Resident Evil 4 kostar 739 kronor på Iphone, släpps i december

Robot
Resident Evil 4 kostar 739 kronor på Iphone, släpps i december
Medlem

Herregud.

Jag skulle inte ens spela ett spel gratis på en mobiltelefon, inte ens om det var Elden Ring eller Baldur's Gate 3.


signatur

Memento Mori

Medlem

HAHAHAHAHA


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

De betalar ju redan 10-100 kr per dag för sina tidsbesparingar i sina tidsfördrivande spel så en tusenlapp hit eller dit spelar mindre roll!

wow 350-400 känns väl ändå mer rimligt? Kanske för högt även det, men kanske max vad man känner för ett mobilspel 😂.

Medlem
Skrivet av Soulless:

HAHAHAHAHA

Din jefel, jag tänkte skriva exakt detsamma. Får nöja mig med att upptumma denna gången 😆

Medlem

Så billigare än Lies of P på Apples egen App Store (799kr), men inte mycket..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Nu har jag ingen koll på mac eller iPhones/ipads osv. Men fungerar ett sådant här spel att installera på en mac dator och synca saves till iphone mobiler eller är det enbart ett mobilspel?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lycka till


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Dagens skämt.

Medlem

Apple-användare betalar ju gärna överpris för alla fräna äppelprodukter så dom ser väl sin chans att rida på den vågen

Medlem

Om apple nu vill satsa på gamers mera så kan man väl åtminstone försöka hålla sig inom övriga plattformars prisbilder.
Och gärna under det med tanke på att hårdvaran som apple vill att du spelar på (iphone) kostar 15-18 000, för en troligen sämre upplevelse än konkurrenternas hårdvara.

Medlem

Tack Blizzard, för att ni banade vägen. Alla som tyckte priset på Diablo 4 var rimligt kan ju passa på nu...slå ett slag för de stackar kreatörerna som hankar sig fram...hosta upp och njut.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Apple-användare betalar ju gärna överpris för alla fräna äppelprodukter så dom ser väl sin chans att rida på den vågen

"Price is the monetary value of a good, service or resource established during a transaction." Finns ingenting som heter överpris.

Skrivet av insilence:

Om apple nu vill satsa på gamers mera så kan man väl åtminstone försöka hålla sig inom övriga plattformars prisbilder.
Och gärna under det med tanke på att hårdvaran som apple vill att du spelar på (iphone) kostar 15-18 000, för en troligen sämre upplevelse än konkurrenternas hårdvara.

Det får marknaden avgöra, är du managementkonsult eller?

Skrivet av Ender:

Tack Blizzard, för att ni banade vägen. Alla som tyckte priset på Diablo 4 var rimligt kan ju passa på nu...slå ett slag för de stackar kreatörerna som hankar sig fram...hosta upp och njut.

Precis, det här är tortyr. Hur kan de göra så med vuxnas leksaker? Tänk om vuxna fick göra något annat i livet? Hur skulle en sådan värld se ut?

Medlem
Skrivet av insilence:

Om apple nu vill satsa på gamers mera så kan man väl åtminstone försöka hålla sig inom övriga plattformars prisbilder.
Och gärna under det med tanke på att hårdvaran som apple vill att du spelar på (iphone) kostar 15-18 000, för en troligen sämre upplevelse än konkurrenternas hårdvara.

Fast spelet kostar ju 739kr på både Playstation och Xbox? Man kan dessutom koppla in telefonen till en TV och spela som om det en konsol så varför ska det vara billigare?

Jag hade själv aldrig köpt ett mobilspel till det priset, men vi får väl se hur det säljer.

Medlem

Varför inte lägga upp det bara på apple arcade istället för att sälja det för dessa löjliga summor....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av insilence:

Om apple nu vill satsa på gamers mera så kan man väl åtminstone försöka hålla sig inom övriga plattformars prisbilder.
Och gärna under det med tanke på att hårdvaran som apple vill att du spelar på (iphone) kostar 15-18 000, för en troligen sämre upplevelse än konkurrenternas hårdvara.

Det är ju inte direkt så apple bestämt att det skall kosta 7-800 spänn, det är ju Capcom som bestämt det...

Skägg.
10 Chambers

Som det står i nyheten, det är samma pris som på Playstation Store. Vi kan ju inte förvänta oss bättre spel (än mobilspel) utan att det kostar samma för motsvarande upplevelser på andra plattformar.

Målgruppen är ju inte heller dom som redan har en pc eller konsol som kan lira Resident Evil 4 utan dom som gärna lirar det på sin telefon (kanske kopplad till teven med usb c -adapter), sin Ipad/Mac med M1 eller kommande Apple TV (som garanterat kommer gå över från Bionic-chippen till M-serien med nästa refresh).

Ipads har plötsligt samma möjligheter som Switch, med mobilt spelande men också ”dockning” till tv. Klart Apple kommer knipa några marknadsandelar med ganska liten effort.


signatur
Medlem

Jisses, sjukt ovärt. På mobilen vill jag dessutom bara ha mer "lättsamma" spel,

Medlem

De kanske tänker att de som lagt 15.000 kr på en mobil har råd att lägga drygt 700 kr på en app...

Galet pris. Jag vill minnas att jag betalade 549 kr för PS5-versionen. Riktigt bra spel, men skulle nog inte spela igenom det på en mobiltelefon - även om det var gratis.

Medlem

Spännande med ett riktigt mobilspel. Detta blir att prova

Medlem

Konstigt att de lyckades så väl med priset på Village.

