Steam-köparna slaktar Star Wars Jedi: Survivor

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Jo du kanske har en monsterdator 4090 som kan med bara rå kraft kan pressa och hålla nära konstant 60 fps. Skulle dock aldrig själv tycka det var ok. Ett grafikkort ska inte bara använda 40% av sin kapacitet. Då är det något allvarligt fel med spelet.

Konsolerna borde med de nya cpu och grafikkort klara at minium 60 fps låst. Finns en hel del andra spel som klarar det och har bra grafik. Tycker inte det finns några ursäkter att ta betalt för ett spel där de erkänt själva att.det inte är färdigt då de ska komma med flera framtida patcher.

Absolut inte, har ett 6750XT och 5600X, 16GB RAM, spelet tycks ju trivas bättre på amd plattformen, men har en högst medioker dator config av förra generationen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Geeks Gaming
Skrivet av Krabban77:

Ibland är väldigt diffust.

Förvisso men där är ju mycket mer information i själva recensionen

Medlem
Skrivet av alias:

Då kan man ju inte köpa några AAA spel knappt. Tyvärr har ju Denuvo kommit att bli standard. Tror verkligen att det "takes it toll" på prestandan i många fall. Bevisades det inte med Resident Evil Village där den crackade versionen slapp de flesta av problemen denuvo versionen drogs med ?

Har tyvärr blivit så för min del när det gäller PC köper aldrig ett spel med Denuvo, kör isf på PS5 eller väntar på att det taggits bort något år senare. Jo resident evil är ett exempel av många. Hogwarts är också ett exempel på när ett ”crackat olagligt spel” fungerar bättre än ett hederligt köpt med Denuvo… men vi PC spelare ska alltid dras med ett spel som känns som en beta till en början

Medlem
Skrivet av Gen:

Typiskt internet : En sak med spelet är dåligt = hela spelet är dåligt = 0/10 i betyg

En något mer nyanserad sammanfattning av läget verkar vara att spelet är superbra men det dras med prestandaproblem. Dessutom kan prestandan alltid patchas bort, det hade varit värre om storyn vart sämst, grafiken ful som stryk och ljudet vart blä...dessa saker hör snarare till core delen av spelet.

Dock kvarstår faktumet att prestandan borde fixats innan release, det är verkligen inte okej! Som tur var kan man som konsument låta bli att köpa spel vid release och invänta reviews osv (något vi trots allt fick reda på igår).

Vad betyder en svajjig bilduppdatering då?Eftesom speljournalisterna här på fz säger att det är högst personligt vad man acceptarar för framerate vilket jag håller med om. Vem vet var hans tolerans går? Svajjig bilduppdatering kan ju betyda allt från 50 -60 fps men det kan också betyda att han accepterar 35-60 fps med screentearing.

De skulle lagt upp en video på jedi survivor på ps5 som de resencerade. Visa framrate graf. Frame times, hur ofta det dippade. Visa delar av det värsta man kan förvänta sig. Pop in , screantering och buggar man stöter på. Då har man fått en bättre bild för sig innan de släpper spelet

Ja prestandan kan patchas bort men det är inte alltid de gör det eller går hela vägen. Ibland blir det ju ännu värre tyvärr. Om det är ett dåligt spel i sig får man oftast en bättre bild av innan spelsläpp men inte när det gäller den tekniska biten. De verkar aldrig dra av någon pinne eller två där. De verkar mer toleranta som speljournalister än övriga. Det brukar synas på det sammlade användarbetygen som alltid ger lägre genomsnitt och speciellt på den tekniska biten .De betalar väl inte nästan 800-900 spänn heller.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Har tyvärr blivit så för min del när det gäller PC köper aldrig ett spel med Denuvo, kör isf på PS5 eller väntar på att det taggits bort något år senare. Jo resident evil är ett exempel av många. Hogwarts är också ett exempel på när ett ”crackat olagligt spel” fungerar bättre än ett hederligt köpt med Denuvo… men vi PC spelare ska alltid dras med ett spel som känns som en beta till en början

Ja, sorgligt och sjukt, får ju alla att vänta på den crackade versionen så många fler.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Förvisso men där är ju mycket mer information i själva recensionen

Fortfarande långt ifrån vad man behöver veta. Det är fortfarande hans personliga upplevelse och den kan variera kraftig från vad många andra anser vara acceptabelt. Man får mer info om det övriga i spelet och där kan man få en bättre bild än vad han skriver om den tekniska biten.

