E-post tycks visa att Sony-chefen Jim Ryan aldrig oroade sig över CoD-exklusivitet

Robot
E-post tycks visa att Sony-chefen Jim Ryan aldrig oroade sig över CoD-exklusivitet

"Jag är rätt säker på att vi kommer att se Call of Duty på Playstation i många år."

#Activision, #Call-of-duty


NuZ
Testpilot

Alltså detta börjar bli lite töntigt. Alltså det är sådan k*kfäktning för galleriet när de egentligen skakar hand bakom kulisserna. Precis som vid en invägning i kampsport etc. Jag förstår dem, det är underhållande men jisses vilket pinkeri


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ingen oro, de vill bara sabotera för den andre.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Alltså detta börjar bli lite töntigt. Alltså det är sådan k*kfäktning för galleriet när de egentligen skakar hand bakom kulisserna. Precis som vid en invägning i kampsport etc. Jag förstår dem, det är underhållande men jisses vilket pinkeri

Små detaljer kan kosta många miljoner/miljarder i dollar.

Jag hade också k*kfäktats då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Så jäkla snark detta. Två töntföretag som kivas.

Medlem

Ja, Sony har ingenting att oroa sig för då de redan är dominanta och kommer falla omkull av denna affär. Heller kommer det inte sätta Microsoft i en orimlig dominant roll som kommer överskugga varken Sony eller Nintendo. Alla sådana påståenden är bara trams för att behålla status quo. Låt de ha sitt uppköp och växa.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freakon:

Små detaljer kan kosta många miljoner/miljarder i dollar.

Jag hade också k*kfäktats då.

Ja men detaljerna är redan i kontrakt. Nu tjafsar de bland jurister framför kameror men har allt redan löst. Som detta tydligen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja men detaljerna är redan i kontrakt. Nu tjafsar de bland jurister framför kameror men har allt redan löst. Som detta tydligen

Tror du verkligen att allt är löst och att det slutgiltiga avtalet är klart sedan länge?

Det tror inte jag. Förhandlingar pågår så länge förhandlingar pågår och avtal formas därefter, enligt mina erfarenheter. Hade båda sidor varit överens och avtalet signerat så hade denna showen inte existerat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freakon:

Tror du verkligen att allt är löst och att det slutgiltiga avtalet är klart sedan länge?

Det tror inte jag. Förhandlingar pågår så länge förhandlingar pågår och avtal formas därefter, enligt mina erfarenheter. Hade båda sidor varit överens och avtalet signerat så hade denna showen inte existerat.

Nej självklart inte men det är väldigt mycket spel nu! #punintended


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nej självklart inte men det är väldigt mycket spel nu! #punintended

Då förstår jag inte ditt tidgare inlägg.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av NuZ:

Alltså detta börjar bli lite töntigt. Alltså det är sådan k*kfäktning för galleriet när de egentligen skakar hand bakom kulisserna. Precis som vid en invägning i kampsport etc. Jag förstår dem, det är underhållande men jisses vilket pinkeri

Lite som PGA och LIV-rabaldret. Alla är egentligen glada så länge alla får lukta på sedelbuntarna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd

Stärker ju inte Sonys ryckte att ljuga och hitta på olika lögner.

Men tack så har man yterligare bevis att man inte ska köpa Sonys produkter och stötta någon som ljuger samt vill blockera Microsoft från att ha spel på Game Pass. Är ju skillnad på Microsoft och Xbox som köper olika spelföretag och då kan göra vad som är bäst för deras affären men att betala för att få spelföretag att blockera spel på gamepass är inte samma sak. Tyvärr vill ju många stötta PlayStation så dom kan forsätta ljuga och blockera spel på Game Pass.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Stärker ju inte Sonys ryckte att ljuga och hitta på olika lögner.

Men tack så har man yterligare bevis att man inte ska köpa Sonys produkter och stötta någon som ljuger samt vill blockera Microsoft från att ha spel på Game Pass. Är ju skillnad på Microsoft och Xbox som köper olika spelföretag och då kan göra vad som är bäst för deras affären men att betala för att få spelföretag att blockera spel på gamepass är inte samma sak. Tyvärr vill ju många stötta PlayStation så dom kan forsätta ljuga och blockera spel på Game Pass.

För Microsoft ljuger aldrig va? De är inte en del av allt precis som Sony?

Btw kul att du är tillbaka igen..

Medlem
Skrivet av jontebula:

Stärker ju inte Sonys ryckte att ljuga och hitta på olika lögner.