Medlem
____PERKELE @ insane Price____Plus SkäggBiffen Sundelius COMBACK____
Skrivet av Dave Lister:

Så billigare än Lies of P på Apples egen App Store (799kr), men inte mycket..

VAAAAAA....... Kostar Lies of Peeeeee hela 800 spänn o då för et sketet jäkla litet mobilspel med en obefintlig spelkontroll. Fina tider vi alla går mot... Stabilt var ordet,..

_________________________________________________________________________________________________________________________________
Skägget för fan. Ta dig i kragen nu och gör enefterlängtad comeback här på Sveriges BÄSTA & STÖRSTA SpelSida. Tiden är nu mogen.
......Do it, Do it, Do it...... 10 Chambers Collective tillåter inte massiva skäggbiffar så det är bara att neka en rakning och återkomma hit till FragZone och börja dominera oss alla + branschen i sig...
(KUNGEN ska landa)
______________________________
@Carl Johansson-Sundelius


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

VAAAAAA....... Kostar Lies of Peeeeee hela 800 spänn o då för et sketet jäkla litet mobilspel med en obefintlig spelkontroll. Fina tider vi alla går mot... Stabilt var ordet,..

Spelet finns inte till telefon, det är Mac-versionen.

Medlem

Man märker i kommentarsfältet är många här inte är målgruppen. Det är hela spelet, AAA titel. Spelar man enbart på mobilen så är 700kr värt för ett helt AAA spel. Folk kan inte på allvar tänka sig att AAA mobilspel ska kosta 50kr fortfarande...

Medlem
Skrivet av noyart:

Man märker i kommentarsfältet är många här inte är målgruppen. Det är hela spelet, AAA titel. Spelar man enbart på mobilen så är 700kr värt för ett helt AAA spel. Folk kan inte på allvar tänka sig att AAA mobilspel ska kosta 50kr fortfarande...

Jaa grattis, här har du ett 2år gammalt spel som du kan spela i sämre kvalitet än tidigare, för full pris!

tycker inte 720p, 40fps på low settings är värt 700, speciellt inte när du kan få en bättre version av spelet på en anna platform för 400 i dagsläget.

känns även extra pinsamt när ubisofts mobil satsning är free2play och inte bara är en portning.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Jaa grattis, här har du ett 2år gammalt spel som du kan spela i sämre kvalitet än tidigare, för full pris!

tycker inte 720p, 40fps på low settings är värt 700, speciellt inte när du kan få en bättre version av spelet på en anna platform för 400 i dagsläget.
https://youtu.be/uWLOkF7atVw?si=Jz2t5znZRphKYe7-

känns även extra pinsamt när ubisofts mobil satsning är free2play och inte bara är en portning.

RE4R släpptes i år och har fortfarande en hög prislapp, billigast är det på Steam där det ligger på omkring 650kr. Du kanske snackar om Village från 2021 som faktiskt kostar 400kr till iPhone.

Förstår inte varför det skulle vara så konstigt att ett AAA-spel kostar lika på telefonen som det gör på konsol när det är samma spel. Grafiken kommer inte vara lika fet men det är ju samma sak om jag har en kass dator som bara kan köra spelet med lägsta grafikinställningar och dålig framerate, jag måste ändå betala fullpris så vitt jag vet. Eller om spelet släpps till Switch i nedbantad form, blir det då ramaskri när spelet säljs till fullpris?

Edit: Intressant också att du nämner att Ubisofts mobilspel ska vara gratis. Vi vet väl alla hur det brukar gå? Många här hatar ju mobilspel just för att dom är gratis och fyllda med mtx och reklam, men om man vill ha något vettigt så får man väl vara beredd att betala också.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

RE4R släpptes i år och har fortfarande en hög prislapp, billigast är det på Steam där det ligger på omkring 650kr. Du kanske snackar om Village från 2021 som faktiskt kostar 400kr till iPhone.

Förstår inte varför det skulle vara så konstigt att ett AAA-spel kostar lika på telefonen som det gör på konsol när det är samma spel. Grafiken kommer inte vara lika fet men det är ju samma sak om jag har en kass dator som bara kan köra spelet med lägsta grafikinställningar och dålig framerate, jag måste ändå betala fullpris så vitt jag vet. Eller om spelet släpps till Switch i nedbantad form, blir det då ramaskri när spelet säljs till fullpris?

Edit: Intressant också att du nämner att Ubisofts mobilspel ska vara gratis. Vi vet väl alla hur det brukar gå? Många här hatar ju mobilspel just för att dom är gratis och fyllda med mtx och reklam, men om man vill ha något vettigt så får man väl vara beredd att betala också.

Haha joo hade missat att det var just resident evil 4 i artikeln, blandade ihop det för sett mkt snack om village då det verkar vara först ut, och jaa det blir ramaskri åt patetiska switch portar med, inge nytt där, finns dessutom mtx i resident evil spelen med, kanske inte på samma nivå som andra mobil spel men dom betalar du inte 700kr+ för och kmr nog aldrig göra, om man inte är blåst vill säga.

Edit: Om du har kass dator och bara kan spela på lägsta i dålig framerate är det ditt eget fel. Om spelet är en dålig konsol port som flyter på dåligt tror jag majoriteten blir besvikna på fullpris och inte tycker det är värt det.

Sen kanske det mest är jag som tycker det är väldigt ointressant med en grovt nedbantad version av ett AAA spel gjort för andra plattformar. Hade nog hellre sett ett riktigt AAA spel till mobiler ist som utnyttjar den plattformen till fullo.

123
Skriv svar