Jag tycker resencionen var väl skriven i övrigt och kritiken jag framfört är inte bara mot en person eller en spelsida utan den går ut över nästan alla spelsidor och speljournalister.

Hoppas fler kommer lyfta fram de tekniska aspekterna mycket mer i en resencion. Visa ngn kortare film med bilduppdateringsgraf och lite andra tekniska detaljer.

Visst det finns digital foundry och liknande men de kommer alltid ut en bra bit efter spelet släppts. De får väl inte koderna lika tidigt som speljournalisterna. Man kan ju räkna ut bakdelen att de nästan aldrig får tillgång till spelen i tid för att de inte håller måttet. Oftast håller de inte måttet sedan heller. Men då är skadan redan sked och många har bränt sig när det ser alla betygen på 9/10 .

Medlem
Skrivet av Melldorwin:

Blir väl att låta det ligga och vila och köra lite mer dead island 2 istället. Första spelet i år som varit superbt sen släpp.

fasiken ta dig. min knapp var redan på buy it!


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Krabban77:

Vad betyder en svajjig bilduppdatering då?Eftesom speljournalisterna här på fz säger att det är högst personligt vad man acceptarar för framerate vilket jag håller med om. Vem vet var hans tolerans går? Svajjig bilduppdatering kan ju betyda allt från 50 -60 fps men det kan också betyda att han accepterar 35-60 fps med screentearing.

De skulle lagt upp en video på jedi survivor på ps5 som de resencerade. Visa framrate graf. Frame times, hur ofta det dippade. Visa delar av det värsta man kan förvänta sig. Pop in , screantering och buggar man stöter på. Då har man fått en bättre bild för sig innan de släpper spelet

Ja prestandan kan patchas bort men det är inte alltid de gör det eller går hela vägen. Ibland blir det ju ännu värre tyvärr. Om det är ett dåligt spel i sig får man oftast en bättre bild av innan spelsläpp men inte när det gäller den tekniska biten. De verkar aldrig dra av någon pinne eller två där. De verkar mer toleranta som speljournalister än övriga. Det brukar synas på det sammlade användarbetygen som alltid ger lägre genomsnitt och speciellt på den tekniska biten .De betalar väl inte nästan 800-900 spänn heller.

Tror de recenserar själva spelet. Därför jag säger de borde ha en speciellt betyg för hur det fungerar rent tekniskt. Det är trots allt två olika saker. För mig är detta spel möjligen en fyra, men tekniskt en etta.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det var så mycket bättre när konsolerna var i princip helt segregerade från PC. Den tiden minns man med glädje.

Jo. På den tiden visste man i alla fall att spelet var optimerat för vilken plattform man nu valde att spela på.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Flyter på riktigt kasst. Har spelet en timme. 19-70fps och oftast kring 45. Men med massor av stutter. Oavsett inställningar.
4090/7700X/32GB

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Flyter på riktigt kasst. Har spelet en timme. 19-70fps och oftast kring 45. Men med massor av stutter. Oavsett inställningar.
4090/7700X/32GB

Otroligt att ett 6750XT presterar bättre än ett 4090.. Stabila 60fps.
Sparade typ 20K


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Otroligt att ett 6750XT presterar bättre än ett 4090.. Stabila 60fps.
Sparade typ 20K

Aa fast jag spelar ju inte bara detta spel

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Aa fast jag spelar ju inte bara detta spel

Jag vet, så klart inte hela sanningen..;) Skulle bytt med dig vilken sekund som helst...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Själv har jag sällan större problem med de flesta spel på release-dagen även om det blivit värre på senare. Men när man ser listan på vilka grafikkort som är populärast på Steam blir man ju mörkrädd. Folk med potatisdatorer som förväntar sig mirakel.

Medlem
Skrivet av alias:

Tror de recenserar själva spelet. Därför jag säger de borde ha en speciellt betyg för hur det fungerar rent tekniskt. Det är trots allt två olika saker. För mig är detta spel möjligen en fyra, men tekniskt en etta.

