Månadens mobilspel – fyra sommarpärlor för en säker spelsemester

Robot
Månadens mobilspel – fyra sommarpärlor för en säker spelsemester

Sommaren är här, och med det den självklara frågan om vad som ska spelas. Här kommer fyra mobila guldkorn som räcker hela semestern lång!

#asus, #mobil, #mobilspel


Inaktiv

Lily's Garden givetvis. Det bästa spelet jag spelat till mobil/surfplatta. Finns både till Android och iOS.

Releasehästryttare

Finns det inga RTX spel att köra? Den marknadsförs ju att kunna köra de spelen men hittar inga -.-

Medlem
Skrivet av anon_331517:

Lily's Garden givetvis. Det bästa spelet jag spelat till mobil/surfplatta. Finns både till Android och iOS.

Jag har för mig att det var dåligt men kan ha fel, var du ärlig så ska jag checka en review lr två sen

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Finns det inga RTX spel att köra? Den marknadsförs ju att kunna köra de spelen men hittar inga -.-

Raytracing, inte RTX.

men verkar inte vara så många spel som stödjer detta ännu, hittade detta:

Testpilot
Skrivet av Devan:

Finns det inga RTX spel att köra? Den marknadsförs ju att kunna köra de spelen men hittar inga -.-

Som @eld skriver är vi nog inte riktigt där ännu med ray tracing till mobil men det kommer nog framöver. Om det blir fler artiklar kommer jag hålla ögonen öppna för det

Medlem

The Devision och Undawn är inte med. Rekommenderas skarpt till alla PC spelare.

Releasehästryttare
Skrivet av eld:

Raytracing, inte RTX.

men verkar inte vara så många spel som stödjer detta ännu, hittade detta:

https://www.youtube.com/watch?v=m1vxEOwgWhc

Mm, Raytracing va det ja, ops

Senaste spelet som "alla" va hypade för: Infinity Blade är ju inte snyggt med dagens mått, vi hade sådana förhoppningar om att mobilspel skulle bli så bra på den tiden och spel blir ju tyvärr inte bättre på mobil än va de redan är.

eld
Medlem
Skrivet av Devan:

Mm, Raytracing va det ja, ops

Senaste spelet som "alla" va hypade för: Infinity Blade är ju inte snyggt med dagens mått, vi hade sådana förhoppningar om att mobilspel skulle bli så bra på den tiden och spel blir ju tyvärr inte bättre på mobil än va de redan är.

Yep, infinity blade var coolt för att det var ett mobilspel som använde sig av normalmaps och mer moderna shaders för sin tid. Det var väldigt nytt!

Nu använder precis alla mobilspel shaders på något sätt, tyvär är ju mobilspelsmarknaden som den är.

Hedersmedlem

Klickade hem Pocket City 2 häromdagen efter att ha läst tipset här. Brukar inte vara mycket för mobilspel, men det här var verkligen lättspelat... och helt plötsligt var klockan 04:50. Mycket bra tips

Testpilot
Skrivet av Wittwang:

Klickade hem Pocket City 2 häromdagen efter att ha läst tipset här. Brukar inte vara mycket för mobilspel, men det här var verkligen lättspelat... och helt plötsligt var klockan 04:50. Mycket bra tips

Haha! Ja, det är lätt att tiden springer iväg jag uppskattar också att det är lite enklare än många andra spel ur sin genre.

1
Skriv svar