Snabbkollen – Lyssnar du på spelpoddar?

Robot
Snabbkollen – Lyssnar du på spelpoddar?

Om ja – berätta vilka i kommentarerna!

#snabbkollen


Medlem

Lyssnar på IGNs Game Scoop! samt Slightly Something Else.

Medlem

Kontrollbehov

Jag lyssnar endast på mina gamla kollegors pod "Krigshistoriepodden".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Yes, lyssnat på Giant Bomb sen dom började, men på senare tid har ju typ alla originalgubbar slutat men startat egna pods. Så nu för tiden blir det Nextlander, Fire Escape Cast samt The Jeff Gerstmann Show.

Sen har ju även 85-95 börjat igen under det eleganta namnet 96-06! Kanske inte spelrelaterat men ändå.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Nej, lyssnar inte på någon podd alls.

Avstängd

Jag lyssnar på Virtuellt med Calle och Leijonhufvud. Riktigt bra skit!

Började också lyssna på Speljuntan, men har inte riktigt kommit in i den.

Medlem

Gamla P3 spel med Anton Wretander, Elisabeth Bergqvist och Tobias Norström gjorde fantastiska spel dokumentärer som finns kvar om man bläddrar ner en bit.

Lyssnar nu på Speljuntan (alla är gamla p3 spel medlemmar) och nya p3 spel ibland.
Har börjat lyssna på gaming 4 forty nyligen och kommer fortsätta då deras stil tilltalar mig.

Medlem

Dropped Frames känns som den i särklass bästa spelpodden, så den brukar jag lyssna på. Blir inte så mycket tid över till poddar i övrigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förutom dem vanliga XNC, RDX och Unlocked. Nördigt med, fast de är ganska så osäkra på sina saker.

ELF
Medlem

Gjorde/testade, men fastnade aldrig.
Där emot lyssnar jag på Kodsnack.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

International
Man of Mystery

Lyssnade på P3-spel med gamla gänget men jag orkade inte riktigt med Effie och Viktor.. innan dess Rooster Teeth, giant bomb.

Numera Speljuntan som fortfarande är grymt bra produktion. Virtuellt med Calle och Victor är okej, men det är inte lika tajt


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Ponny

Relativt nybliven lyssnare på Kontrollbehov. Gillar mycket! Annars konsumerar jag mycket poddar (Kafferepet är guld! Perfekt fredagspodd), men den är första renodlade spelpodden.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Virtuellt och Fulkultur är mina favoriter.

Medlem

Kontrollbehov och Speljuntan.

De är dock ganska lika i sitt upplägg så egentligen skulle jag vilja hitta nån mer podd som kompletterar. Virtuellt är ju annorlunda men tycker den var så himla konstig och navelskådande efter ett tag, men kanske är det läge att testa den igen.

It's not a lake, it's an ocean

Nix. Eller, det har hänt, men jag tycker att de oftast är för pladdriga utan struktur eller särskilt intressanta inlägg. Kanske har jag bara inte hittat rätt poddar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ja, Speljuntan, Spelkväll, Gaming4forty, Virtuellt och Fulkultur.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

Dropped Frames känns som den i särklass bästa spelpodden

Håller med här. Välbalanserat innehåll med humor och bra gäster.

När det kommer till svenska spelpoddar är virtuellt och svampriket favoriter

Medlem

Virtuellt-veckan och Fulkultur är guld.

Medlem

Brukade lyssna på giant bomb men den finns inte kvar längre

Medlem

Är det bara jag som är allergisk mot så väl poddar som ljudböcker? :/
Jag vet inte riktigt varför, men de engagerar mig *aldrig*, inte på något sätt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Lyssnar ibland på Speccat - En nördcast på spotify. Rekommenderas.

Medlem
Medlem

ACG-The best gaming podcast blir det oftast. Och fulkultur såklart.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Är det bara jag som är allergisk mot så väl poddar som ljudböcker? :/
Jag vet inte riktigt varför, men de engagerar mig *aldrig*, inte på något sätt.

Alla kan ju inte gilla allt. Jag lyssnar ca 8h i veckan eller nåt:

Medlem

Lyssnar på podden They Create Worlds, där dom går igenom spelhistoria, ända från Pong till dagens AAA-spel.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Alla kan ju inte gilla allt. Jag lyssnar ca 8h i veckan eller nåt:

<Uppladdad bildlänk>

Så är det såklart. Känner bara att det är något jag missar när poddar stundtals hypas så hårt, och jag är lite nyfiken på hur ensam jag är om att inte fastna för konceptet överhuvudtaget.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Så är det såklart. Känner bara att det är något jag missar när poddar stundtals hypas så hårt, och jag är lite nyfiken på hur ensam jag är om att inte fastna för konceptet överhuvudtaget.

Du måste ge det en chans. Jag lyssnade mycket på musik förr, men det gör jag aldrig längre. Podcasts har tagit över och jag älskart då man blir bildad på köpet.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Så är det såklart. Känner bara att det är något jag missar när poddar stundtals hypas så hårt, och jag är lite nyfiken på hur ensam jag är om att inte fastna för konceptet överhuvudtaget.

Du är inte ensam!

Medlem
Skrivet av Apersson:

Du måste ge det en chans. Jag lyssnade mycket på musik förr, men det gör jag aldrig längre. Podcasts har tagit över och jag älskart då man blir bildad på köpet.

Jag läser bra mycket hellre skrivna texter, eller i "värsta" fall ser på intervjuer/reportage med visuella element.
Att "bara" lyssna ger mig verkligen bra mycket mindre än det kanske "borde" göra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar