The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Robot
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

FZ tycker till om demofilmen och ser enorm crafting-kraft i nya Zelda.

#tears-of-the-kingdom, #the-legend-of-zelda


Medlem

Skrev samma i den stora tråden om spelet, inte för att låta negativ men...
Mycket sandbox; bygga bilar, flygfarkoster, motorbåtar, målsökande pilar, teleportera sig genom berg osv. Häftigt, men är det zelda? Känns lite väl mycket eller?

Har förbokat spelet på amazon för 569kr, osäker på om det är värt det. Kan ju iof sälja det för lika mycket begagnat.

Medlem

Tappade suget helt efter senaste visningen.
Ser mer ut som ett Minecraft dlc till Breath of the wild än ett nytt spel.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Skrev samma i den stora tråden om spelet, inte för att låta negativ men...
Mycket sandbox; bygga bilar, flygfarkoster, motorbåtar, målsökande pilar, teleportera sig genom berg osv. Häftigt, men är det zelda? Känns lite väl mycket eller?

Har förbokat spelet på amazon för 569kr, osäker på om det är värt det. Kan ju iof sälja det för lika mycket begagnat.

Håller med, för mycket trams. Botw var fantastiskt men det här känns too much.

Hela ”fuse” känns otroligt off i ett zelda. Seriöst, springa runt med en svamp på skölden. Och efter varje slag in i menyn å fuse:a igen. Fruktansvärt skeptisk till detta tyvärr.

Medlem

Avbokade efter denna videon, Känns för mycket sandbox, låg fps, tråkig grafik och känns som dlc till botw. VARFÖR kan inte Nintendo köra på en kraftfull konsol så man kan spela i 1440p/4K med 120/60 fps? Samma sak med Pokémon.. andra spel är ju hästlängder före.. jämför hur Hogwarts ser ut.. jaja fanbois kommer köpa ändå men skiter Nintendo i en låda så säljs det

Medlem

Mer sandlåda och fritt kreativt äventyrande, ser ut som Nintendo prioriterat just vad jag vill ha ut av en uppföljare till Botw.
Ärligt talat, fattar inte hur någon kan vilja gå tillbaka till stela spelvärldarna från säg Twilight Princess...förutom några av mellansekvenserna så är ju själva gameplayet i det spelet världens effektivaste sömnpiller.

Medlem

Största frågan jag har är: Finns det en svårighetsgrad att välja?

Skrivet av Lukan:

Avbokade efter denna videon, Känns för mycket sandbox, låg fps, tråkig grafik och känns som dlc till botw. VARFÖR kan inte Nintendo köra på en kraftfull konsol så man kan spela i 1440p/4K med 120/60 fps? Samma sak med Pokémon.. andra spel är ju hästlängder före.. jämför hur Hogwarts ser ut.. jaja fanbois kommer köpa ändå men skiter Nintendo i en låda så säljs det

1up för detta. Håller helt med dig angående NiNTENDOS nasty ass maskin. Min samlar bara damm tyvärr. Jag är för grafik-kåt för den japanska firman.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Moderator | Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Största frågan jag har är: Finns det en svårighetsgrad att välja?

Fanns det i originalet så borde finnas här också. Men det kanske bara gick att köra efter man klarat spelet iofs?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tappade suget helt efter senaste visningen.
Ser mer ut som ett Minecraft dlc till Breath of the wild än ett nytt spel.

Håller med, Gillar inte "fuse" alls.

Medlem

Fuse verkar fantastiskt kul. Att crafta ihop vapen ser ju helt hilarious ut med tanke på den där megalånga högaffeln

Medlem

Det sämsta i Botw tyckte jag var grafiken, upplösningen och flytet så jag ångrar att jag inte väntade och spelade på pc via emulering istället så det är precis vad jag tänker göra med detta!

Medlem

Människor verkar ha glömt vad Zelda handlar om. Det handlar om att gå ut på äventyr och explorea och sen rädda världen från ondska. Thats it. Så var det från början på NES, så tog de tillbaka det till Breath of the wild och så för de vidare det i Tears of the kingdom. Snarlika uppföljare är inget nytt i serien.

Jag är pepp och tror detta kommer bli riktigt, riktigt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fanns det i originalet så borde finnas här också. Men det kanske bara gick att köra efter man klarat spelet iofs?

Jag märkte inte någon svårighetsgrad när jag lirade Zelda: BotW på Switchen. Visste inte att det fanns. Menar du att det bara gick att välja efter att man klarat spelet? Låter som en crazy speldesign. Jag hade iaf velat gå ner till easy nivå då jag dog hela tiden i fanskapet. Har aldrig svurit så mycket som den speltiden... Grannarna var nog inte glada, hehe..
_______
EDiT:::

Såg detta på ett Google sök:

" Unfortunately, there are no difficulty settings. That means you can't make the game easier when you encounter difficult enemies. "


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Zelda är den bästa spelserien genom tiderna för mig personligen. Så kommer spela detta, dock om ett par år förmodligen. Väntar med det till nästa konsol eller så. Switchen är lite för klen som det är nu, samt att det känns som att det lurar en ny konsol i vassen.

It's not a lake, it's an ocean

Nä, detta lockar inte. Breath of the Wild var vackert men jag tappade intresset efter ett tag. Detta ser ganska gräsligt ut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Detta är inte Zelda för mig, kanske är gammaldags men saknar dom äldre upplägen.

