F.d. WoW-namn går hårt åt startskärmen i Starfield, får Bethesda-mothugg

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dem senaste läckorna från recensenter verkar säga något annat
Någon som nämnde att dem inte stött på några buggar alls under dem första 15 timmar som personen spelat än så länge.

Spelets version verkar också släppas i 1.6, en ganska välpatchad version. Fallout 4 släpptes i version 1.1 som jämförelse.

Dom har kanske fått mer tid på sig efter Microsoft uppköpet. Jag har inga förhoppningar men har gärna fel.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Dom har kanske fått mer tid på sig efter Microsoft uppköpet. Jag har inga förhoppningar men har gärna fel.

Ja enligt rykten så verkar det ha gått till så, före uppköpet så var det planerat att släppas även långt före November 2022.
Så utan uppköpet kanske det hade släppts för 2 år sedan men då i ett helt annat skick

https://www.gamesradar.com/starfield-had-a-much-earlier-relea...

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ja enligt rykten så verkar det ha gått till så, före uppköpet så var det planerat att släppas även långt före November 2022.
Så utan uppköpet kanske det hade släppts för 2 år sedan men då i ett helt annat skick

https://www.gamesradar.com/starfield-had-a-much-earlier-relea...

Det låter ju onekligen lovande. Tidigare släpp också men hade nog tagit två år innan det blivit "spelbart" så enda skillnaden är väl att vi haft en klagande spelarbas som i stort sett är betatestare och nu får vi nöjda spelare från start. Vad det verkar som i alla fall! Så ser ingen downside med detta.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Ursäkta mig men du har usel smak.

Haha no u!

Medlem

Läste att hen fick en ”Bethesdamugg” och blev skapligt besviken efter att jag läst flera gånger och inte hittat en tillstymmelse till nämnanden av varken keramik eller dryckeshållare.

eld
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det låter ju onekligen lovande. Tidigare släpp också men hade nog tagit två år innan det blivit "spelbart" så enda skillnaden är väl att vi haft en klagande spelarbas som i stort sett är betatestare och nu får vi nöjda spelare från start. Vad det verkar som i alla fall! Så ser ingen downside med detta.

Var ju två stora saker som hände, Maryland studion blev nog mer indragna i Fallout 76 än vad de trodde, samt att corona slog till rätt hårt.

Men helt klart rätt att de försenade spelet, de behöver verkligen en felfri release nu efter f76 och redfall.

Medlem

Ja, lite trist såg den startskärmen faktiskt ut. Men hoppas de lyckats desto bättre med menyerna in-game. Älskar prydliga, snygga menyer.

Skrivet av Bullen86:

En utav de löjligaste sakerna jag har läst. Vem fan bryr sig om startskärmen, en skärm som man klickar igenom sig på ett par sekunder för att komma in i spelet så fort som möjligt.

Nja, hänger faktiskt gärna ett tag på en trevlig startskärm. Gillar t.ex. Alien Isolation-skärmen som är snyggt animerad och lite kuslig musik innan man sätter igång och spelar.

eld
Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, lite trist såg den startskärmen faktiskt ut. Men hoppas de lyckats desto bättre med menyerna in-game. Älskar prydliga, snygga menyer.

Nja, hänger faktiskt gärna ett tag på en trevlig startskärm. Gillar t.ex. Alien Isolation-skärmen som är snyggt animerad och lite kuslig musik innan man sätter igång och spelar.

Menar du menyn med logga, en planet i bakgrunden, och små text-alternativ till vänster? Det påminner om något

Medlem
Skrivet av eld:

Menar du menyn med logga, en planet i bakgrunden, och små text-alternativ till vänster? Det påminner om något

https://i.ytimg.com/vi/GXbyctEjrnw/maxresdefault.jpg

Ja, men Alien-skärmen är ju fullt animerad. Gissar på Starfield så är det bara en stillbild..
Sen är typsnittet i Alienmenyn mycket snyggare också

eld
Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, men Alien-skärmen är ju fullt animerad. Gissar på Starfield så är det bara en stillbild..
Sen är typsnittet i Alienmenyn mycket snyggare också

Av det jag såg så är den animerad, med en soluppgång över planeten, har dock inte sett vad mer som händer utöver det.

Även fallout 4 och fallout 76 hade fullt animerade menyer.

123
Skriv svar