Novalogics Delta Force-serien återupplivas av Tencent

Robot
Novalogics Delta Force-serien återupplivas av Tencent

Såg ju inget vidare ut.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

De första tio sekunderna verkade lovande!

Medlem

Oh jävla vad det namnet satte igång minne... har helt glömt bort delta force
Det spela man massor med timmar när man var ung

Medlem

Såg nice, fram tills de aktiverade någon jävla helvetes superkraft och började springa som Captain America igenom en eldstrid! varför superkrafter?? Jag kände en smula hopp där ett tag, men det dog snabbt...
Superkrafter hör inte hemma i ett sånt här spel!
Älskade verkligen de gamla Rainbow Six och Delta Force spelen, där en utstuderad taktik med en bra plan och snabba reflexer gav dig övertaget, och inte dessa förbannade superkrafter!!!

Skribent
Skrivet av Karmak:

Oh jävla vad det namnet satte igång minne... har helt glömt bort delta force
Det spela man massor med timmar när man var ung

Novalogics Delta Force Black Hawk Down är nog ett av mina favoritspel vad gällande militärskjutare. Fan vad intense det spelet kunde vara och jag hade adrenalinpåslåg på riktigt under Mogadishu Mile-uppdraget,


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trots primitiv grafik var Delta Force fantastiskt för sin tid. Kanske inte var en slump att jag precis läste en gammal kommentar från Johan Lorenzon, där Delta Force nämndes i en diskussion om voxlar.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Trots primitiv grafik var Delta Force fantastiskt för sin tid. Kanske inte var en slump att jag precis läste en gammal kommentar från Johan Lorenzon, där Delta Force nämndes i en diskussion om voxlar.

Det var dessutom inte så länge sedan (förra helgen?) så det blev ett kul sammanträffande att ett nytt Delta Force-spel utannonseras.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PontusT:

Såg nice, fram tills de aktiverade någon jävla helvetes superkraft och började springa som Captain America igenom en eldstrid! varför superkrafter?? Jag kände en smula hopp där ett tag, men det dog snabbt...
Superkrafter hör inte hemma i ett sånt här spel!
Älskade verkligen de gamla Rainbow Six och Delta Force spelen, där en utstuderad taktik med en bra plan och snabba reflexer gav dig övertaget, och inte dessa förbannade superkrafter!!!

Haha håller med. Det var just det med taktiken och stealth aspekten som gjorde att spelen fick sin karaktär. Inte springa in guns blazing.

Medlem

Som många andra säger så såg det lite lovande ut fram tills att de sköt nån "recon arrow" och aktiverade nån powerup etc. Å andra sidan är ju den globala energikrisen lös då all världens energi antagligen går att hämta från Tom Clancy's roterande i sin grav efter hur varumärket behandlats på sistone, haha (egentligen hade han säkert inte ens brytt sig). Synd, hade gärna sett fler taktiska singleplayer-shooters i stil med gamla delta force/ghost recon/rainbow six från 90-talet igen. Det nya Project IGI-spelet lades väl på is också? Får fortsätta göra uppdrag inspirerade av dessa i ArmA 3 även i fortsättningen istället..

Edit: Som det påpekades så har ju inte Tom Clancy något med Delta Force att göra, hjärnvurpa från min sida, övrig kritik kvarstår.

Medlem

Ser ju ut att bli inget nytt under solen, ett värdelöst tråkigt run n gun FPS med hjältar och superkrafter...Typ...
Så INGET förutom namnet anspelar till originalen. Exakt som med R6 idag.

Sorgligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tur att man inte visste om att det var på väg tidigare för jag hann bygga upp en del hype av att läsa artikeln och fram till 15 sekunder in i trailern....

Aja precis som rainbow 6 siege kan det säkert bli kul men jag hade verkligen hoppats på att det kom en bra taktiks shooter.

Wohoo! Ah vad man lira det som liten pjuklarv.
Men förhoppningsvis kan man strunta i superkrafter o skit.

Medlem

Hah, själv har man ju kvar original utgåvan till PC från den gamla goda tiden när spelen kom i stora kartonger:D

Medlem

Delta Force spelades mycket när man var ung och lanade, när man såg en pixel röra sig så var det bara att skjuta.

