Releasedatumet var en lögn! Lies of P redan släppt via Game Pass

Robot
Releasedatumet var en lögn! Lies of P redan släppt via Game Pass
Medlem

Game Pass ftw!

Medlem

Typiskt. Jag som satt och spelade Starfield hela kvällen. Kunde alltså lagt min tid på LoP.

Medlem

Mortal Shell är även ett roligt spel för den som vill lira ett kortare souls like spel. Det lever inte upp till Darksouls men är värt att spela genom.

De borde skapa en tvåa av det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Satt o surade igår över att jag klarade jedi survivor dagen innan och att det var en dag kvar och satt och scrolla på Xbox och misclickade på spelet och duktigt förvånad när det startade 😁

Medlem
Skrivet av lonian:

Mortal Shell är även ett roligt spel för den som vill lira ett kortare souls like spel. Det lever inte upp till Darksouls men är värt att spela genom.

De borde skapa en tvåa av det.

Oerhört kul att se någon skriva om Mortal Shell. Det är en liten pärla - rätt rough around the edges, men absolut värt att spela. Tror att jag köpte det för 39 spänn på någon Steam-rea, och jag fick väl ut 16-17 rätt roliga timmar av det. Väldigt tung, långsam och hård combat och läckert medeltida, gotiskt designspråk som är mörkt och mystiskt. De spräckte en miljon sålda exemplar den här månaden, så jag tror och hoppas att det kan bli en tvåa.

Lies of P ser också bra ut, men det är någonting med hur långsamt och tungt Mortal Shell är som jag verkligen uppskattade.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Oerhört kul att se någon skriva om Mortal Shell. Det är en liten pärla - rätt rough around the edges, men absolut värt att spela. Tror att jag köpte det för 39 spänn på någon Steam-rea, och jag fick väl ut 16-17 rätt roliga timmar av det. Väldigt tung, långsam och hård combat och läckert medeltida, gotiskt designspråk som är mörkt och mystiskt. De spräckte en miljon sålda exemplar den här månaden, så jag tror och hoppas att det kan bli en tvåa.

Lies of P ser också bra ut, men det är någonting med hur långsamt och tungt Mortal Shell är som jag verkligen uppskattade.

Dyrkar Dark Souls, men ansåg att Mortal Shell var rätt så bedrövligt sett till stridsmekaniken som kändes trasig. Det var något med tajmningen och animationerna som saknade den respons och fingertoppskänsla som jag är van vid med Dark Souls. Roligt att ni kunde finna nöje i spelet dock. Har någon av er testat Steelrising?

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Oerhört kul att se någon skriva om Mortal Shell. Det är en liten pärla - rätt rough around the edges, men absolut värt att spela. Tror att jag köpte det för 39 spänn på någon Steam-rea, och jag fick väl ut 16-17 rätt roliga timmar av det. Väldigt tung, långsam och hård combat och läckert medeltida, gotiskt designspråk som är mörkt och mystiskt. De spräckte en miljon sålda exemplar den här månaden, så jag tror och hoppas att det kan bli en tvåa.

Lies of P ser också bra ut, men det är någonting med hur långsamt och tungt Mortal Shell är som jag verkligen uppskattade.

Älskar också Mortal shell. Bästa kattklapparanimationen EVER. Lite kort bara.

Lies of P är också svinbra!

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Dyrkar Dark Souls, men ansåg att Mortal Shell var rätt så bedrövligt sett till stridsmekaniken som kändes trasig. Det var något med tajmningen och animationerna som saknade den respons och fingertoppskänsla som jag är van vid med Dark Souls. Roligt att ni kunde finna nöje i spelet dock. Har någon av er testat Steelrising?

För transparensens skull ska jag säga att jag hoppade på Soulståget i och med Elden Ring (som resten av halva världen), så jag har inte From Softwares kirurgiska stridsmekanik fullt så hårt inpräntat i ryggmärgen som vissa av er. Jag tyckte riposte/parry-systemet var lite väl nyckfullt och inte så vasst som jag önskat - bortskämd som blivit med t.ex. Sekiro - men jag är (kanske lite väl) benägen att se potentialen i det, i alla fall.

Aldrig spelat Steelrising, men kikar lite nu. Ser ut som mer av ett fulländat spel än Mortal Shell. Någonting MS saknade var ju det här med en "mångfacetterad" level design. Det var väldigt mycket springa en väg från punkt a till punkt b utan några vidare val alls, egentligen. Det var enbart en svaghet, tycker jag - åtminstone i ett spel som vill framstå lite semi-öppet. Steelrising verkar mer genomarbetat på den punkten.

Medlem

Aldrig hört talas om Steelrising tidigare, men vad jag såg så liknar det Lies of P. Jag vill inte slåss mot robotar, plocka hellre fram äckliga vidriga mardröms monster som skrämmer skiten ur dig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Märkligt namn ändå… Lögner av kiss?
Eller vad menas med P?

Edit:
”Lies of P is a thrilling soulslike that takes the story of Pinocchio, turns it on its head […]”.

Jaha, ”Pinocchios lögner” alltså


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Dyrkar Dark Souls, men ansåg att Mortal Shell var rätt så bedrövligt sett till stridsmekaniken som kändes trasig. Det var något med tajmningen och animationerna som saknade den respons och fingertoppskänsla som jag är van vid med Dark Souls. Roligt att ni kunde finna nöje i spelet dock. Har någon av er testat Steelrising?

Yeap kände samma här angående mortal shell
För mig var det helt ospelbart

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Märkligt namn ändå… Lögner av kiss?
Eller vad menas med P?

Edit:
”Lies of P is a thrilling soulslike that takes the story of Pinocchio, turns it on its head […]”.

Jaha, ”Pinocchios lögner” alltså

1
Skriv svar