WH40K: Darktide har till slut fått crossplay på pc

Robot
WH40K: Darktide har till slut fått crossplay på pc

Mellan Steam och Microsoft Store (Game Pass) alltså.

#Fatshark, #Wh40k-darktide


Medlem

Hmmm, kanske läge att testa då. Vermintide har ju ändå rätt kul så ska bli intressant att se vad den tjocka hajen lyckats åstadkomma här

Medlem

Trevligt! Har spelat det ganska mycket ändå, men jag har saknat att kunna spela med en vän som köpte det på Steam då jag körde via Gamepass själv. De borde verkligen ha släppt denna uppdatering tidigare.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Fan inte en dag försent!


signatur

I drank what?

Medlem

Går det att spela solo eller är samarbete ett måste?

Medlem

Begriper ärligt talat inte hur ett spel kan släppas utan en så pass viktig basfunktion. Gäller inte bara Darktide, utan otaliga titlar. Varför medvetet splittra sin egen spelarbas?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Vill ha detta till min Series X!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Hmmm, kanske läge att testa då. Vermintide har ju ändå rätt kul så ska bli intressant att se vad den tjocka hajen lyckats åstadkomma här

Var beredd på att Darktide inte har i närheten av samma innehåll som Vermintide har. Vermintide 2 är verkligen ett komplett spel som fortfarande är mycket bättre än Darktide. Det "värsta" med Darktide är att det alltid är så jäkla mörkt på alla banor. Jag förstår varför men det är inte roligt i längden.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Vänta med att testa, mer än 50% av uppdragen kraschar innan man hunnit till slutet. Får fel 2014 och servern kraschar och man blir utslängd.

Kan vara så att det är zealots eldkastare som är problemet, ev. beroende på vilken blessing som finns på den. Skulle vänta å se tills de fixat detta iaf, lite bortkastad tid när servern ger upp mitt i.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Går det att spela solo eller är samarbete ett måste?

Nej, inte än i alla fall, du kan göra ett privat spel om man är 2 pers totalt.
Det finns en mod som tillåter solo: https://www.nexusmods.com/warhammer40kdarktide/mods/176
MEN:
"Play offline solo mission with /solo command.

You won't get any progression or reward."

Medlem
Skrivet av bloodshed:

Var beredd på att Darktide inte har i närheten av samma innehåll som Vermintide har. Vermintide 2 är verkligen ett komplett spel som fortfarande är mycket bättre än Darktide. Det "värsta" med Darktide är att det alltid är så jäkla mörkt på alla banor. Jag förstår varför men det är inte roligt i längden.

Dra upp gamman i menyerna, fungerar ganska bra, om det inte är "power outage" som modifier.

Medlem
Skrivet av bloodshed:

Var beredd på att Darktide inte har i närheten av samma innehåll som Vermintide har. Vermintide 2 är verkligen ett komplett spel som fortfarande är mycket bättre än Darktide. Det "värsta" med Darktide är att det alltid är så jäkla mörkt på alla banor. Jag förstår varför men det är inte roligt i längden.

Hmmm tack för info, tänkte dock ge det en chans i alla fall eftersom det finns på gamepass.

Medlem
Skrivet av PelvisPresley:

Dra upp gamman i menyerna, fungerar ganska bra, om det inte är "power outage" som modifier.

Ja det funkar absolut, bara att miljöerna blir enformiga om man jämför. Men man kanske inte ska jämföra. Får nog hoppas på DLC:er på andra planeter, känns som att Fatshark har en hel del kosing att tjäna in där iaf!

Skrivet av Lauchen:

Hmmm tack för info, tänkte dock ge det en chans i alla fall eftersom det finns på gamepass.

Ja men då är det ju "gratis". Kör på! Det är fortfarande ett bra spel.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Hot fix för kraschande serverar är live nu.

1
Skriv svar