Medlem

För mycket trams och jag hatar crafting i spel i överlag. Som nån annan sa, ser mer ut som DLC till minecraft än Zelda.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag märkte inte någon svårighetsgrad när jag lirade Zelda: BotW på Switchen. Visste inte att det fanns. Menar du att det bara gick att välja efter att man klarat spelet? Låter som en crazy speldesign. Jag hade iaf velat gå ner till easy nivå då jag dog hela tiden i fanskapet. Har aldrig svurit så mycket som den speltiden... Grannarna var nog inte glada, hehe..
_______
EDiT:::

Såg detta på ett Google sök:

" Unfortunately, there are no difficulty settings. That means you can't make the game easier when you encounter difficult enemies. "

Zelda har väl aldrig haft en svårighetsgrad?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Divion:

Håller med, för mycket trams. Botw var fantastiskt men det här känns too much.

Hela ”fuse” känns otroligt off i ett zelda. Seriöst, springa runt med en svamp på skölden. Och efter varje slag in i menyn å fuse:a igen. Fruktansvärt skeptisk till detta tyvärr.

Skulle haft en extra skärm som i och med Wii-U.
Sen får man väl hoppas att det går att tillverka flera åt gången, som ersätter den förbrukade svampen per automatik.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Zelda har väl aldrig haft en svårighetsgrad?

Sanning med modifikation, då det fanns ett extra varv i första Zelda som var svårare samt ”master-quest” i Ocarina of Time som endast fanns med på samlingsutgåvan till Gamecube.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Zelda har väl aldrig haft en svårighetsgrad?

Ja vet faktiskt inte. Har aldrig varit ett fan av Zelda men köpte Breath of the Wild till min dammiga NiNTENDO Schmüts då spelet prisades så enormt. Har inte lirat många av seriens spel. Hur som helst så suger jag på Zelda. Jag suger håååårt..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Gillar att dom fokuserat på spelmekanikerna. Storyn har väl aldrig varit någon prioritet när det kommer till Zelda.
Dom måste ju haft en enorm matris under utvecklingen när det kommer till fuse-mekaniken. Borde vara ett minfält för buggar.

Ascend-mekaniken tyckte jag kändes märklig till en början, men när jag tänker efter är det ju en helt självklar funktion i ett spel som bygger på ett vertikalt utforskande. Verkar dock skitdrygt att falla ner hela vägen till backen 😀 om det inte är så att man rewinda typ en sköld man hållt i och ta den vägen tillbaks? Det ska blir sjukt intressant detta.


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Sanning med modifikation, då det fanns ett extra varv i första Zelda som var svårare samt ”master-quest” i Ocarina of Time som endast fanns med på samlingsutgåvan till Gamecube.

Ja det fanns svårare versioner absolut. Men spelen hade inte något sådant val. Master quest var beviset dock, på att det blir bättre att designa för en svårighet


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

"Är det Zelda?"
ALLT är Zelda!
Låt dom testa runt och prova på hur mycket som helst för oss att leka med!
Föredrar du 8-bit/16-bit Zelda finns det miljoners med mods, kör dom istället.
BotW är nog ett av de bästa spelen jag kört, sen början på 80-talet.
...MEN... kommer nog inte köpa det heller.
Nintendos Switch hårdvara är på tok för gammal nu, och det här känns mer bara som ett DLC för en hundring.
Har en moddad Switch så kommer prova på det iallafall, men utan att göda Bergsala familjens uppgradering till en ny Porsche.
Kommer det en ny Switch2 så köper jag en direkt! Och då helst importerat

Moderator | Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Jag märkte inte någon svårighetsgrad när jag lirade Zelda: BotW på Switchen. Visste inte att det fanns. Menar du att det bara gick att välja efter att man klarat spelet? Låter som en crazy speldesign. Jag hade iaf velat gå ner till easy nivå då jag dog hela tiden i fanskapet. Har aldrig svurit så mycket som den speltiden... Grannarna var nog inte glada, hehe..
_______
EDiT:::

Såg detta på ett Google sök:

" Unfortunately, there are no difficulty settings. That means you can't make the game easier when you encounter difficult enemies. "

Vet inte vad du hittade, men det finns något som kallas för "Master mode" vilket är Breath of the Wilds hard mode Såg också att det är tillgängligt från start men att man måste köpa DLC för att kunna spela det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gosh vad alla är pessimistiska då. Detta är högst troliga mitt GOTY, om inte GotForever!

Medlem

Är det bara jag som får ont i ögonen av den här artstylen?
Det hjälper ju heller inte att den är väldigt lågupplöst, känns otroligt utdaterad och urvattnad.

Medlem

Lär bli ett köp, gillade breath of the wild.
Det har varit många bottennapp av zelda spel före det, tex skyward sword som släpptes på nytt till Switch. DET var ett dåligt spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag räknar dagarna till släpp. Jag och ungarna hade så sjukt kul i botw och vi är alla taggade på nästa spel. Nu är ungarna även 6år äldre och börjar bli vassa gamers så vi kan nog hjälpas åt än bättre denna gång. Kommer bli kul!

Medlem

Den videon dödade alla tankar på ett köp för mig.

Jag har fortfarande inte clearat BotW. Pallar inte FPS som stadigt dippar under 15 FPS eller faktumet att vapnen går sönder hela tiden.

Jag måste dock säga att nya "gimmicken" att kunna merga vapen och saker i världen ser coolt ut, men inte tillräckligt för att överkomma vad jag anser är stora defekter.

12
Skriv svar