I natt släpps Diablo IV på riktigt

Medlem
Skrivet av Greenz:

Att spelet är bra har jag inte sagt något om. Det är inte sakfrågan här. När ett företag med den strukturen som Blizzard har. Att sälja spel för 70+ euro och sedan ha extra saker att lura folk med. Det är inte bra för konsumenten bara för att man kan låta bli. Det kommer alltid att finnas personer som har problem med impulsköp och det skadar dem. När folk kan köpa skins så vet både du och jag om att det alltid finns de som överdriver med köpen. Jag tänker inte på mig själv, men det finns så många exempel på köp som inte borde ha fått gå igenom överhuvudtaget. Skydd för konsumenten och deras impulsköp. Ett företag som tror på sin produkt behöver inte heller extra krimskrams.

Det finns folk som har problem med impulsköp i mataffären också. Ska företag inte sälja godis, snacks och läsk då? Det är inga lootboxes vi talar om här (vad jag vet). Det är som sagt extra skins, osv.

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Om konsumenter inte har styrka att hålla i sina pengar så gör sig pengarna bättre i Blizzards plånbok.

Det är därför de bokstavligen anlitar psykologer för att skapa dessa beroendeframkallande system. Vet du också att det faktiskt finns unga tjejer och killar i 10-års åldern som inte har samma impulskontroll eller förståelse?
Ett hett tips är att läsa basal psykologi så du inte gör bort dig så fullständigt igen.

Mycket prat om att man inte ska skrika på varandra i chattar angående dokumentären om internet kulturen vilket är kanon att det lyfts. Men när det gäller liknande är FZ redaktion och folk här knäpptysta. Hyckleriet och moralen skaver och används när det passar. Inte nog med det, man accepterar det och sedan lägger man ansvaret på individen eller barnet.

Har vi ens fått en genomgång av FOMO-shop-systemet av Diablo än i recensionen?

Skrivet av anon_332538:

Det är därför de bokstavligen anlitar psykologer för att skapa dessa beroendeframkallande system. Vet du också att det faktiskt finns unga tjejer och killar i 10-års åldern som inte har samma impulskontroll eller förståelse?
Ett hett tips är att läsa basal psykologi så du inte gör bort dig så fullständigt igen.

Mycket prat om att man inte ska skrika på varandra i chattar angående dokumentären om internet kulturen vilket är kanon att det lyfts. Men när det gäller liknande är FZ redaktion och folk här knäpptysta. Hyckleriet och moralen skaver och används när det passar. Inte nog med det, man accepterar det och sedan lägger man ansvaret på individen eller barnet.

Har vi ens fått en genomgång av FOMO-shop-systemet av Diablo än i recensionen?

Det enda ett företag ska göra är att försöka maximera sin profit så långt det är möjligt, med eller utan psykologer. Det är upp till samhället runtomkring att hantera det. Exempelvis att tillse att 10-åringar inte får handla saker över internet och gör det till samma föräldraproblem som att gå förbi leksaksavdelningen på den lokala ICA-butiken (som också är placerad precis rätt (av psykologer dessutom) för att maximera köpen).

Vill "vuxna" människor köpa digitalt krimskrams så ska det förstås finnas möjligheter för det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av miffot:

Vilket strul?

Hörde/läste något om licensstrul och svårigheter med invites till vänner.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Hett tips: använd funktionen "Citera flera" nästa gång.

Nej

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Hörde/läste något om licensstrul och svårigheter med invites till vänner.

Tror dem är lösta nu när det är släpt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:

Hur lyckades du betala så lite?

Folk fick rabatt på UE efter köp av SE (Xbox). Beställa UE och sen avbryta SE beställningen, få pengarna tillbaka och behålla UE.

123
Skriv svar