Vilken spelshow var bäst? Sätt betyg på alla!

Robot
Vilken spelshow var bäst? Sätt betyg på alla!

Xbox? Playstation? Ubisoft? Det är dags att utse spelsommarens bästa show.

#spelsommar


Medlem
E3... Bevara den anrika mässan. Den är ju cult.

Bring Back E3 för fuck sake...
Bevara (E3----Electronic Entertainment Expo).
Julafton under den tidigare sommar. Tragiskt utveckling.... snyft..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bring Back E3 för fuck sake...
Bevara (E3----Electronic Entertainment Expo).
Julafton under den tidigare sommar. Tragiskt utveckling.... snyft..

Aldrig i livet. Det dog av en anledning.

Medlem

För få ettor 🤣

Medlem

Microsoft fattade att det enda folk vill ha 2023 är trailers och kärnfulla presentationer av spel. Det här med publik i studion är ett arv från E3 som nog kommer dö ut vad det lider.

Känslan är att Ubisoft, som tydligen tappat all kontakt med samtiden, kommer att fatta det sist.

Medlem

Microsoft vann detta alla dagar


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Bara jag som reagerar över att Starfield "endast" tar upp 125gb? Kändes som att spelet skulle vara "nästan oändligt" så 125gb med massor av texturer osv känns inte super-mycket.

Får lite flashbacks till Amiga tiden då man hade känslan: "Spelet är på 4 disketter så det borde vara slut snart".

Redaktör
Ponny

Xbox var bäst – och en best! Ubisoft var dock överraskande bra. Gillade mycket!

Mest besviken blev jag på Playstation. Sony känns bekväma för stunden.


signatur

En Bamseponny av folket

FM-guru
F.d. Sisyr

Ja jo, Microsoft vann detta på knockout. Även om Ubisoft får en bonuspoäng för dess VD Yves Guillemot som presenterade Star Wars: Outlaws som "Star Wars: Outlook".

Vet inte vilken som var bäst, men hursom var det överlag alldeles för lite gameplayvideos vilket är det man vill se. Övriga trailers säger inte ett skit om hur spelet är.

Medlem

Sony har inget att bevisa, så dom rullar på som vanligt. Starka aaa-spel, VR, 60 fps osv osv. Glodde inte på någon av showerna i år, satt upptagen med Diablo4.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Förstår ärligt talat inte hur vissa kan ha gillat Ubisofts show, det var en train wreck utan dess like, både när det gäller det tekniska, presentation och innehåll.

Medlem

Var inte speciellt mycket intressant som visades. Bästa med stor marginal var Rebirth, följt av cities skylines 2

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Sony har inget att bevisa, så dom rullar på som vanligt. Starka aaa-spel, VR, 60 fps osv osv. Glodde inte på någon av showerna i år, satt upptagen med Diablo4.

Tyckte det var omkastade roller mellan Sony och Microsoft. Sony körde hårt på multiplayer(live service) och MS visade AAA-single player. För tidigt att säga men personligen tycker jag MS går åt rätt håll men Sony däremot... hoppas det bara är en svacka.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Det var ingen av presskonferenserna som imponerade på mig. Riktiga dräparlir lyste med sin frånvaro. Annat var det för några år sedan när alla spände musklerna och brände allt krut de satt på under E3-veckan. Synd att den tiden är förbi.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skribent

Star Wars: Outlaws var en kul överraskning. Men i övrigt är det ett mellanår som bjuder på mellanmjölk.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Moderator | Testpilot

Jag gillade Xbox/Microsoft bäst.

Min situation är lite skum för egen del där jag har en riktigt bra PC och många stortitlar från PS5 och allt från Xbox går att spela där. Använder knappt min PS5 och kände själv att det som visades upp för PC/Xbox var mest lockande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Tyckte det var omkastade roller mellan Sony och Microsoft. Sony körde hårt på multiplayer(live service) och MS visade AAA-single player. För tidigt att säga men personligen tycker jag MS går åt rätt håll men Sony däremot... hoppas det bara är en svacka.

Spelar ingen roll vad folk tycker, det är bara att kika statistik och hur det faktiskt är i verkligheten. Xbox väljer 30fps och folk tycker det går åt rätt håll?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Moderator | Testpilot
Skrivet av theBoosing:

Spelar ingen roll vad folk tycker, det är bara att kika statistik och hur det faktiskt är i verkligheten. Xbox väljer 30fps och folk tycker det går åt rätt håll?

Vad har Sony renodlade Next-gen titlar som har ett stabilt 60fps-läge? Många av de senaste spelen, bland annat Ragnarök, kom också till PS4.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Xbox spelade i en helt egen division. Det var kul att se så många efterlängtade spel, den enorma bredden och allt gött som kommer till Game Pass. Xbox first party har ju också massor av fler spel på gång som vi inte fick se, framtiden ser väldigt ljus ut.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tycker många är lite väl hårda mot Sony. Jag tycker de hade ett bra tempo, inget skitsnack alls och avslutade bra med Spider-man. MS var snäppet bättre men när jag summerar deras show så var det bara ett enda spel jag personligen blev sugen på (Jusant) och alldeles alldeles för lite riktigt gameplay, om ens nåt (?).
Ubisofts Show scrollade jag mest igenom men blev ruskigt imponerad av Star Wars och tyckte Avatar såg fint ut trots förstapersons-vyn.

Medlem

Tycker som många andra att Xbox/Microsoft utan tvekan var bäst denna gång som att man nu förstår målgruppen man jagar igen och Sony var förvånande dåligt trots att de körde på med spel men knappt något kändes intressant över huvud taget.

Medlem

Kollade inte på någon av dessa shows men efter snabb överblick på alla trailers verkar ju Microsoft sopat mattan med resten

Medlem

Håller med er andra om att Microsoft sopade mattan med resten. Men det dök även upp lite under andra som var kul att se.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Spelar ingen roll vad folk tycker, det är bara att kika statistik och hur det faktiskt är i verkligheten. Xbox väljer 30fps och folk tycker det går åt rätt håll?

Tom God Of War utvecklare tycker att 30 fps är rätt val för Starfield.

https://gamerant.com/starfield-30-fps-reaction-god-of-war-dev...

Medlem

Xbox bäst vad gäller rent spelutbud, men precis som nån annan också så skrev så gillade jag verkligen Ubisoft. Hade personlighet och vågade vara lite eljest. Jag gillar också interaktionen och nerven som blir när det är live framför publik. Många andra bjöd på suuuperpolerade, perfekta och själlösa trailerkavalkader och det är inte min kopp med te.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Förstår ärligt talat inte hur vissa kan ha gillat Ubisofts show, det var en train wreck utan dess like, både när det gäller det tekniska, presentation och innehåll.

Vilket klipp vill man kolla på, ett tåg som spårar ur eller ett tåg som åker perfekt och fint längs spåret?

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Vilket klipp vill man kolla på, ett tåg som spårar ur eller ett tåg som åker perfekt och fint längs spåret?

Speltrailers. Jag vill kolla på speltrailers

1
Skriv svar