Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

I natt släpps Diablo IV på riktigt

Medlem

Vad tror ni? Kommer man öppna kranarna lite tidigare än 01:00?

Medlem

Kanske gör en karaktär o småspelar liiiite ikv... Men borde sova o vakna tidigt istället.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Kanske gör en karaktär o småspelar liiiite ikv... Men borde sova o vakna tidigt istället.

Tänker samma

Medlem
Skrivet av deathtoyou:

Kan säga spelar för realise den fan GRYM!!! släng resten av diablo åt sidan denna dödar allt världen slukar dig wow vilket värld och se och grind spelar nån stop 3 dagar typ bara explore spelat nån relaxing bästa bara njutt grabbar/tjejer

va?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Medlem

Hann inte att spela så möe som jag tänkt... nå, snart lvl 30 trots rätt upptagen helg...
Lez fajt!


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Avstängd

Bara vänta tills det kommer på Xcloud när Microsoft köpt Activision Blizzard så kan jag testa. Ser ok ut inte superbra. Men säkert bra när det ingår i Xcloud. Inget jag skulle betala dessa dyra pengar för.

Medlem

Det är rätt nice med 2-3 polare o tjattra med tillsammans.
Märkte att servrarna på star citizen blivit stabilare senast dagarna vet inte lm free fly är över eller ett visst sntal spelare som lockats till diablo 😀

Medlem
Skrivet av deathtoyou:

Kan säga spelar för realise den fan GRYM!!! släng resten av diablo åt sidan denna dödar allt världen slukar dig wow vilket värld och se och grind spelar nån stop 3 dagar typ bara explore spelat nån relaxing bästa bara njutt grabbar/tjejer

Jag fatta 0 av detta.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Precis klar med kampanjen @lvl46 tack vare early access. Det är ett riktigt bra Diablo spel och betalat endast 220 kr. 😁 Bli lvl 50, fixa aspects, leta Lilith altare och köra capstone dungeon är målet nu.

Medlem

Håller servrarna ihop?

Avstängd
Skrivet av Zerox_no1:

Precis klar med kampanjen @lvl46 tack vare early access. Det är ett riktigt bra Diablo spel och betalat endast 220 kr. 😁 Bli lvl 50, fixa aspects, leta Lilith altare och köra capstone dungeon är målet nu.

När dom uppdatera till ny säsong får man mer campaign eller är det endast uppdatering till Multiplayer?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Detta kommer nog som en nyhet men.... du behöver inte klicka in på artiklarna om D4. Bara ett tips.

INGEN tvingar en att köpa dem. MT i spelet är kosmetiska saker enbart.

Nej, jag vet att jag inte behöver. Men det är väl ett fritt land inte sant?

Det är inte tvång jag talar om i heller. Bara för att du ställer fram godis behöver folk inte gå fram för att äta i heller. Men folk kommer inte kunna låta bli. Poängen är att dessa AAA företag som gör dessa spel måste våga tro på sina produkter utan att vilja ha ett side hustle som genererar intäkter. Det är vidrigt. EA gör det, blizzard gör det inte bara i D4 men även i World of Warcraft.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Det som gör mig besviken är deras mikrotransaktioner. Blizzard är sjuka i skallen på riktigt. 800 spänn för ett spel, men det räcker inte tydligen. Giriga företag.

800 spänn är verkligen ingenting för ett spel i den här storleken. Jag köpte Snes-spel i början sv 90-talet för 699:- utan att böla över det. Hittills har spelet kostat mig 40kr/ timme vilket är typ halva priset mot en biofilm.

Medlem

Hur är servrarna? Är det kö att spela?

Medlem
Skrivet av Greenz:

Nej, jag vet att jag inte behöver. Men det är väl ett fritt land inte sant?

Det är inte tvång jag talar om i heller. Bara för att du ställer fram godis behöver folk inte gå fram för att äta i heller. Men folk kommer inte kunna låta bli. Poängen är att dessa AAA företag som gör dessa spel måste våga tro på sina produkter utan att vilja ha ett side hustle som genererar intäkter. Det är vidrigt. EA gör det, blizzard gör det inte bara i D4 men även i World of Warcraft.

Vad är problemet med att de tjänar pengar på skins vid sidan av? Påverkar inte oss som inte vill köpa krimskramset. Folk måste förstå att världen förändras och Blizzard har förväntningar/krav från ägare. Jag tycker de har gjort det perfekt till de förutsättningar de har i dagsläget. Speciellt med tanke på hur det sett ut från Blizzards håll de senaste åren så är D4 en frisk fläkt. Är sjukt nöjd med spelet hittills. Det är exakt som jag hoppades på.

Medlem
Skrivet av deathtoyou:

Kan säga spelar för realise den fan GRYM!!! släng resten av diablo åt sidan denna dödar allt världen slukar dig wow vilket värld och se och grind spelar nån stop 3 dagar typ bara explore spelat nån relaxing bästa bara njutt grabbar/tjejer

dags att sova lite kanske

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Behöver jag ha ngn form av prenumeration (Xbox Live/Game Pass) för att kunna spela på Xbox, likt Fallout 76?