De gav ju en 4a på jedi survivor med det tekniska inräknat. Blir ingen större skillnad om de delar upp det och skriver en 5 för det ena och 4a för det tekniska.

Den tekniska biten är en stöttepelare. Faller den så faller hela spelet. Mer tydlig info i form att video och grafer innan spelsläpp. Omöjligt att avgöra annars om man accepterar eftersom en del männsikor uppenbart uppfattar väldigt olika grad om vad man anser var spelbart.

Saxat från fz resencion " Det är inga jättestora dippar" för mig är det drop från 60 till 55 fps. Det syns direkt med blotta ögat om man spelar utan vrr kan jag lova. Spelar man med vrr kan man lätt se,känna skillnaden om det är dip från 60 till 45. Han skriver lite mer men inget betyder något eftersom hans små dipp kan betyda 45 eller ännu värre 40 och nedåt.

Läser man använadare så konmer spelet knappt upp till 60 särskilt ofta. Kanske om man tittar upp mot skyn.

Avstängd
Skrivet av alias:

Ok, synd,har ju som sagt inga större problem själv förutom att det är tungdrivet, så länge jag kan få 60fps i 1440p så är det ändå ok..

Man får nästan känslan av att du försöker rättfärdiga ditt köp på 800 kr när du i över 10 kommentarer försvarar spelet med näbbar och klor.

Jag har samma grafikkort som du har och jag har refundat spelet. Totalt ospelbart.

Medlem
Skrivet av Krabban77:

De gav ju en 4a på jedi survivor med det tekniska inräknat. Blir ingen större skillnad om de delar upp det och skriver en 5 för det ena och 4a för det tekniska.

Den tekniska biten är en stöttepelare. Faller den så faller hela spelet. Mer tydlig info i form att video och grafer innan spelsläpp. Omöjligt att avgöra annars om man accepterar eftersom en del männsikor uppenbart uppfattar väldigt olika grad om vad man anser var spelbart.

Tips är att invänta Digital Foundry när det gäller PC-spel. Omöjligt på förhand och veta om man kan brute force'a ett spel med specs eller om det är brutet pga shader compilation t.ex.

Medlem
Skrivet av alias:

Ja , vi vet, vi har hört det. Är skillnad på om man är insatt och förbokar eller inte. Om inte så förutsätter man väl ändå att man köper någonting som fungerar? Det är väl rimligt?

Självklart, men jag förväntar mig också att jag inte får inbrott om jag lämnar dörren olåst. Tyvärr är verkligheten någon annan idag.

Menar mer att vi har tusentals exempel redan varför man ej ska förboka, då kommer utgivarna släppa en halvdan produkt till fullt pris.

Medlem
Skrivet av Apersson:

Man får nästan känslan av att du försöker rättfärdiga ditt köp på 800 kr när du i över 10 kommentarer försvarar spelet med näbbar och klor.

Jag har samma grafikkort som du har och jag har refundat spelet. Totalt ospelbart.

Nu blir det ju ytterligare en kommentar då du tycks räkna dem, för mig är det absolut inte ospelbart, när jag kan köra något i stadiga 60fps så accepterar jag det. Konstigt att vi har så olika upplevelser med så lika hårdvara. Spelet är ooptimerat, borde aldrig släppts,o.s.v.håller med.Men med de senaste PC släppen som TLOU med flera så är det här katastrofsläppet ändå något så när mer acceptabelt. Alla PC släpp på sistonde verkar vara en en enda katastrof.
För övrigt så kostade det typ 600 och det går att blocka mig om du inte vill läsa mina inlägg .;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Gen
Medlem
Skrivet av Krabban77:

Vad betyder en svajjig bilduppdatering då?Eftesom speljournalisterna här på fz säger att det är högst personligt vad man acceptarar för framerate vilket jag håller med om. Vem vet var hans tolerans går? Svajjig bilduppdatering kan ju betyda allt från 50 -60 fps men det kan också betyda att han accepterar 35-60 fps med screentearing.

