Ubisofts nya Far Cry-chef utlovar "varumärkets nästa evolution"

Robot
Ubisofts nya Far Cry-chef utlovar "varumärkets nästa evolution"

Drew Holmes har jobbat med bland annat Far Cry 5 och Bioshock Infinite.

#Far-cry, #Ubisoft


Redaktör
Ponny

Känns som om Far Cry skulle må bra av att skakas om. Jag gillade femman väldigt mycket (Alaska hade kunnat vara en lysande setting!), men har aldrig haft något sug efter sexan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Både Far Cry och Ghost Recon, har med senaste spelen samma problem. Jättestora världar, och när man spelat ungefär 20% av kartan är resterande 80% samma sak med lite annorlunda utseende. Det är en ny bas, kanske ny fraktion, men fiender och AI beter sig likadant och dåligt utan utmaning. De behöver bättre och mer utmanande AI. Bättre progression, där man känner att spelet utvecklas under längre tid. Mer levande värld där överraskande saker händer.

Köpte Far Cry 6 på rea och det var inget dåligt spel i början. Men efter ungefär 30% tröttnade jag och la av.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns som om Far Cry skulle må bra av att skakas om. Jag gillade femman väldigt mycket (Alaska hade kunnat vara en lysande setting!), men har aldrig haft något sug efter sexan.

Håller helt med. Nästan konstigt hur de lyckades göra just 6:an så ointressant.

Jag håller New Dawn ganska högt, gillade starkt systemet för när man tog över baser.

Jag hoppas dom behåller den snäva POV på 55 och sedan fortsätter skapa fetch-quests in absurdum. Allt annat vore inte Far Cry


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller tummarna! Älskade trean när det kom, men sen tycker jag resten har känts som samma spel med nytt skin. Det behövs nåt nytt som kan lyfta serien igen

Medlem

Femman var fantastisk, mer sådant. Tyckte både FC4 och FC6 var helt ointressanta med tråkiga miljöval, ointressanta antagonister och flummig handling.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns som om Far Cry skulle må bra av att skakas om. Jag gillade femman väldigt mycket (Alaska hade kunnat vara en lysande setting!), men har aldrig haft något sug efter sexan.

Skrivet av Bulberfoot:

Håller helt med. Nästan konstigt hur de lyckades göra just 6:an så ointressant.

Jag håller New Dawn ganska högt, gillade starkt systemet för när man tog över baser.

Såg fram emot 6:an otroligt mycket då jag uppskattade 5:an. Tröttande redan efter några timmar in i spelet. En ointressant miljö med ointressanta uppdrag som dessutom hade ointressanta karaktärer som följd.
Far Cry 6 var allt som inte 5:an var helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns som om Far Cry skulle må bra av att skakas om. Jag gillade femman väldigt mycket (Alaska hade kunnat vara en lysande setting!), men har aldrig haft något sug efter sexan.

Ja, jag gillade också 5:an mycket, mest för miljöerna och dina medhjälpare, särskilt björnen "cheeseburger".
Jag provade 6:an vid lansering men det klickade aldrig för mig.
Far cry 7 verkar utspelas i korea? https://comicbook.com/gaming/news/far-cry-7-ubisoft-release-r...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Gäsp, gör nåt nytt istället för samma serier om och om och om och om och om och om.

Medlem

Kom på en annan sak i FC6 som jag inte gillade, det var de där hemmasnickrade rebellgrejerna till vapen. De såg ut som skräp och jag använde dem aldrig.

Medlem

Far cry 1 har jag knappt spelat. Så vill inte uttala mig om det

Far Cry 2 atmosfär och mörka handling var amazing. Gameplay var sisådär (speciellt med fiender som respawnar direkt..) Men det var kul att upptäcka saker.
Håller ändå 2:an ganska varmt om hjärtat.

Far Cry 3 var mer arkad än 2:an. Kändes...annorlunda. Vet inte om jag tyckte det var så mycket bättre. Spelets antagonist Vaas var dock helt fantastiskt och lyfte hela spelet. Utan honom hade det inte varit så bra som det är. Tyvärr var han inte med i hela spelet...

Far Cry 4 var en reskin av 3:an, men jag tyckte ändå om det mycket mer än 3:an. Sämre story, Pagan Min var inte lika bra som Vaas men ändå helt ok. Men att klättra runt i Himalaya var ändå min typ av setting. I liked it.

Far Cry 5 var ett jobb att ta sig igenom. Tyckte det bara var drygt efter ett tag. Storyn var sisådär.

Far Cry 6 gav jag upp på efter jag var klar med första ön. Det var inte roligt...någonstans.