Men tack så har man yterligare bevis att man inte ska köpa Sonys produkter och stötta någon som ljuger samt vill blockera Microsoft från att ha spel på Game Pass. Är ju skillnad på Microsoft och Xbox som köper olika spelföretag och då kan göra vad som är bäst för deras affären men att betala för att få spelföretag att blockera spel på gamepass är inte samma sak. Tyvärr vill ju många stötta PlayStation så dom kan forsätta ljuga och blockera spel på Game Pass.

När och vad ljög han om?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Stärker ju inte Sonys ryckte att ljuga och hitta på olika lögner.

Men tack så har man yterligare bevis att man inte ska köpa Sonys produkter och stötta någon som ljuger samt vill blockera Microsoft från att ha spel på Game Pass. Är ju skillnad på Microsoft och Xbox som köper olika spelföretag och då kan göra vad som är bäst för deras affären men att betala för att få spelföretag att blockera spel på gamepass är inte samma sak. Tyvärr vill ju många stötta PlayStation så dom kan forsätta ljuga och blockera spel på Game Pass.

Med den dära retoriken antar jag du sitter i ett tomt rum, nej just ja vänta du måste köpa/hyra....attans också, vad skriver du på?

EDIT: alla ljuger så kommer det alltid vara, tror du inte mr Phil/ms ljugit om saker och ting, eller är du sånt stort fan boy att du inte tror detta?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Dex
Medlem
Skrivet av jontebula:

Stärker ju inte Sonys ryckte att ljuga och hitta på olika lögner.

Men tack så har man yterligare bevis att man inte ska köpa Sonys produkter och stötta någon som ljuger samt vill blockera Microsoft från att ha spel på Game Pass. Är ju skillnad på Microsoft och Xbox som köper olika spelföretag och då kan göra vad som är bäst för deras affären men att betala för att få spelföretag att blockera spel på gamepass är inte samma sak. Tyvärr vill ju många stötta PlayStation så dom kan forsätta ljuga och blockera spel på Game Pass.

Ah vad kul att du är tillbaka med dina "fantastiska" inlägg. Microsoft har ju aldrig gjort något liknande som dom hemska och elaka Sony. Du kan ju omöjligt vara så här naiv och vuxen samtidigt väl?

Vad är det som har hänt med FZ forum på sistone egentligen? Har alltid tyckt det har varit ett så bra forum med många vettiga personer, men dom senaste typ 2 åren så slutar typ hälften av trådarna med att fanboys kommer in och "tar över" med såna här tråkiga inlägg. Har verkligen tröttnat rejält på det
Är det bara jag som har reagerat på detta eller är jag fel på det? Känns som det har blivit så mycket värre. Förvisso verkar Lars_Kongo ha försvunnit i alla fall.

Och jag är med på ironin att jag gör det värre att prata om det, men var tvungen och se om det var mer än jag som har reagerat på det?

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av hannes.theorell:

Lite som PGA och LIV-rabaldret. Alla är egentligen glada så länge alla får lukta på sedelbuntarna.

Haha ja 😅

Skrivet av Freakon:

Då förstår jag inte ditt tidgare inlägg.

Jag överdriver såklart. Allt är ju inte utbenat, isåfall hade de ju inte behövt någon process bland jurister. Men de spelar själva på varandras handlingar, de spelar väldigt mycket framför sina fans på båda sidorna fast saker redan är klart. Som t.ex detta med CoD. Jag uppfattar det som det iaf.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Dex:

Vad är det som har hänt med FZ forum på sistone egentligen? Har alltid tyckt det har varit ett så bra forum med många vettiga personer, men dom senaste typ 2 åren så slutar typ hälften av trådarna med att fanboys kommer in och "tar över" med såna här tråkiga inlägg. Har verkligen tröttnat rejält på det
Är det bara jag som har reagerat på detta eller är jag fel på det? Känns som det har blivit så mycket värre. Förvisso verkar Lars_Kongo ha försvunnit i alla fall.

Och jag är med på ironin att jag gör det värre att prata om det, men var tvungen och se om det var mer än jag som har reagerat på det?

Du är verkligen inte ensam att tycka det…

Speciellt senaste året så har det varit mycket tjafs i trådarna så fort det är en artikel där Sony/Microsoft nämns och man börjar slänga ur sig skit lite hursomhelst.

