Xbox Game Pass - Oktober 2023 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober 2023 - Part 2

Xbox Game Pass vilar aldrig och det är således dags för månadens andra omgång spel att ansluta till tjänsten. Flera Dag 1-släpp även denna gång, med DontNod's klätteräventyr Jusant, det underliga rytmspelet Headbangers: Rhythm Royale där man är en duva och så då en halvdan release av Cities: Skylines II som dels bara dyker upp till PC till att börja med men som inte verkar vara helt färdigt där heller. Det här med att släppa ofärdiga spel är ju ett jäkla otyg kan man ju tycka.

I övrigt har vi F1 Manager 2023, Mineko's Night Market och så dyker Dead Space-remaken upp via EA Play. Frog Detective: The Entire Mystery som funnits tillgängligt på PC-passet ett bra tag tar klivet in på konsol.

Månadens första omgång kan kollas in här: Xbox Game Pass - Oktober 2023 - Part 1

Nya titlar:

F1 Manager 2023 (19 okt, konsol+PC+cloud)

Cities: Skylines II (24 okt, PC)

Dead Space (26 okt, Series X|S+PC+cloud)

Frog Detective: The Entire Mystery (26 okt, konsol+cloud)

Mineko's Night Market (26 okt, konsol+PC+cloud)

Headbangers: Rhythm Royale (31 okt, konsol+PC+cloud)

Jusant (31 okt, Series X|S+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 okt: Gunfire Reborn, Kill It With Fire, Persona 5 Royal, Signalis, Solasta: Crown of the Magister.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Härligt med DSR. Har man sparat 700 sek på att inte ha köpt det. 😁

Medlem

Då blir det äntligen att testa F1 manager 😎👌
Men resten kommer spanas in med.
Mycket bra tillägg för min del 😆

Moderator | Testpilot

Jusant ser spännande ut!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jusant ser spännande ut!

Ser jäkligt mysigt ut!


signatur

Jump in.

Medlem

Cities Skyline 2 blir perfekt, om det ändå inte rullar på jättebra så har man inte betalat något!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Väntat länge på Cities Skylines 2, ska dock bli väldigt intressant att se hur det snurrar med 5800X och ett 3060Ti 🤔

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Ser jäkligt mysigt ut!

Förinstallerad och klar.


signatur
Medlem

Jusant, jäklar vilket vackert spel !!

Så bra, slapp man köpa "Dead Space" igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Härligt med DSR. Har man sparat 700 sek på att inte ha köpt det. 😁

Själv köpte jag det i början av Oktober för jag ville ha ett spel som passar månaden, fan 😅


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Bra tillskott denna månad!

Redaktör
Ponny

Jusant var det första jag spelade på årets Gamescom – det var också det bästa. ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Testade Jusant-demot på Steam Next Fest, var riktigt riktigt trevligt!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag vet inte hur det blir, men jag har stekt grillkorv nu på kvällen, värre blir det imorgon. Tror att jag ska koka något istället.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jusant var det första jag spelade på årets Gamescom – det var också det bästa. ❤️

Låter ju väldigt lovande.


signatur

Jump in.

Medlem

Weird west 💗💗


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Nice! Nu kan jag vara arg över skylines systemkrav helt gratis.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ellakk:

Weird west 💗💗

Hm, va? hehe


signatur

Jump in.

Medlem

Wow, jag kan aldrig sluta med gamepass 👌 visste inte att dessa skulle dyka upp

Medlem
Skrivet av Najkan:

Wow, jag kan aldrig sluta med gamepass 👌 visste inte att dessa skulle dyka upp

Jag håller med, Gamepass är en riktig prisvärd tjänst. De har ju verkligen steppat upp senaste året.

Det är som en liten lördagsgodis-påse man fick när man var liten och kollade på Disney dags. I Gamepass finns allt från Pallekuling till Dumleklubban!!!

Medlem

Dead Space ska bli intressant att spela igen.

Medlem

Jusant blir de o spela dirr! För er som inte spelat Dead Space så rekommenderar jag det starkt! Kul o se att det kommer till game pass.

Gnällkuk

Cs2 på gamepass? whuuuut. Holy moly!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Cs2 på gamepass? whuuuut. Holy moly!

Först trodde jag det andra CS2 skulle komma till Gamepass, blev lite förvånad

Medlem
Skrivet av bson:

Kan någon förklara EA Play? Så för att spela Dead Space på PC behöver jag Game Pass PC och EA Play prenumeration?

Nej, EA Play-prenumerationen ingår i PC Gamepass och Gamepass ultimate. Du behöver dock EAs app och konto hos EA för att ladda hem och spela samt att du måste länka ihop EA-kontot med xbox-kontot för att få EA Play att funka.

Medlem
Skrivet av Doed:

Nej, EA Play-prenumerationen ingår i PC Gamepass och Gamepass ultimate. Du behöver dock EAs app och konto hos EA för att ladda hem och spela samt att du måste länka ihop EA-kontot med xbox-kontot för att få EA Play att funka.

Lite synd att Xbox spelare behöver betala för Ultimate för att få EA play när PC spelare inte behöver det. Som Xbox spelare har jag noll intresse av PC spel men EA play är väl lite intressant iaf.

1
Skriv svar