Personligen läser jag inte FZs recensioner i hopp om att få information om spelets tekniska skick. Känns inte som att redaktörerna är några experter inom det området. Gällande sådant vänder jag mig snarare till Digital Foundry som ger en mycket bra bild över de tekniska aspekterna av spelen (inkl rekonstruktion av bild, frame times osv). FZs recension för mig handlar snarare om spelet i sig (mekanik, story osv).

Skrivet av Krabban77:

De skulle lagt upp en video på jedi survivor på ps5 som de resencerade. Visa framrate graf. Frame times, hur ofta det dippade. Visa delar av det värsta man kan förvänta sig. Pop in , screantering och buggar man stöter på. Då har man fått en bättre bild för sig innan de släpper spelet

Se ovan, DF hade löst den saken.

Skrivet av Krabban77:

Ja prestandan kan patchas bort men det är inte alltid de gör det eller går hela vägen. Ibland blir det ju ännu värre tyvärr. Om det är ett dåligt spel i sig får man oftast en bättre bild av innan spelsläpp men inte när det gäller den tekniska biten. De verkar aldrig dra av någon pinne eller två där. De verkar mer toleranta som speljournalister än övriga. Det brukar synas på det sammlade användarbetygen som alltid ger lägre genomsnitt och speciellt på den tekniska biten .De betalar väl inte nästan 800-900 spänn heller.

Nu när du säger det har jag nog varit med om det nån gång att en patch gjort spelet sämre Dock får vi väl hålla med om att det hör till ovanligheterna. Och nej, man kan väl inte hårddra det och säga att det alltid går att patcha bort prestandaproblem men om det är i så dåligt skick som det var pre-patch (dvs recensionsexemplaren) så blev det uppenbarligen bättre post patch så man kan bara hoppas att det blir ännu bättre lite senare.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Tips är att invänta Digital Foundry när det gäller PC-spel. Omöjligt på förhand och veta om man kan brute force'a ett spel med specs eller om det är brutet pga shader compilation t.ex.

Jo jag skrev om detta också i en kommentar tidigare. De kommer dock nästan alltid ut med info försent. Troligvis för de inte tillgång till spelen samtidigt som speljournalisterna får. Man kan ju räkna ut varför EA och många andra inte skickar ut pc,ps5xbsx koder till digital foundry. De är helt enkelt ofärdiga spel.

Då har många redan blivit blåsta av alla 9/10 spelet fått och Ea gnuggar händerna.

När digital foundry kommer ut med info är spelen oftast fortfarande inte i något bra skick.

Det senaste har de bara pratat 80% hur dåligt spelen är optimerade. Framför allt pc men även konsoler.

Medlem

Visst men DF är väldigt Nvidia vänliga.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Gen:

Personligen läser jag inte FZs recensioner i hopp om att få information om spelets tekniska skick. Känns inte som att redaktörerna är några experter inom det området. Gällande sådant vänder jag mig snarare till Digital Foundry som ger en mycket bra bild över de tekniska aspekterna av spelen (inkl rekonstruktion av bild, frame times osv). FZs recension för mig handlar snarare om spelet i sig (mekanik, story osv).

Se ovan, DF hade löst den saken.

Nu när du säger det har jag nog varit med om det nån gång att en patch gjort spelet sämre Dock får vi väl hålla med om att det hör till ovanligheterna. Och nej, man kan väl inte hårddra det och säga att det alltid går att patcha bort prestandaproblem men om det är i så dåligt skick som det var pre-patch (dvs recensionsexemplaren) så blev det uppenbarligen bättre post patch så man kan bara hoppas att det blir ännu bättre lite senare.

Ja det var bara någon månad sedan the witcher 3 patch droppade från väldigt stadiga 60 fps till 50 fps på ps5 och xbox series x. Precis innan jag skulle köpa på rea till xbox series x. Tack o lov hann jag se det innan jag köpte.

Frågade om de skulle fixs problemet. Gör ni det så köper jag. Fick inget svar men några veckor sedan korrigerade dem det.

Tyvärr korrigerar inte alla. Inte extremt ofta nej men det händer lite då och då och ibland korrigerar dem inte det. Jäkligt frustrerande om det är ett spel man gillar mycket i övrigt.

Ville bara tillägga att ja digital foundry gör ett bra jobb. Önskade bara de fick tillgång till spelen i samma veva som speljournalistern så att de kunde visa vad man köper dag ett.

