ~20 fps. I denna trailer visar de ju bara att trädgrenarna går sönder (vore märkligt om de inte gjorde det). Om de i övrigt ändrat något på vapenhållbarheten - fortfarande ingen som vet. :/

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Allt beror på när Nintendos nästa konsol släpps, men så länge det inte handlar om snyggare grafik så känner jag att det blir svårt att vänta. 🤪

Jag kan bara tala för mig själv. Där spelar grafik mindre roll, flytet är det absolut viktigaste. Och jag kan vänta 5år till utan problem för att få den bästa möjliga upplevelsen. Spelet går ingenstans och det kommer ha patchats upp till en bättre upplevelse, samt att det finns minst 50 spel till att spela innan denna titel.
För mig är det Värt 10ggr mer än att spela ”day one” spelet.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag kan bara tala för mig själv. Där spelar grafik mindre roll, flytet är det absolut viktigaste. Och jag kan vänta 5år till utan problem för att få den bästa möjliga upplevelsen. Spelet går ingenstans och det kommer ha patchats upp till en bättre upplevelse, samt att det finns minst 50 spel till att spela innan denna titel.
För mig är det Värt 10ggr mer än att spela ”day one” spelet.

Då jag kört de allra flesta Zelda-spel i 30 fps så duger det fint för mig, bara det inte pendlar för mycket så är jag nöjd. Vi får hoppas det håller stabila 30 bilder/sekund med andra ord .

Medlem

Min teori är att vapen inte går sönder längre, men att resurserna som du använder för att modda dem är begränsade. Du har kanske alltid ett spjut, men om du vill göra det kraftfullare och göra eldskada behöver du kanske monsterparts. Efter ett visst antal hits förlorar vapnet sin fusade aspekt. Du behöver kanske boosta/fusa dina vapen mot svårare motståndare och det blir en del av strategin, samt att du behöver fortfarande hantera resurser som i BotW. Jag tror att resurshanteringen vid strider är en aspekt spelutvecklarna ville behålla.

Personligen tycker jag det är kul att de är villiga att fortfarande experimentera med vad ett Zeldaspel kan vara och vågar tänka nytt. Hade känts bra trist med ett gammaldags spel med den utforskade formeln, iaf för mig.

Jag tror också att vi hittills bara fått se en ytterst liten bråkdel av vad som finns i spelet. De har suttit med det här spelet bra länge med tanke på att de inte utvecklat någon motor och återanvänt väldigt många assets. Det kommer nog finnas gott om saker att upptäcka, både spelmekaniskt och i Hyrule.

Medlem

Bra bemötande av kritik mot TotK - som vi faktiskt inte vet så mycket om.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, verkar ju från Pokémon-läckan som att next gen-patches kommer vara en grej för "New Nintendo Switch" så denna lär ju få det. Men kommer heller inte kunna hålla mig. Hoppas storleken på världen och alla övärldar gör det alltför hackigt till dess.

Övärldarna kommer nog inte påverka prestandan alls.
Den relativt långa "hiss"-sekvensen i trailern var sannolikt en laddningstid, himlakropparna är således nog bara en liten bit grafik när man är på marken, inget som tar upp något arbetsminne eller liknande.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Övärldarna kommer nog inte påverka prestandan alls.
Den relativt långa "hiss"-sekvensen i trailern var sannolikt en laddningstid, himlakropparna är således nog bara en liten bit grafik när man är på marken, inget som tar upp något arbetsminne eller liknande.

Får hoppas så är fallet så det inte konstant dippar under typ 20fps för att så mycket ska laddas in konstant. Vet dock inte om "hissen" är någon laddningstid då du fortfarande spelar och aktivt måste använda förmågan (det verkar alltså vara något du själv styr över och inte bara trycka på en knapp för en våningsplan och så åker du dit automatiskt)? Får hoppas det går smidigt i alla fall!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Får hoppas så är fallet så det inte konstant dippar under typ 20fps för att så mycket ska laddas in konstant. Vet dock inte om "hissen" är någon laddningstid då du fortfarande spelar och aktivt måste använda förmågan (det verkar alltså vara något du själv styr över och inte bara trycka på en knapp för en våningsplan och så åker du dit automatiskt)? Får hoppas det går smidigt i alla fall!

