Dungeon Keepers inofficiella remaster/remake har nått version 1.0

Robot
Dungeon Keepers inofficiella remaster/remake har nått version 1.0

Ett stycke spelhistoria, nu i en mer polerad och utökad version.

#Dungeon-keeper


Medlem

Men vad roligt! Hoppas att det hamnar i händerna på en kompetent utgivare som EA inför release bara. Folk älskar ju mikrotransaktioner, och jag vill minnas att mobilversionen var en dunderhit!

Medlem

Mycket fint skriven artikel, med hjälp för den som vill testa.

Pessimisten i mig känner att jag skulle nog behöva vara nostalgiskt driven för att gå igenom allt för att få det att fungera.

Medlem

Tack för infon, kanske värt att prova sen

Edit: Köpte spelet, installerade KeeperFX och det fungerar perfekt. Stort tack FZ blir skön nostalgitripp ikväll.

Medlem

Första spelet är jävligt DOS, om man ska uttrycka det på bästa vis. Trevligt med en uppfräschning men vad som verkligen hade behövt en make-over för moderna system är 2an.

Lirat om det till och från genom åren bara för det är så skön pyssel-känsla att gräva runt och bygga lite, tyvärr ser mycket ut och fungerar som fan (menyerna i fem fps är ingen fröjd) och det kraschar lite när det känner för det, men ska man satsa på att fixa till något så tycker jag 2an är en bättre kandidat eftersom det är en bättre DK-upplevelse på alla sätt i mitt tycke.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Går detta att få tag på med svenskt tal? Vore en riktig tripp down memory lane.

Blev köp ändå såklart. 16kr är ett riktigt kap.

Medlem

Haha det blir att testa då jag gillade 2an skarpt.. (med svenska röster) !

Häftigt! Fast den stora frågan nu är väl vad Upprörd Mamma tycker om det här?

Man måste ha det på svenska med .nästan lika bra lbersätt som Diablo


signatur

New life, New hope

Skribent
Skrivet av Maguz:

Första spelet är jävligt DOS, om man ska uttrycka det på bästa vis. Trevligt med en uppfräschning men vad som verkligen hade behövt en make-over för moderna system är 2an.

Lirat om det till och från genom åren bara för det är så skön pyssel-känsla att gräva runt och bygga lite, tyvärr ser mycket ut och fungerar som fan (menyerna i fem fps är ingen fröjd) och det kraschar lite när det känner för det, men ska man satsa på att fixa till något så tycker jag 2an är en bättre kandidat eftersom det är en bättre DK-upplevelse på alla sätt i mitt tycke.

haha så bra uttryck "Jävlig DOS". Det ska jag börja använda!

Är ju många spel från den eran som känns som "konstiga" och jag har inte riktigt kunna beskriva varför, men just "Jävligt DOS" är precis vad spelen känns som!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag älskar detta spel. Har spelat om det många, många gånger. Senast i våras.
Dags för ännu en runda tror jag.

Medlem

Har installerat KeeperFX och ordnat med allt, ska bli skoj.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

"Uppföljaren" War for the Overworld var ganska bra, fler som spelat det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Finns den svenska versionen kvar även via GoG? Saknar "Dina underhuggare blir attackerade utav fienden"


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Whaaaaaaaaaat?! Så fett!! Hade helt missat detta! Måtte de undvika en cease and desist.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Tack för infon, kanske värt att prova sen

Edit: Köpte spelet, installerade KeeperFX och det fungerar perfekt. Stort tack FZ blir skön nostalgitripp ikväll.

Finns "expansionen" med deeper dungeons där också?

Medlem
Skrivet av conthox:

"Uppföljaren" War for the Overworld var ganska bra, fler som spelat det?

Jag lirade det, men blev aldrig något fan tyvärr. Jag upplevde det som väldigt "light", trots myriader av spells och rum osv. Vet inte varför jag aldrog fastnade. Har craveat en liknande upplevelse så sjukt länge.

Medlem

Har någon provat det svenska spelet Dwelvers?
Är en hyllning till Dungeon Keeper, som i förra månaden kom som beta efter 10 års utveckling.
Lite sugen på att prova, nu ska allting finnas på plats, men såklart en del buggar iom att det är beta.
Tidigare verkar det ha skötts lite sisådär, men visst, ensam person som utvecklar ett jättespel, förstår ju att det tar tid att få det att funkar.

https://store.steampowered.com/app/276870/Dwelvers/?l=swedish...

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Finns "expansionen" med deeper dungeons där också?

Det finns massor med campaigns utöver original campaignet men såg ingen som heter deeper dungeons. Med en del extra levels mm också.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Finns den svenska versionen kvar även via GoG? Saknar "Dina underhuggare blir attackerade utav fienden"

Japp! Ja kör på svenska haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Jag lirade det, men blev aldrig något fan tyvärr. Jag upplevde det som väldigt "light", trots myriader av spells och rum osv. Vet inte varför jag aldrog fastnade. Har craveat en liknande upplevelse så sjukt länge.

När testade du det? Det hände väldigt mycket under utvecklingen och även efter att spelet släpptes skarpt

Medlem

Ljuvligt spel man har fina barndomsminnen från. Nån borde skapa en fullskalig remake, i 2D och svenska röster.

Medlem

Ett av mina absoluta favorotspel från den eran.
Kommer nog passa på att spela om det. Har otroligt varma minnen. Och det är säkert helt okej fortfarande. Men jag tror att jag nu, år 2023, skulle tycka att det var typ 3 av 5 i betyg liksom.
Har en backlogg med moderna spel jag behöver tackla som får prioriteras.

Medlem
Skrivet av conthox:

"Uppföljaren" War for the Overworld var ganska bra, fler som spelat det?

Blev ett köp direkt. Ser precis ut som ett upphottat Dungeon Keeper 2, dvs precis vad jag ville ha! Hade ingen aning om detta spel så tack för den. Riktigt fint med samma speaker som DK.

Skrivet av Johan Lorentzon:

haha så bra uttryck "Jävlig DOS". Det ska jag börja använda!

Är ju många spel från den eran som känns som "konstiga" och jag har inte riktigt kunna beskriva varför, men just "Jävligt DOS" är precis vad spelen känns som!

Japp, känns jävligt DOS.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Krejsy:

När testade du det? Det hände väldigt mycket under utvecklingen och även efter att spelet släpptes skarpt

Främst under alpha, men också väldigt kort efter release (men inte sedan dess). Kanske värt att återbesöka.

Medlem

Det här ska jag nog ta och testa🙂 jag brukar väldigt sällan söka om spel men både ettan och tvåan av Dungeon Keeper hade jag så kul med så det känns värt en omspelning.

Tror dom är de enda spelen jag spelat med svenskt tal också för det passade humorn perfekt 😀


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

1
Skriv svar