Geeks Gaming
Skrivet av Krabban77:

Fortfarande långt ifrån vad man behöver veta. Det är fortfarande hans personliga upplevelse och den kan variera kraftig från vad många andra anser vara acceptabelt. Man får mer info om det övriga i spelet och där kan man få en bättre bild än vad han skriver om den tekniska biten.

Jag tycker resencionen var väl skriven i övrigt och kritiken jag framfört är inte bara mot en person eller en spelsida utan den går ut över nästan alla spelsidor och speljournalister.

Hoppas fler kommer lyfta fram de tekniska aspekterna mycket mer i en resencion. Visa ngn kortare film med bilduppdateringsgraf och lite andra tekniska detaljer.

Visst det finns digital foundry och liknande men de kommer alltid ut en bra bit efter spelet släppts. De får väl inte koderna lika tidigt som speljournalisterna. Man kan ju räkna ut bakdelen att de nästan aldrig får tillgång till spelen i tid för att de inte håller måttet. Oftast håller de inte måttet sedan heller. Men då är skadan redan sked och många har bränt sig när det ser alla betygen på 9/10 .

Jag håller nog inte med, eller det gör jag i grunden men som jag förstått det efter att ha fått lite insikt i hur tester liknande de som df gör (genom bland annat sweclockers), är att det tar väääldigt lång tid och behöver testas över tid (och för pc på en rad olika konfigurationer) för att vara pålitliga.
Det är ju grunden till att sidor som df existerar, man har det som sin nisch.

En recension kommer ju aldrig att passa alla då man har olika smak och preferenser om saker men jag tar hellre en recension om spelet i stort och en djupdykning i det tekniska senare än att recensionen på spelet får ”vänta”.

Men ja, i en perfekt värld så hade det varit kanon med allt i ett….och helt gratis såklart….helt utan reklam samtidigt som all får betalt och kan leva gott 😁

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag håller nog inte med, eller det gör jag i grunden men som jag förstått det efter att ha fått lite insikt i hur tester liknande de som df gör (genom bland annat sweclockers), är att det tar väääldigt lång tid och behöver testas över tid (och för pc på en rad olika konfigurationer) för att vara pålitliga.
Det är ju grunden till att sidor som df existerar, man har det som sin nisch.

En recension kommer ju aldrig att passa alla då man har olika smak och preferenser om saker men jag tar hellre en recension om spelet i stort och en djupdykning i det tekniska senare än att recensionen på spelet får ”vänta”.

Men ja, i en perfekt värld så hade det varit kanon med allt i ett….och helt gratis såklart….helt utan reklam samtidigt som all får betalt och kan leva gott 😁

Ja nu ska man betala och få en käftsmäll och vara glad med vad man får 😀 . Knyta näven i byxfickan istället för att göra som de gör i paris när de är missnöjda med något. Lite gödsel på EA:s kontor hade kanske fått iordning på dem.

En framerate graf kan väl inte ta mycket längre tid än att spela och se i realtid. Övriga saker kanske. Men det borde kunna få ut prestandan hyffsat fort vilket är viktigast.

Medlem

Efter en och en halv timme på Koboh så har jag gett upp. Installerar Burning Shores i stället och provar Jedi Survivor igen efter några patchar.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av alias:

Bevisades det inte med Resident Evil Village där den crackade versionen slapp de flesta av problemen denuvo versionen drogs med ?

Nej, det gjorde det inte. Felet med det spelet var helt och hållet på av grund hur Capcom själva lagt till extra kod utöver Denuvo. Denna kod kördes förvisso inom Denuvo-VM:en men hade egentligen ingenting med Denuvo-DRM:en att göra. Detta är baserat på crackarens egen beskrivning, knappast någon som lär vara partisk för Denuvo.

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2021-resident-evil-v...

Fixen som släpptes sedan och löste problemet hade fortfarande Denuvo såvitt jag minns. Det var väl först långt senare som Capcom patchade bort Denuvo?

Skrivet av Lukan:

Jo resident evil är ett exempel av många. Hogwarts är också ett exempel på när ett ”crackat olagligt spel” fungerar bättre än ett hederligt köpt med Denuvo… men vi PC spelare ska alltid dras med ett spel som känns som en beta till en början

Återigen, nej Resident Evil Village var inte något exempel på prestandaproblem med Denuvo, det var ett exempel på inkompetens hos Capcom. Nog för att jag gärna slipper DRM, men ser mycket hellre att man diskuterar baserat på fakta.