Interaktiva laddningstider är inget nytt, finns ingen naturlag som säger att det måste vara en blank skärm för att ladda in ny data, det skulle förmodligen bryta inlevelsen av den öppna världen för mycket

Medlem

Hoho Vi har fortfarande kul i Zelda BOTW så jag och min dotter på 9 år ser åsså fram mot att lira detta

Skrivet av Tdoggahdogg:

Jag räknar dagarna till släpp. Jag och ungarna hade så sjukt kul i botw och vi är alla taggade på nästa spel. Nu är ungarna även 6år äldre och börjar bli vassa gamers så vi kan nog hjälpas åt än bättre denna gång. Kommer bli kul!

Jag upptäckte att det kom en svårighetsgrad i DLCn. Jag tyckte spelet vart för lätt när ens utrustning började bli lvl 3-4, man fick skitbra vapen och man blivit erfaren så då började jag undersöka om det fanns en svårighetsgrad och upptäckte då Master mode

Skrivet av FejkFejksson:

Zelda har väl aldrig haft en svårighetsgrad?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Händer aldrig.
Största långvariga framedipparna är i korok forest, där det når ned till ~20 fps. I denna trailer visar de ju bara att trädgrenarna går sönder (vore märkligt om de inte gjorde det). Om de i övrigt ändrat något på vapenhållbarheten - fortfarande ingen som vet. :/

Kanske dåligt formulerat av mig, men det stället jag tänker på som var hemskt var nog Korok Forest, om det var där "Master Sword" fanns. Där var det konstant dålig FPS, har inge FPS counter så kan ju inte säga exakt vad den låg på men kändes iaf som den var under 20 FPS.

Sedan när jag säger att den "stadigt" dippar under 15 FPS så kanske ett bättre ord är frekvent? För det jag märkte ofta i strider eller när jag ändrade på kameran snabbt då dippar FPS ordentligt för att sedan gå upp till "ok" nivåer. Men det är konstant och jag kan ofta reproducera det utan problem, med vissa zoner som det är värre i än andra.

Om du inte har samma problem så vet jag inte varför, det enda jag skulle kunna tänka mig är skillnad på konsolen. Jag har en 1st gen Switch (tror jag iaf, köpte den så fort det släpptes) så kanske nyare konsoler har lite bättre hårdvara?

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Kanske dåligt formulerat av mig, men det stället jag tänker på som var hemskt var nog Korok Forest, om det var där "Master Sword" fanns. Där var det konstant dålig FPS, har inge FPS counter så kan ju inte säga exakt vad den låg på men kändes iaf som den var under 20 FPS.

Sedan när jag säger att den "stadigt" dippar under 15 FPS så kanske ett bättre ord är frekvent? För det jag märkte ofta i strider eller när jag ändrade på kameran snabbt då dippar FPS ordentligt för att sedan gå upp till "ok" nivåer. Men det är konstant och jag kan ofta reproducera det utan problem, med vissa zoner som det är värre i än andra.

Om du inte har samma problem så vet jag inte varför, det enda jag skulle kunna tänka mig är skillnad på konsolen. Jag har en 1st gen Switch (tror jag iaf, köpte den så fort det släpptes) så kanske nyare konsoler har lite bättre hårdvara?

Om du bara spelade det i mars 2017 så visst, men patchat så är det helt enkelt inte så att spelet dippar frekvent, sen tråkigt att spelet inte var ordentligt optimerat när det släpptes, men det var väl förmodligen stressat en smula för att säkra det som releasetitel. Jag tycker personligen inte spel öht. ska släppas så länge de inte håller helt färdigt skick, men ca. 70% av spelen som släpps idag släpps i sämre skick än Botw släpptes i.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Interaktiva laddningstider är inget nytt, finns ingen naturlag som säger att det måste vara en blank skärm för att ladda in ny data, det skulle förmodligen bryta inlevelsen av den öppna världen för mycket

Ja the division hade löst det ganska fint. Men min kompis spelade på en gammal HDD och då började hans karaktär gå väldigt sakta om spelet inte orkade ladda in tillräckligt snabbt.

12
Skriv svar