Cyberpunk 2077 ser ut att bli till live action-serie

Robot
Cyberpunk 2077 ser ut att bli till live action-serie
Medlem

Man kan ju hoppas på det bästa men detta luktar lök redan nu!?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Man kan ju hoppas på det bästa men detta luktar lök redan nu!?

Varför luktar det rök. Spelet var bra. Edgerunners var bra. Anonymous Content har gjort några riktigt bra grejer.
Luktar lovande. Men som alltid måste man vänta och se.

Personligen hade jag inte sagt nej till en limiterad serie på 6-10 avsnitt som handlade om spelets story. Precis som TV-serien om Last of Us. Men kul med helt nytt också såklart.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Varför luktar det rök. Spelet var bra. Edgerunners var bra. Anonymous Content har gjort några riktigt bra grejer.
Luktar lovande. Men som alltid måste man vänta och se.

Personligen hade jag inte sagt nej till en limiterad serie på 6-10 avsnitt som handlade om spelets story. Precis som TV-serien om Last of Us. Men kul med helt nytt också såklart.

Ja det bästa formatet vore nog en miniserie eller kort säsong med långa avsnitt. Något som planeras völ från start till slut.

Varför det luktar lök är för att en serie i cp77 miljö kommer kräva enormt med effekter och animationer och arbete med miljö, kostym osv. Det kostar och varför scifi varit svårt att få bra i serieform.
Och en så färgglad setting som cp77 med väldigt förgstarka karaktärer och estetik kan nog vara svårt att få till utan att det bara blir fjantigt, lite cosplay varning över det.

Men det finns undantag, och tro mig när jag säger att jag hoppas verkligen det blir bra! Älskar genren, settingen och spelen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ja det bästa formatet vore nog en miniserie eller kort säsong med långa avsnitt. Något som planeras völ från start till slut.

Varför det luktar lök är för att en serie i cp77 miljö kommer kräva enormt med effekter och animationer och arbete med miljö, kostym osv. Det kostar och varför scifi varit svårt att få bra i serieform.
Och en så färgglad setting som cp77 med väldigt förgstarka karaktärer och estetik kan nog vara svårt att få till utan att det bara blir fjantigt, lite cosplay varning över det.

Men det finns undantag, och tro mig när jag säger att jag hoppas verkligen det blir bra! Älskar genren, settingen och spelen!

Tycker inte det blir konstig setting och cosplay varning?
Blir nästan exakt som bladerunner och det funka skitbra

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ja det bästa formatet vore nog en miniserie eller kort säsong med långa avsnitt. Något som planeras völ från start till slut.

Varför det luktar lök är för att en serie i cp77 miljö kommer kräva enormt med effekter och animationer och arbete med miljö, kostym osv. Det kostar och varför scifi varit svårt att få bra i serieform.
Och en så färgglad setting som cp77 med väldigt förgstarka karaktärer och estetik kan nog vara svårt att få till utan att det bara blir fjantigt, lite cosplay varning över det.

Men det finns undantag, och tro mig när jag säger att jag hoppas verkligen det blir bra! Älskar genren, settingen och spelen!

Därför jag är rätt säker på att det blir en tv-serie och inte en film. En film hade krävt hög budget och massor av reklam. Där måste man locka folk till box office vilket är betydligt svårare.

En serie kan ha betydligt tajtare scener och enklare bakgrunder mycket av tiden. Kostymer och kulisser är billigare än CGI. Sen finns det väldigt effektiva verktyg idag. Bästa exemplet är väl tekniken som använts till Star Wars serierna, StageCraft. Tror inte de kommer använda sig av just den dock.

Men ja. Det kommer krävas mycket tid till att få det att se bra ut. Oavsett om det är film eller serie

Medlem

Lika bra att smida medan... Började kolla lite på anime-serien, men tycker spelet är roligare.

Jag har en känsla av de inte hade satsat såhär på Cyberpunk om inte spelet börjat sälja igen

Medlem

Tar man in en ny manusförfattare så är risken stor att vi får se generiskt content i TV serien. Typ mandatory love triangle, hjälten som börjar bra för att bygga anknytning till tittaren för att sedan råka riktigt illa ut innan han saves the day, osv.

Kikar man på de flesta TV manus som skrivits av TV manusförfattare så är det vissa saker som alltid finns med.

Mer inspiration finns här: https://www.shorescripts.com/top-10-spec-script-cliches/

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tar man in en ny manusförfattare så är risken stor att vi får se generiskt content i TV serien. Typ mandatory love triangle, hjälten som börjar bra för att bygga anknytning till tittaren för att sedan råka riktigt illa ut innan han saves the day, osv.