Hogwarts Legacy är väl snarare problematiskt ur prestandasynpunkt för att kräver så mycket VRAM? Har du någon källa på att Denuvo är inblandat?

https://youtu.be/Rh7kFgHe21k

Medlem
Skrivet av blunden:

Nej, det gjorde det inte. Felet med det spelet var helt och hållet på av grund hur Capcom själva lagt till extra kod utöver Denuvo. Denna kod kördes förvisso inom Denuvo-VM:en men hade egentligen ingenting med Denuvo-DRM:en att göra. Detta är baserat på crackarens egen beskrivning, knappast någon som lär vara partisk för Denuvo.

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2021-resident-evil-v...

Fixen som släpptes sedan och löste problemet hade fortfarande Denuvo såvitt jag minns. Det var väl först långt senare som Capcom patchade bort Denuvo?

Återigen, nej Resident Evil Village var inte något exempel på prestandaproblem med Denuvo, det var ett exempel på inkompetens hos Capcom. Nog för att jag gärna slipper DRM, men ser mycket hellre att man diskuterar baserat på fakta.

Hogwarts Legacy är väl snarare problematiskt ur prestandasynpunkt för att kräver så mycket VRAM? Har du någon källa på att Denuvo är inblandat?

https://youtu.be/Rh7kFgHe21k

Du har säkert rätt, hur som helst så var det typ där PC prestandan sjönk, och har varit så sen dess..undrar bara varför.. Även i spel som inte haft Denuvo som TLOU


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Förstår du inte att de flesta inte är "gamers" inte följer med utan bara tycker det ser ut som ett bra spel. Ska man kräva av alla som köper ett spel att vara insatta? Personligen så är det inte alls synd om mig då jag vet precis vad jag köper. Men för de allra flesta så är det inte så.

Det har ju varit så många år nu, ingen kan väl ha missat att alla AAA spel är trasiga vid launch senaste åren eller ?

Handlar inte om att det är synd om nån, bara att det är så pinsamt spelen blir dyrare och dyrare men alltmer trasiga vid release.. det är inte ok

Medlem

Klistrar även in det här som jag nu skrivit på två andra trådar, sen ger jag mig! Ska inte spamma för mycket :>

Detta är angående PS5 versionen!

Har nu kört introt och kommer endast framhäva det negativa(det finns massor med positiva saker!) för att informera dom som väntar med köp:

System: Playstation 5
Grafikläge: Performance
Svårighetsgrad: Jedi Knight(Medium)

Kontrollern känns ganska otajt och jag som älskar att blocka i sista sekund kan säga att det är inte bra. Du gör bäst i att blockera långt innan vilket då tar ifrån en hel del av känslan, speciellt då motattacker görs genom att då blocka i sista sekund. Mot blaster skott funkar det bra dock.

En del cutscenes laggar något FRUKTANSVÄRT.

Trots performance mode som håller iaf 50-60fps(tror jag) så är det väldigt mycket Screen tearing. Något enstaka lagg har förekommit mitt i strider med många fiender samtidigt också.

Tips till folk med tålamod: Avvakta med köp innan dom har patchat, för detta är inte okej. Har även läst att PC versionen är nästintill trasig.

Tips till mig själv: Sluta upp med att förköpa(Inget jag gör generellt, utan bara vissa titlar men nu är det slut med det).

Uppdatering: Nu när jag har kommit till öppnare ytor, kan jag säga att FPS dipparna är märkbara och hyffsat rejäla, screentearing blev ännu värre också. Att gå in i en cutscene är lika smidigt som att torka sig i bakändan med sandpapper och glitchar, pop-ins och karaktärer som snurrar runt helt galet innan dom flyger in på plats är återkommande.

Det här är allt annat än acceptabelt. HUR kan dom fått för sig att släppa spelet när det är såhär? Jag vet, inget nytt och speciellt inte med EA men herrejösses alltså...

TL;DR
UNDVIK köp är allt jag har att säga.

Skriv svar