Medlem

Körde några timmar igår i coop och det är definitivt inte en 1 för mig, lutar mer åt en 3a. Det har potential och behöver en del jobb med buggar. Men det är ju ett roligt spel redan nu. Enda jag egentligen störde mig på under mina timmar var att den stannar upp en sekund lite då och då men det kommer dom ju att lösa. Sen var det lite små buggar här och där men inget som inte går att lösa.

Medlem

synd, jag vill gärna se mer vampyr tema i spel men detta gör inte saken bättre för framtida spel eller för den delen att detta kommer kunna fixas till att bli ett bra spel heller.

Medlem
Skrivet av magma:

Svårt å tro att det är samma utvecklare som till bland annat dishonored och prey. Måste vara ledningen det är fel på som är helt "off" gentemot vad spelarna vill ha. Fullkomligt slöseri med talang, tid, pengar och energi... ännu en gång. Är detta arkanes "fallout 76"-moment här? Är det deja vu?

Nej

Fallout 76 är flera magnituder bättre än Redfall. Tom lanseringsversionen av Fallout 76 är bättre än vad Redfall är.
Redfall borde ha skrotats långt innan lanseringen.

Fallout 76 är patchats up till att vara hyfsat, om än alldeles för enkelt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Kul med ännu ett toppenspel från Microsoft.

Skrivet av Apersson:

Microshit har fått en helt ny innebörd då jag inte kan starta spelet på PC...

Jag funderar starkt på att lägga ner mitt spelintresse. Det får räcka nu.

Skrivet av Neverwild:

Tyvärr kommer väl Microsoft inte ta åt sig av detta utan dom ser 10 miljoner har spelat Redfall och då tänka success.

Och jag som var säker på att det var Arkane som utvecklade detta...


signatur

I drank what?

Skribent

Kollade lite olika gameplay-filmer igår. Har de bara missat att ge fienden AI eller vad hände? Det var under all tänkbar kritik.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Och jag som var säker på att det var Arkane som utvecklade detta...

Microsoft äger Arkane... Och antar jag har ett visst ansvar och fattar det slutliga beslutet om ett spel ska släppas eller dras tillbaka för omarbete.

Jag ska testa det då jag ändå har Game Pass, men i övrigt tycker jag att man ska ge "storspel" sämre betyg för riktigt taffliga saker som dålig AI osv, än små indiespel. Man ska ändå kunna förvänta sig en viss lägstanivå om man köper ett spel för 700 spänn som utvecklats i flera år av 100 personer.

Redaktör
Ponny

Herregud vad jag sympatiserar med inledningen. Länge, länge ville jag tro att det skulle bli bra. Men nej.

"Nog för att det såg lite daterat ut i sina trailers, och att tonen tycktes märklig samt att handlingen förklarades dåligt – men inget av detta har ju varit ovanligt när Arkane ska marknadsföra sina spel. 'Ingen fara på taket', tänkte jag."

Mina 90 minuter med spelet räcker. Hoppas detta var Arkane-plumpen och att de snart studsar tillbaka.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Hullken:

Microsoft äger Arkane... Och antar jag har ett visst ansvar och fattar det slutliga beslutet om ett spel ska släppas eller dras tillbaka för omarbete.

Jag ska testa det då jag ändå har Game Pass, men i övrigt tycker jag att man ska ge "storspel" sämre betyg för riktigt taffliga saker som dålig AI osv, än små indiespel. Man ska ändå kunna förvänta sig en viss lägstanivå om man köper ett spel för 700 spänn som utvecklats i flera år av 100 personer.

Ja, MS äger Arkane. Fortfarande inte MS som utvecklat. Deras "skuld" är att de tillät att spelet släpptes i nuvarande form. Dock de som SKAPAT formen och ansåg det var släppvärdigt är Arkane.


signatur

I drank what?

Medlem

Har testat några timmar genom Gamepass och det är väl ingen höjdare direkt.
Staden man byggt upp är välgjord och story:n är gripande, men sen har de glömt bort allt annat... Känns väldigt tomt om man inte bara följer huvuduppdragen.

De har gjort en Cyberpunk, helt enkelt. Släppts på tok för tidigt och planerar väl att fylla på med mer senare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, MS äger Arkane. Fortfarande inte MS som utvecklat. Deras "skuld" är att de tillät att spelet släpptes i nuvarande form. Dock de som SKAPAT formen och ansåg det var släppvärdigt är Arkane.

Man börjar ju fundera lite på vilka grunder man sagt att detta spel är ok att släppas, känns lite som att man gjort som Dice med BF2042.