Kikar man på de flesta TV manus som skrivits av TV manusförfattare så är det vissa saker som alltid finns med.

Mer inspiration finns här: https://www.shorescripts.com/top-10-spec-script-cliches/

Den listan visar även exempel på undantag, så förstår inte riktigt poängen. Allt som släpps idag är bara variationer av historier vi upprepat i århundraden, ibland årtusenden, bara det att det är olika bra utfört. Så vad är poängen egentligen? Dålig TV är dåligt?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tycker inte det blir konstig setting och cosplay varning?
Blir nästan exakt som bladerunner och det funka skitbra

Ja och Bladerunner är en film och inte tv-serie. Jag tror det är betydligt enklare, och billigare, att kosta på något så "over the top" som Cyberpunk i filmformat jämfört med en tv-serie.
CP77 har också en helt annan estetik än Bladerunner.

Skrivet av Ronzem:

Därför jag är rätt säker på att det blir en tv-serie och inte en film. En film hade krävt hög budget och massor av reklam. Där måste man locka folk till box office vilket är betydligt svårare.

En serie kan ha betydligt tajtare scener och enklare bakgrunder mycket av tiden. Kostymer och kulisser är billigare än CGI. Sen finns det väldigt effektiva verktyg idag. Bästa exemplet är väl tekniken som använts till Star Wars serierna, StageCraft. Tror inte de kommer använda sig av just den dock.

Men ja. Det kommer krävas mycket tid till att få det att se bra ut. Oavsett om det är film eller serie

Jag är av motsatt åtsikt, tror det är både enklare och billigare med en film av hög kvalite än en hel serie. Nu menar jag rent effektmässigt då. Cyberpunk 2077 är betydligt mer fantastisk i sin design än vad t.ex. bladerunner eller tidigare Cyberpunk 2020 är.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ja och Bladerunner är en film och inte tv-serie. Jag tror det är betydligt enklare, och billigare, att kosta på något så "over the top" som Cyberpunk i filmformat jämfört med en tv-serie.
CP77 har också en helt annan estetik än Bladerunner.

Jag är av motsatt åtsikt, tror det är både enklare och billigare med en film av hög kvalite än en hel serie. Nu menar jag rent effektmässigt då. Cyberpunk 2077 är betydligt mer fantastisk i sin design än vad t.ex. bladerunner eller tidigare Cyberpunk 2020 är.

Här måste jag protestera, mest för att Blade Runner är min favoritfilm. Inget slår Blade Runner. Inget

Apropå Blade Runner.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Här måste jag protestera, mest för att Blade Runner är min favoritfilm. Inget slår Blade Runner. Inget

Med "fantastisk" menade jag inte "bättre", bara annorlunda. Och CP77 går mer bananas i sin design än bladerunner.
Jag älskar bladerunner, båda filmerna och det var på inget sätt en diss mot den/dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Med "fantastisk" menade jag inte "bättre", bara annorlunda. Och CP77 går mer bananas i sin design än bladerunner.
Jag älskar bladerunner, båda filmerna och det var på inget sätt en diss mot den/dem.

Ingen fara. Jag blev lite upprörd i onödan tror jag. Blade Runner är helig för mig Håller med om att CP2077 har fantastisk design, och helt galen.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag är av motsatt åtsikt, tror det är både enklare och billigare med en film av hög kvalite än en hel serie. Nu menar jag rent effektmässigt då. Cyberpunk 2077 är betydligt mer fantastisk i sin design än vad t.ex. bladerunner eller tidigare Cyberpunk 2020 är.

Mja. Historiskt sett så har filmer alltid varit dyrare. Mycket högre krav på alla sätt och vis även om filmens tid bara är cirka 2 timmar.
Eftersom en film också släpps på bio där pengarna måste dras in vill man även ha lite tyngre namn och mer reklam för att locka annat folk och inte bara fans.

Men visst det betyder ju inte att det bör vara så. En serie där varje timme är lika välproducerad som en film hade varit sjukt imponerande. Men det skulle bli extremt kostsamt att göra en hel säsong.

The Creator har fått beröm för att se väldigt bra ut med tanke på sin relativt låga budget på 80 miljoner doller.
Men vi pratar ändå om 40 miljer dollar per filmtimme cirka.

https://www.youtube.com/watch?v=ex3C1-5Dhb8

Men ja, en serie kommer tyvärr inte se lika bra ut som en film

Dödgrävaren

Cyberpunk är väl en av de mindre intressanta sci-fi universumen att göra live action av... men ja, det är väl brand-recognition man får gå på då... annars hade man ju kunnat göra en generic sci-fi serie i vilken cyberpunk-setting som helst.

1
Skriv svar