Robot
Medlem

Vilket blodfattigt spel. Helt tandlöst, utan bett


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kul med ännu ett toppenspel från Microsoft.

Medlem

Tråkigt, men min backlogg korkade precis upp en flaska champagne.

Medlem

Tänkte prova det ikväll och efter denna fina recension har jag otroligt låga förväntningar så kmanske inte blir besviken

Medlem

En etta! Notera det här historiska datumet i kalendern. Det är inte varje dag vi ser en etta på FZ! 😀

Medlem

Svårt å tro att det är samma utvecklare som till bland annat dishonored och prey. Måste vara ledningen det är fel på som är helt "off" gentemot vad spelarna vill ha. Fullkomligt slöseri med talang, tid, pengar och energi... ännu en gång. Är detta arkanes "fallout 76"-moment här? Är det deja vu?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Oj, en etta verkligen!
🙀

Medlem

Trist att det sög. Jag ska testa att bita mig fast efter några uppdateringar.

Medlem

Prova på gamepass i 2 timmar sen avinstallera.

Hur blev detta godkänt att släppas?

Medlem

Spelat några timmar och visst är det ett mediokert spel, som samtidigt har roliga stunder. Men att ge det en etta, känns inte helt genomtänkt, för så dåligt är verkligen inte spelet.

Medlem

Oh, how the mighty has fallen!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av magma:

Svårt å tro att det är samma utvecklare som till bland annat dishonored och prey. Måste vara ledningen det är fel på som är helt "off" gentemot vad spelarna vill ha. Fullkomligt slöseri med talang, tid, pengar och energi... ännu en gång. Är detta arkanes "fallout 76"-moment här? Är det deja vu?

Det är onekligen lite sorgligt. Inte minst med tanke på hur starka titlar man stått för tidigare, som sagt. Det märks att Raphael Colantonio inte längre finns kvar på Arkane.

Cynikern i mig misstänker att Redfall under något skede av utvecklingen var tänkt som en Games as a Service-titel, men stöptes om utan att man för den delen lyckades tvätta bort känslan helt.

Skrivet av gundemannen:

Spelat några timmar och visst är det ett mediokert spel, som samtidigt har roliga stunder. Men att ge det en etta, känns inte helt genomtänkt, för så dåligt är verkligen inte spelet.

Ja nä, jag får allt lov att stå fast vid att det är en riktigt svag titel, tyvärr. Ska tilläggas att jag finner det en vampyrklo i ögat att släppa en titel med den här prislappen i det här skicket (även om man givetvis bör kunna förvänta sig en polerad upplevelse oavsett prislapp).

Medlem

1/5😅 Första gången, vad jag kan komma på att jag sett en 1a från FZ. Det måste vara otroligt sällsynt. Fick ens Anthem en 1a?

Inaktiv

"en satans massa brev spridda överallt, ljudfiler och mellansekvenser av varierad kvalitet".
Det är ju min upplevelse av Prey..

--

Trodde att 2023 var året då spel skulle bli bra igen.
Storutvecklarna har fått skit om och om igen sedan typ 2019 och pratar om hur de inte stressar fram något. Ingen crunch. Många delays (som jag ser som en bra grej).
UE5 som lovar att det ska gå smidigare att utveckla.
Året börjar bra med Dead Space remake i januari, Hogwarts i februari och RE4 remake i mars.

Men sen höll det inte längre..
Company of Heroes, pissljummet.
The last of us, nästan ospelbart.
Jedi Survivor, nästan ospelbart.
Dead Island 2, mellanmjölk.
Redfall, hemskt.

Att det ska vara så svårt att få ut ett bra spel.
Även studios som brukar vara stadiga kräks ut fula och knappt fungerande missfall. Vad fan händer? Är det bara jag som är för kräsen nuförtiden?
Alla spel jag sett fram emot visar sig suger.
Börjat tappa hoppet om min favorithobby och det gör mig less.

Det finns lite hopp kvar. Hoppas det vänder i andra halvan av året.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Spelat några timmar och visst är det ett mediokert spel, som samtidigt har roliga stunder. Men att ge det en etta, känns inte helt genomtänkt, för så dåligt är verkligen inte spelet.

Newsflash: recensioner är subjektiva. Personligen har jag inga problem att se varför spelet får en etta, även om jag själv hade förstått en tvåa eller rentav kanske en trea från en smått galen recensent.

Efter att ha prövat det i några minuter får jag för egen del säga att det nästan räcker med AIn för att dra ner betyget till som högst en tvåa, och lägg där till resten... nej, det här avinstallerades illa kvickt. Jag håller dock med om att staden/världsdesignen är rätt välgjord, och hade haft en bra plats i ett bättre spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd

Tycker det duger. Vem vet hur det blir när dom fixar AI m.m samt 60FPS. Hade nog varit roligare med en kopia av Far Cry istället. Mitt betyg är 5 av 10. Bara hoppas att Arkane fortsätter på denna typ av spel och ger oss en kopia av Far cry där någon ond man ska döda och man hamnar på något mysigt ställe med bra stämning utan tecknad grafik och dom använder endast Unreal Engine 5.