För BF2042 kröp det fram att man aldrig testade spelet fullt ut med 128 spelare och att dem som samlat in test feedbacken bara vidarebefodrat den positiva feedbacken till ledning och utvecklare, den negativa feedbacken kom aldrig fram. Först vid betan och releasen uppmärksammades alla problem.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, MS äger Arkane. Fortfarande inte MS som utvecklat. Deras "skuld" är att de tillät att spelet släpptes i nuvarande form. Dock de som SKAPAT formen och ansåg det var släppvärdigt är Arkane.

Fast detta vet vi ju inte.

Arkane kanske ville ha mer tid men utan att få det för MS som känner pressen att få ut ett AAA-spel?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, MS äger Arkane. Fortfarande inte MS som utvecklat. Deras "skuld" är att de tillät att spelet släpptes i nuvarande form. Dock de som SKAPAT formen och ansåg det var släppvärdigt är Arkane.

Hur vet du att det är Arkane som tyckt det är släpp värdigt?
Microsoft bestämmer ju om saker och kan vara dom som tryckt att det ska släppas i detta skick.

Lol!!!

Nä jag är ingen konsolkrigande fanboy 🤣


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av lampis:

Det är så plågsamt uppenbart varför Microsofts uppköp av A-B måste gå igenom, för såhär kan det ju inte fortsätta.

Vad har Activision-Blizzard med detta spel att göra?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Man börjar ju fundera lite på vilka grunder man sagt att detta spel är ok att släppas, känns lite som att man gjort som Dice med BF2042.

Skälet är att man lagt flera miljarder dollar på att köpa upp Zenimax, och och nu är man desperata att se en return on investment. Förhoppningsvis kommer det här att få Microsoft att tänka dubbelt om och inse att det inte är värt att pusha ut ofärdiga spel, men jag är skeptisk. Jag hoppas dock innerligt att detta får alla dom lufttjuvar som hoppas på att Activision-dealen går igenom nu börjar tänka om och inse att ett uppköp inte är en bra grej för spelindustrin eller oss konsumenter.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Apersson:

Microshit har fått en helt ny innebörd då jag inte kan starta spelet på PC...

Jag funderar starkt på att lägga ner mitt spelintresse. Det får räcka nu.

Ärsh, gå över till konsol så blir ditt liv lättare

Medlem
Skrivet av Margy:

Fast detta vet vi ju inte.

Arkane kanske ville ha mer tid men utan att få det för MS som känner pressen att få ut ett AAA-spel?

Skrivet av Neverwild:

Hur vet du att det är Arkane som tyckt det är släpp värdigt?
Microsoft bestämmer ju om saker och kan vara dom som tryckt att det ska släppas i detta skick.

Från allt jag läst, så verkar det som att MS sällan lägger sig i arbetssätt i de studios de köper. Jag utgår från att detta är status quo såvida inget annat rapporteras.

Skrivet av Slashgibber:

Skälet är att man lagt flera miljarder dollar på att köpa upp Zenimax, och och nu är man desperata att se en return on investment. Förhoppningsvis kommer det här att få Microsoft att tänka dubbelt om och inse att det inte är värt att pusha ut ofärdiga spel, men jag är skeptisk. Jag hoppas dock innerligt att detta får alla dom lufttjuvar som hoppas på att Activision-dealen går igenom nu börjar tänka om och inse att ett uppköp inte är en bra grej för spelindustrin eller oss konsumenter.

Fast det där är speukaltion endast. Jag hade gärna läst om det fanns info att MS tvingade ut Redfall i dess nuvarande form.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skälet är att man lagt flera miljarder dollar på att köpa upp Zenimax, och och nu är man desperata att se en return on investment. Förhoppningsvis kommer det här att få Microsoft att tänka dubbelt om och inse att det inte är värt att pusha ut ofärdiga spel, men jag är skeptisk. Jag hoppas dock innerligt att detta får alla dom lufttjuvar som hoppas på att Activision-dealen går igenom nu börjar tänka om och inse att ett uppköp inte är en bra grej för spelindustrin eller oss konsumenter.

Jag tror snarare det är tvärtom, tror inte att Xbox/MS var medvetna om skicket på spelet.
Xbox/MS var med och stöttade och hjälpe Bethesda få Fallout 76 i spelbart skick efter release redan innan uppköpet, och dem har ju inte direkt varit rädda för att försena spel den senaste tiden. Det enda man hört från Xbox de senaste 2 åren är förseningar och förseningar.

Testning och kommunikation måste bli bättre inom ALLA dessa stora bolag.

Medlem

Körde igång det på min Series S igår och spelade cirka 1h. Helt klart potential, men 30 fps gör spelet väldigt hackigt. Osäker på om Arkane kan hotta upp Series S-versionen till 60 fps, men känner nu i alla fall för att avvakta och se.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag tror snarare det är tvärtom, tror inte att Xbox/MS var medvetna om skicket på spelet.
Xbox/MS var med och stöttade och hjälpe Bethesda få Fallout 76 i spelbart skick efter release redan innan uppköpet, och dem har ju inte direkt varit rädda för att försena spel den senaste tiden. Det enda man hört från Xbox de senaste 2 åren är förseningar och förseningar.

