Speltitel som är synonymt med spel för dig, och vilken era ligger dig varmast om hjärtat?

Medlem
Speltitel som är synonymt med spel för dig, och vilken era ligger dig varmast om hjärtat?

Tv-spel, det första jag tänker på är Resident Evil.

Playstation-eran är viktigast för mig, det var då jag började spela regelbundet och flera av spelen är mina absoluta favoriter. Allt kändes nytt och fräscht, och många av spelens grafik hade begränsningar, vilket bara bidrog till atmosfären och att man använde fantasin mer. Två lysande exempel är Tomb Raider och Silent Hill. Det var några magiska år där i början, och det har aldrig riktigt känts så igen.

Medlem

Titel: Super Mario

Era; Skoltiden(högstadiet-gymnasiet) där man pratade, spelade och delade upplevelser med vänner och klasskompisar. Efter det har det blivit mer och mer isolerat


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Svår fråga.

Det första som ploppade upp i huvudet var Metal Gear Solid, men allt eftersom jag tänker på frågan så kommer fler titlar från olika tider som förmodligen varit betydligt mer relevant i mitt liv.

Men den första spelkonsol jag köpte för egna tjänade pengar var Playstation 2 med MGS2 och det är nog inte bara ett spelminne utan ett livsminne så det sitter som sten i hjärnbarken.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Warcraft 3

Tiden när alla ens kamrater spelade tillsammans och det var sådana härliga tider av ren underhållning!

Medlem

Civilization

Serien har varit med hela tiden och alltid väckt mitt intresse när det kommit en ny utgåva. Civ 1, 2 & 5 är de som sticker ut mest för mig.

Tidiga 3D-eran med den smått otroliga takten på framsteg inom spel och hårdvara minns jag gärna. Jag var på PC men i efterhand har jag intresserat mig mer för konsolerna.

Medlem

Super Mario, Sonic och Mega Man-spelen. Äkta videospel som man sade då. 16-bitseran var bäst. Då kunde man verkligen snacka om "pixelperfektion", haha!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

1
Skriv svar