Medlem
Oppenheimer

Snart har Oppenheimer biopremiär och i min mening verkar det bli Nolans bästa film (jämte Interstellar) och ett stort uppryck från mediokra Tenet. Förhoppningar och reflektioner kan samsas här. Ska personligen försöka se den på IMAX för bästa filmupplevelse. Någon annan?

Medlem

Tycker denna var lite kul

Medlem

Ja, med Interstellar bakom sig får han en chans till efter Tenet, som jag stängde av efter 15-20 minuter.

Kan tänka mig Rigoletto med ett par bärs för bästa upplevelsen. Gillar ljudet i stora salongen och med tanke på filmens tema hoppas jag på lite lågfrekvent bas som skakar upp stämningen lite!

Hur är skillnaden rent tekniskt med IMAX?

Sen är jag mer än lite trött på popcornkastande skitungar, så om de samlas där med så föredrar jag nog 18+ bion.

Medlem

Tenet är kanon!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Ja, med Interstellar bakom sig får han en chans till efter Tenet, som jag stängde av efter 15-20 minuter.

Kan tänka mig Rigoletto med ett par bärs för bästa upplevelsen. Gillar ljudet i stora salongen och med tanke på filmens tema hoppas jag på lite lågfrekvent bas som skakar upp stämningen lite!

Hur är skillnaden rent tekniskt med IMAX?

Sen är jag mer än lite trött på popcornkastande skitungar, så om de samlas där med så föredrar jag nog 18+ bion.

Den här videon tycker jag förklarar bra mellan olika filmformat (alltså den fysiska filmremsan) och jag vill minnas det var Rigoletto jag såg Hateful Eight på 70mm så även om de inte har tekniskt utrustad IMAX-biograf (med större välvd skärm, fler och större högtalarsystem) så har de ändå utrustning för att spela det formatet. Om de nu har kvar den maskinisten, han var tydligen väldigt unik i Sverige med erfarenhet att spela upp det större formatet!

Om du vill ha en unikare och trivsammare 18+upplevelse kan jag rekommendera indie-biografen Capitol som inte ingår i någon kedja men har en väldigt bra bistro med god mat och finfina (alkoholhaltiga) drycker. Där är det städat och trevliga upplevelser.

Medlem

Imorgon har årets största film premiär! Kommer dock inte kunna gå själv utan får vänta till nästa vecka då CSN kommer in! Men ska absolut försöka se den på IMAX!

Medlem

Jag fick upp den här videon i flödet igår. Någon som ska kolla på båda?


signatur

PSN: OAKTHYR

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul med en ny chans för Cillian Murphy i en stor huvudroll. Oerhört duktig skådis!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag fick upp den här videon i flödet igår. Någon som ska kolla på båda?

https://www.youtube.com/watch?v=mTT-q_wVyz8&t=611s

Självklart måste en se båda!

Medlem

Kanske undviker att de den i IMAX. Tenet var då hög volym att jag fick ont i huvudet, lite atombomber på det så blir jag nog döv..

Medlem

Tenet var awesome. Älskade den filmen.
En vattendelare helt enkelt.

Medlem
1
Skriv svar