Testning och kommunikation måste bli bättre inom ALLA dessa stora bolag.

Tycker det faller på sin egen orimlighet, MS har investerat mångmiljardbelopp i nya studior och då är de skyldiga aktieinnehavarna att ha stenkoll på vad som händer med deras pengar. Inte en chans att de inte var medvetna om spelets skick.

Samt att läckor visar på att MS tryckt ut spelet.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Tycker det faller på sin egen orimlighet, MS har investerat mångmiljardbelopp i nya studior och då är de skyldiga aktieinnehavarna att ha stenkoll på vad som händer med deras pengar. Inte en chans att de inte var medvetna om spelets skick.

Samt att läckor visar på att MS tryckt ut spelet.

Vilka läckor är det? Har inte sett några sådana ännu.

Medlem
Skrivet av Popski:

Vad har Activision-Blizzard med detta spel att göra?

Du ser ingen relevans när vi snackar brist på kvalitativa spel från Microsoft?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Vilka läckor är det? Har inte sett några sådana ännu.

Sista minuten på lunchen nu så har tyvärr inte tid att googla upp den.

Men det var en person som läckte Hi-Fi Rush innan det släpptes som även påstått att Redfall skulle vara i bedrövligt skick och Starfield skulle vara ännu värre men att MS ville trycka ut dom ändå.

Men såklart ta det med en fet nypa salt.

eld
Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag tror snarare det är tvärtom, tror inte att Xbox/MS var medvetna om skicket på spelet.
Xbox/MS var med och stöttade och hjälpe Bethesda få Fallout 76 i spelbart skick efter release redan innan uppköpet, och dem har ju inte direkt varit rädda för att försena spel den senaste tiden. Det enda man hört från Xbox de senaste 2 åren är förseningar och förseningar.

Testning och kommunikation måste bli bättre inom ALLA dessa stora bolag.

Två saker är garanterade:

Microsoft känner absolut till problemen.

Testningen fungerar, de känner till alla buggarna.

Visst kan de försena vissa spel, men de kommer inte vilja göra det för alla spel, redfall behövde antagligen fylla ett tomrum i kalendern.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Synd bara att FZs betyg inte betyder något, de hade ju nåt spel där de gav sämre betyg pga könen.

Det har jag missat, men det var ju nån recension här på FZ nyligen när ett spel fick sämre betyg för att man spelade som en vit person.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Sista minuten på lunchen nu så har tyvärr inte tid att googla upp den.

Men det var en person som läckte Hi-Fi Rush innan det släpptes som även påstått att Redfall skulle vara i bedrövligt skick och Starfield skulle vara ännu värre men att MS ville trycka ut dom ändå.

Men såklart ta det med en fet nypa salt.

Hört om den också, sen om den stämmer vet man inte men har haft rätt hittills.

Starfield vart ju försenat ytterligare några månader så kanske blir i bättre skick.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Det har jag missat, men det var ju nån recension här på FZ nyligen när ett spel fick sämre betyg för att man spelade som en vit person.

Tror inte FZ har sagt så, däremot kanske du läst om det på FZ.
Days gone fick sämre betyg från nån, minns inte om det va aftonbladet eller utländsk sida som gav spelet sämre betyg då man va en vit man.

Redaktör
Skrivet av Arcadia:

Det har jag missat, men det var ju nån recension här på FZ nyligen när ett spel fick sämre betyg för att man spelade som en vit person.

Say what?

Det där är det andra påståendet att vi satt betyg på helt skeva grunder. Vore bra om ni samtidigt berättar vilken recension det är.


signatur
Medlem
Skrivet av Jönsen:

Sista minuten på lunchen nu så har tyvärr inte tid att googla upp den.

Men det var en person som läckte Hi-Fi Rush innan det släpptes som även påstått att Redfall skulle vara i bedrövligt skick och Starfield skulle vara ännu värre men att MS ville trycka ut dom ändå.

Men såklart ta det med en fet nypa salt.

Ja nu när du nämner Hi-fi Rush så känner jag igen det. Jag har nog läst samma artikel i början av året tror jag det var.
Ja det stämmer ju än så länge, även att Starfield sköts fram så pass mycket istället för att släppas i början av året indikerar ju att det också var i dåligt skick just då.

Avstängd

Efter att ha lyckats få igång spelet så måste jag säga att detta var det sämsta jag spelat i år. Fyfan. Helt korrekt med en 1a.

Skriv svar