Zelda: Tears of the Kingdom-uppföljare påstås planeras – mer Ganon-content?

Robot
Zelda: Tears of the Kingdom-uppföljare påstås planeras – mer Ganon-content?
Inaktiv

Skulle de göra en öppen värld igen så hoppas jag på att det blir i Termina.

Men sen tycker jag att det räcker med öppna världar i Zelda. Vill hellre se ett mer klassiskt Zelda äventyr.

Medlem

Bäst de skyndar sig så inte den där tv-serien hinner komma innan!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

avskyr verkligen när utvecklare börjar prata om uppföljare innan nuvarande spel ens hunnit svalna. känns så själlöst / löpande band approach / mjölkigt.

Medlem

Undra vad som gjorde att det tog 6 år att utveckla? Det är ändå samma grafikmotor, och grunden av Hyrule är densamma, med fiender osv.

Missförstå mig inte fel nu, det är en fantastiskt spel men nyfiken blir man ju. 😅

Medlem
Skrivet av quadratis:

avskyr verkligen när utvecklare börjar prata om uppföljare innan nuvarande spel ens hunnit svalna. känns så själlöst / löpande band approach / mjölkigt.

Tur att Nintendo tar tid på sig. 😉

Medlem

Vilken chock! Det kommer ETT till Zelda! *Pikachu surprise face*

För övrigt så är totk så jäkla bra än så länge! Känns som en helt ny värld och dom har verkligen lyssnat på fansen.
Allt som man tyckte saknades i botw finns med här!

Skribent
Skrivet av zevile:

Vilken chock! Det kommer ETT till Zelda! *Pikachu surprise face*

För övrigt så är totk så jäkla bra än så länge! Känns som en helt ny värld och dom har verkligen lyssnat på fansen.
Allt som man tyckte saknades i botw finns med här!

Det är väl mer att det nästan låter som de ska göra en uppföljare på Tears of the Kingdom. I så fall skulle det bli unikt då inget Zeldaspel har väl fått en tredje uppföljare som direkt följer de förra spelen? Än så länge är det väl bara bara Zelda 2 och Spirit Track som blivit direkta uppföljare.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är väl mer att det nästan låter som de ska göra en uppföljare på Tears of the Kingdom. I så fall skulle det bli unikt då inget Zeldaspel har väl fått en tredje uppföljare som direkt följer de förra spelen? Än så länge är det väl bara bara Zelda 2 och Spirit Track som blivit direkta uppföljare.

Jag skulle säga Majora’s Mask som kom som en uppföljare till Ocarina of Time, Zelda II som var uppföljare på första Zelda och Phantom Hourglass plus Spirit Tracks som följde vidare på storyn efter Wind Waker.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jag skulle säga Majora’s Mask som kom som en uppföljare till Ocarina of Time, Zelda II som var uppföljare på första Zelda och Phantom Hourglass plus Spirit Tracks som följde vidare på storyn efter Wind Waker.

Phantom Hourglass glömde jag bort. Då finns det ju en "3a".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tur att Nintendo tar tid på sig. 😉

Nintendo tar inte tid på sig, Rockstar tar tid på sig, Firaxis tar tid på sig, Kojima tar tid på sig, det är många som tar betydligt mycket mera tid på sig än Nintendo, tycker att detta nya zeldaspelet kommit väldigt snabbt sedan det förra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nintendo tar inte tid på sig, Rockstar tar tid på sig, Firaxis tar tid på sig, Kojima tar tid på sig, det är många som tar betydligt mycket mera tid på sig än Nintendo, tycker att detta nya zeldaspelet kommit väldigt snabbt sedan det förra.

Jo, men 6-år är nog rekord i väntan på ett stort Zelda-spel? Sen förstår jag att det tar tid att utveckla alla förmågor i spelet, men med samma grafikmotor och i grunden samma Hyrule så tycker jag personligen att 6-år är ganska så lång tid.

1
Skriv svar