Medlem

Det där såg riktigt hemskt ut. Så långt från Delta Force man kan komma. 😀

Skribent
Skrivet av InsaneSharky:

Delta Force spelades mycket när man var ung och lanade, när man såg en pixel röra sig så var det bara att skjuta.

Jag och en kompis körde krypsskytte krig 1 vs 1 i 2an. Vi kunde sitta i timmar och bara krypa runt i gräset tills någon gjorde ett misstag och fick skallen bortblåst.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det var dessutom inte så länge sedan (förra helgen?) så det blev ett kul sammanträffande att ett nytt Delta Force-spel utannonseras.

Just det. Tänkte först att jag hade läst en kommentar från Outcast - Second Contact recensionen, men vid närmare eftertankes var det nog när Outcast 2 hade utannonserats.

Geeks Gaming

Såg verkligen skräp ut. Fick ingen känsla av delta Force. Och då har man nötat DF2 multiplayer några tusen timmar.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Just det. Tänkte först att jag hade läst en kommentar från Outcast - Second Contact recensionen, men vid närmare eftertankes var det nog när Outcast 2 hade utannonserats.

Jag kan ha varit inne och tjatat om Voxlar i Second Contact-recensionen också. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Såg riktigt bra ut. Hoppas på inga superpowers.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Novalogics Delta Force-serien återupplivas

Jaaaaaa!!!

Skrivet av Nyhet:

av Tencent

Nejjjjjjj!!!

Skrivet av Ftmch:

Som många andra säger så såg det lite lovande ut fram tills att de sköt nån "recon arrow" och aktiverade nån powerup etc. Å andra sidan är ju den globala energikrisen lös då all världens energi antagligen går att hämta från Tom Clancy's roterande i sin grav efter hur varumärket behandlats på sistone, haha (egentligen hade han säkert inte ens brytt sig). Synd, hade gärna sett fler taktiska singleplayer-shooters i stil med gamla delta force/ghost recon/rainbow six från 90-talet igen. Det nya Project IGI-spelet lades väl på is också? Får fortsätta göra uppdrag inspirerade av dessa i ArmA 3 även i fortsättningen istället..

Delta Force har väl inget med Tom Clancy att göra?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Delta Force har väl inget med Tom Clancy att göra?

Haha nej, det har du fasiken rätt i. My bad, har alltid buntat ihop de gamla Delta Force-spelen med Rainbow Six/Ghost Recon etc. Hjärnan gjorde en miss! Tom Clancy kan vila vidare denna gång.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Haha nej, det har du fasiken rätt i. My bad, har alltid buntat ihop de gamla Delta Force-spelen med Rainbow Six/Ghost Recon etc. Hjärnan gjorde en miss! Tom Clancy kan vila vidare denna gång.

Novalogic stod för egna militärserier som Armored Fist, Commanche och Delta Force. Ett tag Rainbow Six close quarter-spelet medan Delta Force var den stora mer öppna militärsimulatorn.

Skulle verkligen vilja veta vad som hände med Novalogic, de hade en hel del bra spel. Började ju även expandera mot andra genres än militärspel. De hade ju ett rymd-piratspel liknade Privateer med Bruce Campbell i huvudrollen, riktigt bra, underskattat och bortglömt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ohoo, Delta force , kommer ihåg när man snipra pixlar i öknen på nittiotalet.

Medlem

Snacka om att förstöra en ikoniskt spelserie med jävla superkrafter....

Medlem

"this is Longbow, Gascan is down i say again Gascan is down" älskade Delta Force 3 när jag var grabb, tråkigt att se Tencent försöka göra det till en Call of Duty klon.

Medlem

Delta force var sjukt kul att lana förr i tiden! Kommer ihåg att man kunde skjuta sig själv i nacken om man drog av en skur med sågen i rätt/fel riktning och kulorna gick runt kartan

Medlem

Vilket "copypaste" skit. Boosters o one-man-army skräp. Fattar inte hur utvecklare missar poängen med original hela tiden. Först comanche och nu delta force. Suck

Medlem

mhmm nostalgia Delta Force: Land warrior mhmm goa minnen satt klockan på mitt i natten för jag satt och spela med Jänkare i clan mot andra innan jag drog till plugget haha. Också så var mapsen ganska stora också mums att ligga och snipa på 2km avstånd med M82 de var tider
Men ja super power sad face.

12
Skriv svar