Man borde kunna ha en konversation om ett ämne utan att det leder till en massa trams i slutändan. Det skulle t.ex. bli en trevligare stämning om man bannande användare en längre tid (de som missköter sig) och inte bara tilldelade en timeout på 48 timmar (som användaren du citerade)

Ironiskt när sånt här kommer från VR polisen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Stärker ju inte Sonys ryckte att ljuga och hitta på olika lögner.

Men tack så har man yterligare bevis att man inte ska köpa Sonys produkter och stötta någon som ljuger samt vill blockera Microsoft från att ha spel på Game Pass. Är ju skillnad på Microsoft och Xbox som köper olika spelföretag och då kan göra vad som är bäst för deras affären men att betala för att få spelföretag att blockera spel på gamepass är inte samma sak. Tyvärr vill ju många stötta PlayStation så dom kan forsätta ljuga och blockera spel på Game Pass.

Så du menar att när Sony köper företag så är det för att blocka spel från att släppas till Xbox men när Micrsoft köper så är det för att dom tänker på sina affärer? Låter ju vettigt. Men antar att det är enligt McDonalds modellen som Microsoft ska köra på 2024-2026 där dom ska släppa 4st first party spel per år på Gamepass och Xcloud. Måste vara underbart att leve i en värld där man bara ser det man vill se.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ironiskt när sånt här kommer från VR polisen

Du får gärna förklara vad du menar med det.
Eller är det nått du sitter och stör dig på som du vill lätta från hjärtat?
Vad har det att göra nått med nyheten eller mitt inlägg.
Det var för övrigt en humoristisk meme hur Xbox och playstation "slåss" mot varandra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Du får gärna förklara vad du menar med det.
Eller är det nått du sitter och stör dig på som du vill lätta från hjärtat?
Vad har det att göra nått med nyheten eller mitt inlägg.
Det var för övrigt en humoristisk meme hur Xbox och playstation "slåss" mot varandra.

Ungefär som du slåss med dom som klankar på VR..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Therant:

För Microsoft ljuger aldrig va? De är inte en del av allt precis som Sony?

Btw kul att du är tillbaka igen..

Det enda jag kommer på nu är att Microsoft ljugit om att inte höja priser och så kommer en höjning av Xbox och Game Pass i Augusti. Menar att PlayStation ljuger ju mera som vi kan se samt använder pengar från Xbox spel till att köpa blockering på Game Pass som Phil Spencer säger.

Avstängd
Skrivet av Thane:

När och vad ljög han om?

Call of Duty så visade mail att han inte alls är orolig att Call Of Duty ska tas bort från PlayStation eller göras sämre. Men han ljuger om att han är så orlug det kommer tas bort och gäras sämre som Jim Ryan sagt till EU,CMA och FTC.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ungefär som du slåss med dom som klankar på VR..

"Slåss" inte mot nån som klankar ner på VR.
Jag kommer med mot argumentationer när folk allt som oftast kommer med felaktigheter.
VR är inte nödvändigtvis nån plattform utan ett sätt att spela.
Var det ditt problem?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jontebula:

Call of Duty så visade mail att han inte alls är orolig att Call Of Duty ska tas bort från PlayStation eller göras sämre. Men han ljuger om att han är så orlug det kommer tas bort och gäras sämre som Jim Ryan sagt till EU,CMA och FTC.

Han har dock aldrig sagt att han är orolig att det kommer försvinna. Han har sagt att risken finns att Playstation kommer få en sämre version och att Sony inte skulle klara sig utan CoD.

Skrivet av Molotov:

"Slåss" inte mot nån som klankar ner på VR.
Jag kommer med mot argumentationer när folk allt som oftast kommer med felaktigheter.
VR är inte nödvändigtvis nån plattform utan ett sätt att spela.
Var det ditt problem?

Inget större problem.
Som sagt så e det mest ironiskt, för konsol krigarna slåss ju inte heller, dom kommer ju också endast med motargument


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Inget större problem.
Som sagt så e det mest ironiskt, för konsol krigarna slåss ju inte heller, dom kommer ju också endast med motargument

Det vill jag inte påstå.
Det är fanboy-war allt som oftast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jontebula:

Det enda jag kommer på nu är att Microsoft ljugit om att inte höja priser och så kommer en höjning av Xbox och Game Pass i Augusti. Menar att PlayStation ljuger ju mera som vi kan se samt använder pengar från Xbox spel till att köpa blockering på Game Pass som Phil Spencer säger.

Du menar alltså att microsoft använder pengar från playstation spel för att blockera starfield på playstation? För som du säkert vet äger Sony vissa spel som finns på xbox.

Det är svårt det här med att tänka själv, jag vet. Men försök.

12
Skriv svar