Snabbkollen – Handlar du på Black Friday?

Robot
Snabbkollen – Handlar du på Black Friday?
Medlem

Nej jag handlar ingenting, börjar bli tomt i kylen nu


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Redaktör
Ponny

Alltså, tycker det är svårt att veta NÄR Black Friday egentligen sker? Finns lika många svar som dagar i november typ. Tycker gott man kunde hålla sig till en fredag. Det hade änna passat...?

Men med det sagt: i år blir det ny tv!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har ett drive-dokument som jag fyller på under året. Kommer nånting av listan upp på BF med bra pris så slår jag till. Föra året köptes det tex billiga gräsklipparknivar till husqvarna automower för en spottstyver 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Ogillar "drops" och liknande, släng upp allt som ska reas dag 1, annars får det vara


signatur

Meep!

Medlem

Handlar sånt som verkligen är på rea (kollar naturligtvis prisjakts prishistorik innan) och som står på min köplista. Kallingar brukar jag köpa varje år på BF exempelvis. Måste köpa ny gräsklippare också och passar då på att kolla om det finns nån bra deal.

Medlem

Vissa grejer som ändå alltid behövs, som underkläder, hudvård, deo etc brukar inköpas.
Ibland unnar jag mig, i år var det dags för en ny TV så en LG C3 på 65" fick det bli. Fortfarande mycket pengar, men 8k mindre iaf.

Medlem

Handlar jämnt. Så blirt allt att handla på BF, med omliggande dagar.
Än så länge har det blivit;
¤4TB Samsung SSD från elgiganten (~1800 kr),
¤Icke ljuddämpande Sennheiser hörlurar från Amazon (~900 kr)

Medlem

Nuförtiden känns det ju nästan dumt att handla elektronik någon annan tid på året... Blev 7800X3D, bräda och minne från Inet och ett gäng spel från Steam-wishlisten i år.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Brukar va 50/50 om jag handlar något, men detta året har det blivit en del grejer. Blanda annat Dead Space remaken på playstation store, en köksmaskin och ett lego-set...

Medlem

Jag var sugen tidigare i höstas på ett par ytterligare minnen till datorn. Låg rätt bra pris då, sen gick det upp med nån hundring i oktober. Nu är det black friday pris på dem för det pris det var tidigare.

Detta på inet. Känns lite blaha...

KoP
Medlem

Handlar aldrig på reor då det sällan är något specifikt jag är ute efter och när det är något jag är ute efter så köper jag det, rea eller ej.

Medlem

Steam rean har jag kastat in pengar på. Köpte även julklapp till min fru.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

"Det Händer"

En bra deal är en bra deal.
Black Fridays (*cough* Weeks *cough*) är bra för att plocka upp sådant man planerat köpa, rätt ofta till bättre priser.

AW3423DW för 9990 förra året och 5800X3D för 2990 detta året. 💕 INET
Och har även fyndat diverse annat.

Medlem

Jag tänker lägga vantarna på bla Octopath Traveller 2 och kanske något mer 🙂

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag tänker lägga vantarna på bla Octopath Traveller 2 och kanske något mer 🙂

Ingen rea än på det spelet, inte på steam iaf.
Har det också på wishlisten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om det händer så är det endast av tillfällighet. Jag handlar vad jag vill när jag vill och bryr mig aldrig om reor. De sista av det här årets julklappar är inhandlade sedan en månad tillbaka. De första köpte jag redan i januari.

rug
Medlem

Hur stor skillnad är det mellan "det händer" och "sällan"?

Medlem

Kollar mest om sådant som "skall" förlängas eller köpas iaf har ett bra pris, om så så blir det så. I år har det blivit förlängning av nordvpn, PS och xbox ultimate. Än så länge.

It's not a lake, it's an ocean

Lite strököp men inget av större värde i år. Håller i plånboken.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ingen rea än på det spelet, inte på steam iaf.
Har det också på wishlisten

Webhallen har rea på det till Switch. 399 kronor.

Medlem

Eftersom alla butiker höjer priserna hela hösten så tvingas man ju typ vänta in black Friday. Köper inte mer sett över 3 månader, men blir ofta ingenting september och oktober för att sen hämtas igen på black Friday. I år hade ju power en galen öppningskampanj med lägre priser på det mesta än det jag sett på black Friday, så passade på då, men annars är black Friday mest "äntligen okej priser". Brukar även försöka kolla efter julklappar.

Medlem

Köper spel men det är ju rea på det hela tiden så Black Friday sticker inte ut förra året blev det tv det här året PS5 kontroll annars är jag ingen stor konsument av något och brukar handla mina prylar när jag vill ha dom oavsett pris.

1
Skriv svar