Medlem

Spelen blir dyrare men kvalitén sämre. Låter logiskt!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

"en satans massa brev spridda överallt, ljudfiler och mellansekvenser av varierad kvalitet".
Det är ju min upplevelse av Prey..

--

Trodde att 2023 var året då spel skulle bli bra igen.
Storutvecklarna har fått skit om och om igen sedan typ 2019 och pratar om hur de inte stressar fram något. Ingen crunch. Många delays (som jag ser som en bra grej).
UE5 som lovar att det ska gå smidigare att utveckla.
Året börjar bra med Dead Space remake i januari, Hogwarts i februari och RE4 remake i mars.

Men sen höll det inte längre..
Company of Heroes, pissljummet.
The last of us, nästan ospelbart.
Jedi Survivor, nästan ospelbart.
Dead Island 2, mellanmjölk.
Redfall, hemskt.

Att det ska vara så svårt att få ut ett bra spel.
Även studios som brukar vara stadiga kräks ut fula och knappt fungerande missfall. Vad fan händer? Är det bara jag som är för kräsen nuförtiden?
Alla spel jag sett fram emot visar sig suger.
Börjat tappa hoppet om min favorithobby och det gör mig less.

Finns lite hopp kvar. Hoppas det vänder i andra halvan av året.

Last of us och Jedi Survivor är ju dock väldigt spelbart på konsol;) Fick en patch nyss till Jedi Survivor också så än så länge har jag inte ens märkt av FPS-drops.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Deekar:

1/5😅 Första gången, vad jag kan komma på att jag sett en 1a från FZ. Det måste vara otroligt sällsynt. Fick ens Anthem en 1a?

Dök up en etta senast i februari (om jag inte glömt av någon sen dess).

Men nej, Anthem fick en trea när det begav sig!

Medlem
Skrivet av Bennii:

En etta! Notera det här historiska datumet i kalendern. Det är inte varje dag vi ser en etta på FZ! 😀

Tänkte säga detsamma! Minns inte ens när senaste 1:an var?

Tråkigt att se, jag säger som alltid: har speltillverkarna noll självinsikt? Folk som suttit och utvecklat detta kan ju omöjligen varit nöjda?

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Dök up en etta senast i februari (om jag inte glömt av någon sen dess).

Men nej, Anthem fick en trea när det begav sig!

Ofan! Men när de gäller AAA-spel så känns de otroligt sällsynt?

Avstängd

Microshit har fått en helt ny innebörd då jag inte kan starta spelet på PC...

Jag funderar starkt på att lägga ner mitt spelintresse. Det får räcka nu.

Medlem

Fast om Redfall är en etta, vad är då spel som ET eller Big rigs racing? Känns lite väl hårt. Inte är spelet något mästerverk. Verkligen inte... Men känns mer som en markering?

Personligen klarar jag inte frameraten. Får kraftig klåda i röven av allt under 60fps. Men jag tycker ändå det fanns intressanta ideer i spelet så den dag de kommer med en patch till 60fps för series x så ger jag det en ny chans.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av perihelion74:

Fast om Redfall är en etta, vad är då spel som ET eller Big rigs racing? Känns lite väl hårt. Inte är spelet något mästerverk. Verkligen inte... Men känns mer som en markering?

Ett dåligt spel är ett dåligt spel! Sedan finns det alltid något som är värre, givetvis. Men om måttstocken för en etta hade varit Big Rigs hade man nog mer eller mindre aldrig delat ut ettor på FZ då spel som är så uppenbart miserabla inte recenseras till att börja med. På FZ kör vi ju heller inte med grader av uselhet; ett direkt dåligt spel får en etta oavsett om det är ett tragiskt försök att lura folk på pengar eller bara ett vanligt, dåligt spel.

På samma sätt som man måste kunna sätta en femma utan att för den sakens skulle framhävda spelet som topp 5 genom tiderna.

Medlem

Vadå 1? lol? Är det så dåligt alltså haha


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är Redfall verkligen ett AAA-spel?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Redaktör
Skrivet av perihelion74:

Fast om Redfall är en etta, vad är då spel som ET eller Big rigs racing? Känns lite väl hårt. Inte är spelet något mästerverk. Verkligen inte... Men känns mer som en markering?

Personligen klarar jag inte frameraten. Får kraftig klåda i röven av allt under 60fps. Men jag tycker ändå det fanns intressanta ideer i spelet så den dag de kommer med en patch till 60fps för series x så ger jag det en ny chans.

Man kan inte jämföra totalt olika genrer. Redfall får 1 för att recensenten tycker illa om AI, vapenutveckling, prestanda med mera, medan ET var skit av helt andra anledningar.


signatur
Medlem

Fan vad underbart att ett storspel kan få en etta här.

Det kallas integritet. En stor eloge till FZ. 🥰


signatur

Memento Mori

phi
Medlem

Är det seriöst ingen hos Arkane som över huvud taget har testat spelet innan det släpptes? Det är ju helt otroligt att någon ändå suttit där på något möte och liksom sagt "japp, det här blir skitbra! Nu knyter vi ihop säcken och släpper spelet! Bra jobbat alla!"

Skriv svar