Det svenskutvecklade actionrollspelet Hammerwatch II är nu släppt

Robot
Det svenskutvecklade actionrollspelet Hammerwatch II är nu släppt

Hack 'n' slash-mekanik med vacker pixelgrafik.

#Crackshell, #Hammerwatch-2


Medlem

Wow. Hammerwatch 1 var OK. Men Heroes of Hammerwatch var en rent mästerverk. Hoppas 2an följer gameplayet i Heroes of Hammerwatch mer än 1an.

Baldurs gate får kliva åt sidan ett tag, ikväll blir det Hammerwatch!

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Wow. Hammerwatch 1 var OK. Men Heroes of Hammerwatch var en rent mästerverk. Hoppas 2an följer gameplayet i Heroes of Hammerwatch mer än 1an.

Baldurs gate får kliva åt sidan ett tag, ikväll blir det Hammerwatch!

Det gör det inte. Men det är inte heller som ettan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Det gör det inte. Men det är inte heller som ettan.

Måste säga att jag är redigt imponerad av grafiken, ett klart steg upp! HoH klickade inte riktigt för mig, men det här blir nog att spana in framöver. Kudos!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser riktigt bra ut, snyggt jobbat!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Helvete vad jag älskar den här spelserien! Hemma på fredag. Kommer köpa några ipor och lirar 72 timmar i sträck.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inget släpp på GOG den här gången?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det gör det inte. Men det är inte heller som ettan.

Grattis för ytterligare en bra release.

Medlem
Skrivet av PelleSvanslös123:

Inget släpp på GOG den här gången?

Kanske framöver, det ligger på förläggaren.

Skrivet av kaealy:

Grattis för ytterligare en bra release.

Lite buggar, speciellt i multiplayer och lite sådant, vi får se hur det blir i slutändan. Spelet är ganska old school, jag tror inte alla förstår det riktigt. Men nu har vi tre st helt olika typer av top down "rpgn", så det är kul!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelet är skoj. Var inte så förtjust i ettan men Heroes of Hammerwatch var ju en riktig höjdare.

Synd bara att karaktärerna inte är sparade separat från en spelsave. Det betyder att hosten äger allt i sin savefil och du kan inte komma åt din karaktär om inte hosten spelar.

Jag och en kompis har dock valt att invänta en patch eftersom spelet hänger sig hela tiden när man zonar i vissa dungeons. Framförallt en crypt strax väster om andra staden som alltid leder till att klienten måste ALT+F4:a sig ur laddskärmen. När det dessutom finns flertalet våningar så blir det rätt drygt i längden...

Medlem
Skrivet av Harpa:

Helvete vad jag älskar den här spelserien! Hemma på fredag. Kommer köpa några ipor och lirar 72 timmar i sträck.

Haha, mysigt. Jag avskyr IPA, men du får inte frestas om öl sådär. Försöker hålla mig nykter. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Haha, mysigt. Jag avskyr IPA, men du får inte frestas om öl sådär. Försöker hålla mig nykter. ☺️

Alltså...

När man festar man, då festar man rejält 🤣

Men drick lite te eller juice eller nåt då.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Det här ser bra ut, ettan var riktigt bra!

eld
Medlem
Skrivet av Mortac:

Synd bara att karaktärerna inte är sparade separat från en spelsave. Det betyder att hosten äger allt i sin savefil och du kan inte komma åt din karaktär om inte hosten spelar.

Precis som i Baldurs gate 3, men folk verkar inte lämna negativa reviews pga det för det spelet 🤔

Medlem
Skrivet av eld:

Precis som i Baldurs gate 3, men folk verkar inte lämna negativa reviews pga det för det spelet 🤔

Det må vara sant, men det är ändå ganska stor skillnad på dessa spel.

Medlem

Läste för den delen precis att utvecklarna kommer att lägga in möjligheten att frigöra sina karaktärer från host-saven i en uppdatering framöver. Utmärkt!

Hoppas de får ordning på laddningsskärmsbuggen nu bara så man kan fortsätta spela. Riktigt bra och roligt spel annars.

1
Skriv svar