Jag hoppas nästa Far Cry är mer åt Far Cry 2 hållet än Far Cry 3 hållet. Samt mindre karta. Det behöver inte vara större för att vara bättre.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bulberfoot:

Håller helt med. Nästan konstigt hur de lyckades göra just 6:an så ointressant.

Jag håller New Dawn ganska högt, gillade starkt systemet för när man tog över baser.

Ja, jag gillade det mer än jag trodde! Hade kunnat vara ännu mer, men en god portion skoj.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns som om Far Cry skulle må bra av att skakas om. Jag gillade femman väldigt mycket (Alaska hade kunnat vara en lysande setting!), men har aldrig haft något sug efter sexan.

Jag håller med. Men det spelet var bra pga ”känslan”, dels i valet av område, karaktärer, plot etc, inte för vad spelet ”Far Cry” är idag. Det led av samma problematik, man gjorde saker för sakernas skull. det saknades någon form av djup till spelet.

Kan vi sluta med att behöva matcha ammunition med fiendetyp?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Som flera andra här så tyckte jag om 4an och 5an men fastnade aldrig för 6an. Så om det kommer in någon som jobbat med de tidigare spelen och lovar ändring så bådar det gott.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag vill gärna se FC-spelen utvecklas åt det något mer seriösare hållet, med lite inslag av "löjliga" stunts. FarCry 5 höll en fin balansgång mellan seriösitet och "lölja runt". FarCry 6 tappade tråden helt där resultatet blev ett enda stort kaos av trams.

Medlem

Oavsett copy and paste så har Far Cry serien sin egen grej, men dom borde göra den här grejen lite mer "realistiskt" som ett next gen, och lite mer kvalitet istället för kvantitet, så att man verkligen känner att man är en snubbe på en intressant plats med tunga vapen på sig som kan göra lite skada, samt ta skada. Ingen RDR2 eller Tarkov realism, men en liten släng utav en next gen känsla som skulle passa Far Cry, dra tillbaka lite på det där over the top action som dom har i spelen, och fokusera på att göra kvalité i ett mindre format.

Medlem

mm det e dags. femman och sex var tyvärr riktigt tråkiga och man tröttnade väldigt snabbt. speciellt i 5an. storyn i det spelet var sjukt tråkig med. så hoppas på att de kan ta tillbaka det som var bra i 3/4 och utöka det.

Fast det är väl dags för lite Far Cry in Space?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Redaktör
Ponny
Skrivet av magma:

Ja, jag gillade också 5:an mycket, mest för miljöerna och dina medhjälpare, särskilt björnen "cheeseburger".
Jag provade 6:an vid lansering men det klickade aldrig för mig.
Far cry 7 verkar utspelas i korea? https://comicbook.com/gaming/news/far-cry-7-ubisoft-release-r...

Nordkorea... hade kunnat vara något? Ser helst att Ubisoft går en seriös väg, men var å andra sidan väldigt förtjust i det där Mercenaries: Playground of Destruction när det begav sig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Fast det är väl dags för lite Far Cry in Space?

Du har ju Far Cry 5: Lost on Mars...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Både Far Cry och Ghost Recon, har med senaste spelen samma problem. Jättestora världar, och när man spelat ungefär 20% av kartan är resterande 80% samma sak med lite annorlunda utseende. Det är en ny bas, kanske ny fraktion, men fiender och AI beter sig likadant och dåligt utan utmaning. De behöver bättre och mer utmanande AI. Bättre progression, där man känner att spelet utvecklas under längre tid. Mer levande värld där överraskande saker händer.

Köpte Far Cry 6 på rea och det var inget dåligt spel i början. Men efter ungefär 30% tröttnade jag och la av.

Lägg sedan till det tråkiga crafting/upgrade tjaffset i farcry då man ska jaga runt på olika pälsar från djur för att dryga ut speltiden.

Inaktiv

Far Cry 2 är min absoluta favorit. Är ett fan av bra balanserad realism och action.
Annars var 1an och 5an också roliga.
Hoppas det blir nåt vettigt av det.

Medlem

Jag spelar om Far Cry 5 nu och hoppas att det blir utgångspunkten för nästa spel, snarare än det ganska själlösa Far Cry 6.

Sen finns det MYCKET som behöver bli bättre än i FC5 (och således även FC6) också. Till exempel:

  • Utvecklad outpost-mekanik. Gärna fler steg innan man lyckas inta dem.

  • Mer fokus på enskilda karaktärer. Det är alldeles för många olika karaktärer i de äldre spelen.

  • Känslan i exakt alla fordon.

  • Fokusera ännu mer på friheten. Gå all-in på öppen värld och släpp "story mission"-tänket som progressionsmekanik.

Medlem

Gör ett far cry spel i rymden. Ödsligt ensamt och skrämmande. På en övergiven rymdstation

1
Skriv svar