Avstängd
PlutoTV

Någon som använder Pluto TV? Vad tycker ni om Pluto TV?

Själv bra men just nu för mycket repriser och typ bara On-Demand material på Live TV. Ser fram emot den nya designen som ska rullas ut snart under 2023 med start nästa månad.

Detta säger dom om PlutoTV

Idag under Stream TV Show öppnade Amy Kuessner, som är Executive Vice President, Content Strategy & Global Partnerships på Paramount Streaming upp om Paramounts streamingplaner i världen av sladdklippning. Under panelen om Future of Content Partnerships, när vi pratade om Pluto TV:s framtid sa att ett nytt Pluto TV-användargränssnitt kommer att börja rullas ut i juli 2023.

Uppdatering: En talesman från Paramount har skickat Cord Cutters News detta uttalande om vad som sades under Stream TV Show-panelen:

Som svar på en publikfråga vid gårdagens StreamTV-konferens om innehållsupptäckt, citerades exempel som illustrerar några produktfunktioner och uppdateringar som implementeras för att förbättra den övergripande Pluto TV-upplevelsen. Detta var inte avsett att vara ett formellt tillkännagivande av ett enda initiativ, ny produkt eller lansering, utan bara att visa hur våra produkt- och ingenjörsteam arbetar kontinuerligt, året runt för att förbättra och förbättra användarupplevelsen för alla.

Detaljerna är fortfarande mycket tunna, men Amy Kuessner sa att Pluto TV kommer att blanda ihop sitt live- och on-demand-innehåll på hemskärmen. Pluto TV kommer till och med att använda algoritmer för att bättre hjälpa dig hitta de program och filmer du vill ha, oavsett om de är on-demand eller live.

För närvarande använder Pluto TV som standard en TV-guide med lång livesändning men erbjuder alternativ för att sortera den efter ämne eller på begäran. Det här systemet fungerar bra men kan göra det svårt att hitta alla hundratals kanaler och tusentals on-demand-program som Pluto TV har att erbjuda.

Nu låter det här nya användargränssnittet mycket mer som vad många streamingtjänster där startskärmen nu kommer att rekommendera fler program till dig. Därifrån kommer du förmodligen fortfarande att kunna hitta liveguiden och on-demand-områden.

Amy Kuessner sa att denna nya app kommer att börja rullas ut i juli 2023 på utvalda enheter. Därifrån kommer fler enheter att få den nya Pluto TV-appen allt eftersom året går. Vi vet inte vilka enheter som kommer att få det nya användargränssnittet först.

Det här nya användargränssnittet kommer eftersom gratis annonsstödda streamingtjänster har blivit det snabbast växande området inom sladdklippning. Paramount använder också Pluto TV för att hjälpa dem att marknadsföra nya Parmount+-program genom att erbjuda till exempel hela säsonger av Star Trek: Strange New Worlds innan den nya säsongen släpper. Förhoppningen är att hjälpa till att driva prenumerationer på Paramount+.

Det är mycket troligt att en startskärm som rekommenderar innehåll som den tror att du vill se kommer att hjälpa Paramount att marknadsföra Parmount+-program på Pluto TV. Amy Kuessner sa under talet att Pluto TV redan placerar sitt mer värdefulla innehåll överst i sin guide, troligen en inblick i framtiden för Pluto TV:s nya hemskärm. Hon fortsatte med att säga att den nya startskärmen kommer att ge dig innehåll som kommer att hjälpa dig att resonera individuellt.

Tror det kan göra så inget material starta på live TV när vi startar appen vilket många lär uppskatta. Däremot kan ju PlutoTV bli lika tråkigt som alla andra appar eftersom den med nya designen kan komma att se likadan ut. Hört många klaga på att då kan rekommendationer bli lika dålig som Netflix m.fl tjänster som inre många gillar. Jag vet ej eftersom jag inte har någon betaltjänst för streaming. Vad tror ni om nya designen för PlutoTV?

Medlem

Aldrig hört talas om, förstår inget av vad du postar om här uppe heller XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Typ lika kass som xcloud


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Är postad av en bot? Texten var ju skum fattade inget 😂

Avstängd
Skrivet av noyart:

Är postad av en bot? Texten var ju skum fattade inget 😂

Är ju Google bot då jag använde Google översättning.

Men kommer att komma helt ny design för Pluto TV appen på alla enheter. Ser ni fram emot det?

Ska bli spännande. Många tror det kommer bli liknande design som alla andra streamingtjänster. Då klagar endel på rekommendationer som dom tycker inte alls är bra i Netflix m.fl tjänster.

Någon här som tittar på Pluto.tv ibland eller amvänder Pluto TV appen på sin TV eller andra enheter?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Är ju Google bot då jag använde Google översättning.

Men kommer att komma helt ny design för Pluto TV appen på alla enheter. Ser ni fram emot det?

Ska bli spännande. Många tror det kommer bli liknande design som alla andra streamingtjänster. Då klagar endel på rekommendationer som dom tycker inte alls är bra i Netflix m.fl tjänster.

Någon här som tittar på Pluto.tv ibland eller amvänder Pluto TV appen på sin TV eller andra enheter?

Nej du, jag tror majoriteten knappt vet vad det är.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

TV3 lägger väl upp sitt material där nu när Viafree inte verkar finnas längre.

Jag tycker det är totalt vansinne att appen ALLTID måste spela upp något, även om man inte valt ett program själv. Låt mig browsea utbudet i lugn och ro istället. Förstår verkligen inte hur man kan ta ett sådant designbeslut, Idioter. Av denna enkla anledningen använder jag inte appen längre. Går hellre miste om deras utbud, om man ens kan kalla det det.

Avstängd
Skrivet av Swe_Downhill:

TV3 lägger väl upp sitt material där nu när Viafree inte verkar finnas längre.

Jag tycker det är totalt vansinne att appen ALLTID måste spela upp något, även om man inte valt ett program själv. Låt mig browsea utbudet i lugn och ro istället. Förstår verkligen inte hur man kan ta ett sådant designbeslut, Idioter. Av denna enkla anledningen använder jag inte appen längre. Går hellre miste om deras utbud, om man ens kan kalla det det.

Förstår jag rätt kommer nya designen inte att spela upp automatiskt när man startar utan kommer bli som alla andra streming appar fast endå ha sin egna design. Står att Hem ska göras om helt m.m

Så blir blandat Live TV och On-Demand på hem.

Medlem

Testade när det släpptes men tyckte det var så sjukt irriterande att det autospelade och inte gick att bläddra runt utan att den körde nåt i bakgrunden så avinstallerade direkt.

Medlem

Är inte pluto gamla viafree?

Medlem

Haha vad händer? Den här posten känns som en feberdröm.

Medlem

För mycket reklam

Avstängd
Skrivet av Dragonflame:

Är inte pluto gamla viafree?

Är Paramount som äger Pluto TV sedan har Viafree flyttat in hos Pluto TV. Ser fram emot framtiden ned ny design och mer material. Just nu bara material från On-Demand och mycket lite som sänds på Live TV som inte finns på On-Demand.

1
Skriv svar