Lies of P-tråden
Jag tyckte grundspelet saknade utmaning men världsbygget var välgjort. Storyn var sådär, valen om att ljuga eller inte hade inte den påverkan jag hade önskat. DLCt däremot är väldigt mycket bättre än vad jag förväntat mig och mil bättre än grundspelet. Riktigt prisvärt och väl värt 300:- och en genomspelning!
Visst var det så att man måste ha klarat grundspelet men inte påbörjat en ny genomspelning för att kunna köra DLC? Jag är på NG+ och har kört 1/3 av spelet.
Visst var det så att man måste ha klarat grundspelet men inte påbörjat en ny genomspelning för att kunna köra DLC? Jag är på NG+ och har kört 1/3 av spelet.
Du måste klara kapitel 9 sen får man automatiskt en "Star’s Chrysalis" och sen kan du ta teleportera dig tillbaks till kapitel fem's första Stargazer "Path of the Pilgrim" där en cutscene går igång.
Dubbelkolla ditt inventory om du har en "Star’s Chrysalis", då räcker det med att du 'bara' tar dig till kapitel fem! Annars tror jag tyvär du måste klara kapitel nio.
Har äntligen börjat kötta mig igenom Overture på allvar, jäkla trevligt DLC hittills!
Har dock kommit till en boss som känns ganska overtuned, men med flit för att man "egentligen" ska
blåsa i hornet, Daylight-Wreathed Horn, för att summona hjälpen från The Tracker mot Two-faced Overseer. Jag summonar aldrig något i spel likt dessa utan vill ta mig an bossarna solo, så har verkligen ingen lust att börja nu. Får se hur man gör, banka vidare eller bara summona skiten.
Edit:
Det var inget. Han åkte ned på försöket efter jag precis skrev. ;P Utan
blåshornet/summon då hehe.
Förbannat mycket HP på bossen, seg som attan, men bara att lära sig mönster och parrya, som vanligt.
The more I practice, the luckier I get.
Du måste klara kapitel 9 sen får man automatiskt en "Star’s Chrysalis" och sen kan du ta teleportera dig tillbaks till kapitel fem's första Stargazer "Path of the Pilgrim" där en cutscene går igång.
Dubbelkolla ditt inventory om du har en "Star’s Chrysalis", då räcker det med att du 'bara' tar dig till kapitel fem! Annars tror jag tyvär du måste klara kapitel nio.
Tackar, ska ta en kik.
fastnat på sista bossen i dlcn. Vägen dit har varit lagom svårt men nu blev det lite för mycket känns det som...
Jag gillade denna fighten otroligt mycket. Perfekt orkestrerad.
Jag vet inte om du vill ha tips. Men, när han går bananas i en 1min lång attacksträng. Då är det svettigt. Det enda som funkade för mig var "perfection grindstone". Den håller precis lagom länge för att överleva bananas fasen...
Jisses vad sista bossen sparkar min röv för tillfället, det gick upp två snäpp i svårighetsgrad.
Finns säkerligen bättre builds som underlättar, men nu kör jag på det jag kört med under DLCt, vägra byta! Får se om det blir en respecc om jag inte lyckas få ned han så småningom.
Ursäkta dubbelposten.
Men där åkte äntligen(!) sista bossen ned och man blev klar med DLCt. Jäkla trevlig expansion ändå, en del fina bossar(sista framförallt), många intressanta områden, fantastisk musik och en ganska hjärtskärande story(och sidequests).
Rekommenderar starkt!
Har nämnt förut men Lies of P är utan tvekan det bästa icke-FromSoft Souls-spelet.
Nu är det bara invänta Round 8 Studio / Neowiz Games nästa spel. Ska bli jäkligt intressant och se hur deras kommande sci-fi survival horror blir, men även uppföljaren till Lies of P(eller vad det blir i serien) därefter.
Ursäkta dubbelposten.
Men där åkte äntligen(!) sista bossen ned och man blev klar med DLCt. Jäkla trevlig expansion ändå, en del fina bossar(sista framförallt), många intressanta områden, fantastisk musik och en ganska hjärtskärande story(och sidequests).
Rekommenderar starkt!
Har nämnt förut men Lies of P är utan tvekan det bästa icke-FromSoft Souls-spelet.
Nu är det bara invänta Round 8 Studio / Neowiz Games nästa spel. Ska bli jäkligt intressant och se hur deras kommande sci-fi survival horror blir, men även uppföljaren till Lies of P(eller vad det blir i serien) därefter.
Spöade också honom tillslut. Grym dlc, synd att spelet är slut nu. Helt klart ett av de bättre spel jag spelat. Nu blir det tillbaka till Black Myth Wukong som jag pausade när dlct kom. Alltid jobbigt att pausa dessa typer av spel då det kan vara jobbigt att komma in i igen...
Har precis börjat på Overture men satan i gatan vilken bra start! Neowiz och Round8 har verkligen ett sinne för detaljrikedom och bygger upp världen på ett fantastiskt sätt. Roligt också med en så hög fiendevariation och grafiskt är det helt enastående.
Förstår att det tog tid att göra denna DLC och 300 kr är så här i efterhand helt inom reson för den kvalitet vi får pengarna. Svårighetsgraden är också helt perfekt, precis lagom utmaning att det ger mig den där härliga adrenalinkicken varje gång.
Har precis börjat på Overture men satan i gatan vilken bra start! Neowiz och Round8 har verkligen ett sinne för detaljrikedom och bygger upp världen på ett fantastiskt sätt. Roligt också med en så hög fiendevariation och grafiskt är det helt enastående.
Förstår att det tog tid att göra denna DLC och 300 kr är så här i efterhand helt inom reson för den kvalitet vi får pengarna. Svårighetsgraden är också helt perfekt, precis lagom utmaning att det ger mig den där härliga adrenalinkicken varje gång.
Håller med i allt.
Bara att önska lycka till, ett riktigt trevligt äventyr väntar.
Håller med i allt.
Bara att önska lycka till, ett riktigt trevligt äventyr väntar.
Tack, ditt stöd kommer nog behövas Spelar på min tredje genomspelning så ett slag från fienderna är nästan lika med mitt frånfälle. Gäller dock att vara på tårna och lära sig parera så ska det nog gå bra.