Skrivet av GooGeL:

https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/diablo-iv/9NQRCD3W41L3

Spelet verkar endast kräva ett Battle.net-konto. Inget annat.

Baserat på länken som GooGeL la upp, så verkar det

"Onlinespel för flera spelare på konsolen kräver Xbox Game Pass Ultimate eller Xbox Live Gold (prenumeration säljs separat)."
kräva en prenumeration med tanke på att det inte finns något offline läge.
EDIT: Inte sett något iallafall, kört sedan den 3. När man googlat runt den senaste månaden eller två kring paus funktion så verkar koncensus vara att det går inte pga att det är online..


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Eight08:

Vad är problemet med att de tjänar pengar på skins vid sidan av? Påverkar inte oss som inte vill köpa krimskramset. Folk måste förstå att världen förändras och Blizzard har förväntningar/krav från ägare. Jag tycker de har gjort det perfekt till de förutsättningar de har i dagsläget. Speciellt med tanke på hur det sett ut från Blizzards håll de senaste åren så är D4 en frisk fläkt. Är sjukt nöjd med spelet hittills. Det är exakt som jag hoppades på.

Att spelet är bra har jag inte sagt något om. Det är inte sakfrågan här. När ett företag med den strukturen som Blizzard har. Att sälja spel för 70+ euro och sedan ha extra saker att lura folk med. Det är inte bra för konsumenten bara för att man kan låta bli. Det kommer alltid att finnas personer som har problem med impulsköp och det skadar dem. När folk kan köpa skins så vet både du och jag om att det alltid finns de som överdriver med köpen. Jag tänker inte på mig själv, men det finns så många exempel på köp som inte borde ha fått gå igenom överhuvudtaget. Skydd för konsumenten och deras impulsköp. Ett företag som tror på sin produkt behöver inte heller extra krimskrams.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Någon som hört/vet om det är lika mycket strul på PS5-versionen fortfarande?

Vilket strul?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av Greenz:

Att spelet är bra har jag inte sagt något om. Det är inte sakfrågan här. När ett företag med den strukturen som Blizzard har. Att sälja spel för 70+ euro och sedan ha extra saker att lura folk med. Det är inte bra för konsumenten bara för att man kan låta bli. Det kommer alltid att finnas personer som har problem med impulsköp och det skadar dem. När folk kan köpa skins så vet både du och jag om att det alltid finns de som överdriver med köpen. Jag tänker inte på mig själv, men det finns så många exempel på köp som inte borde ha fått gå igenom överhuvudtaget. Skydd för konsumenten och deras impulsköp. Ett företag som tror på sin produkt behöver inte heller extra krimskrams.

Om konsumenter inte har styrka att hålla i sina pengar så gör sig pengarna bättre i Blizzards plånbok.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Greenz:

Det som gör mig besviken är deras mikrotransaktioner. Blizzard är sjuka i skallen på riktigt. 800 spänn för ett spel, men det räcker inte tydligen. Giriga företag.

Newsflash: allt är dyrt. Dessutom är D4 en dyr produktion som behöver finansieras. Det kommer ske löpande uppdateringar till spelet också vilket innebär ytterligare kostnader som behöver täckas.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Baserat på länken som GooGeL la upp, så verkar det

"Onlinespel för flera spelare på konsolen kräver Xbox Game Pass Ultimate eller Xbox Live Gold (prenumeration säljs separat)."
kräva en prenumeration med tanke på att det inte finns något offline läge.
EDIT: Inte sett något iallafall, kört sedan den 3. När man googlat runt den senaste månaden eller två kring paus funktion så verkar koncensus vara att det går inte pga att det är online..

Ok, tack för svar! Då verkar det fungera likt Fallout 76, du måste köpa spelet och betala en onlinekostnad...även om man som jag enbart vill köra det i ensamläge.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Precis klar med kampanjen @lvl46 tack vare early access. Det är ett riktigt bra Diablo spel och betalat endast 220 kr.

Hur lyckades du betala så lite?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Kom igen, man fattar vad han skrev

Medlem
Skrivet av fredde82:

Antagligen är du arbetslös/student eller så snål att du skriker när du skiter.
Böla för 800 kr.

Nej, jag är inte arbetslös eller student eller skriker när jag skiter. Fan fick du luft ifrån?
Hur tänkte du nu? Bara hoppa på och vara otrevlig?

Medlem
Skrivet av Diddy:

Newsflash: allt är dyrt. Dessutom är D4 en dyr produktion som behöver finansieras. Det kommer ske löpande uppdateringar till spelet också vilket innebär ytterligare kostnader som behöver täckas.

Klart att kostnader uppkommer.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Om konsumenter inte har styrka att hålla i sina pengar så gör sig pengarna bättre i Blizzards plånbok.

Herregud

Medlem
Skrivet av Powerfulnectarine:

Taggad och har saknat ett bra hack n slash spel i stuk som diablo 👍🏻

Du menar att Diablo är i ”stuk som Diablo”?

Medlem
Skrivet av Greenz:

Hett tips: använd funktionen "Citera flera" nästa gång.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar