Battlefield blommar – både BF5 och BF2042 har satt spelerrekord på Steam

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är klart att man kan slänga runt sin anti-woke/PK retorik om man vill, men då får man också tåla att någon säger emot, speciellt när man gömmer sina åsikter bakom tunna ursäkter som "historisk korrekthet". BF är fantasifull actionunderhållning, inte historialektioner.

Håller fullständigt med, dock är det liiite skillnad på att säga emot och att stänga av.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Håller fullständigt med, dock är det liiite skillnad på att säga emot och att stänga av.

Jag har inte någon makt här så jag kan inte ”stänga av” någon. Jag kan dock säga ”sluta med de där dumheterna” utan att det är något slags fascistiskt utspel.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

"The further a society drifts from truth the more it will hate those who speak it."

George Orwell

Nä det är inte Orwell.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Ja det är det sannerligen. Spelar man på morgonen kan det vara 5-6 stycken på samma server, fan håll er till er egen region!

Intressant, spelar ni på PC då? Jag kör på PS5 och brukar sluta etta ungefär 50 % av matcherna enbart genom bra aim och hög ambition gällande flaggorna. Om jag inte hamnar etta beror det oftast på att någon lärt sig att bemästra flygplanen, aldrig någon fuskare.

Medlem

köpte 2042 för 10 euro, v för 4 euro, 1 för 4 euro. äger dom på konsol sedan tidigare men värt den lilla summan man betalade för att kunna köra dom på pc också, speciellt nu när man inte kör gamepass eller core för tillfället.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Redaktör
Skrivet av Blitzhunt:

Han har väl rätt till sin åsikt även om du inte håller med. Man kan fråga sig vad vitsen är att göra spel som utspelar sig i en historisk tid om man vill förvränga historien med nutida politiska narrativ. BF5 anses vara en kommersiell flopp, och det är inte bara buggar och (brist på) content som bär skulden till det.

Det kan också vara så att EA ville få spelet att tilltala fler än den traditionella målgruppen, och la in kvinnor av ekonomiska - inte politiska - skäl. Att predika politik i spel tjänar man inte nödvändigtvis pengar på, och EA är som vi alla vet ett vinstdrivande företag.


signatur
Medlem
Skrivet av Blitzhunt:

Han har väl rätt till sin åsikt även om du inte håller med. Man kan fråga sig vad vitsen är att göra spel som utspelar sig i en historisk tid om man vill förvränga historien med nutida politiska narrativ. BF5 anses vara en kommersiell flopp, och det är inte bara buggar och (brist på) content som bär skulden till det.

Content - innehåll på Svenska.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Intressant, spelar ni på PC då? Jag kör på PS5 och brukar sluta etta ungefär 50 % av matcherna enbart genom bra aim och hög ambition gällande flaggorna. Om jag inte hamnar etta beror det oftast på att någon lärt sig att bemästra flygplanen, aldrig någon fuskare.

Japp, PC.

Har inte hört att det skulle vara något problem med fusk på konsolerna generellt. Vet inte om det finns crossplay eller inte faktiskt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kan också vara så att EA ville få spelet att tilltala fler än den traditionella målgruppen, och la in kvinnor av ekonomiska - inte politiska - skäl. Att predika politik i spel tjänar man inte nödvändigtvis pengar på, och EA är som vi alla vet ett vinstdrivande företag.

sant. själv blev jag lite uppspelt då jag kunde byta skölden till höger hand i valhalla men insåg sedan att då blev den bara ens primära form av vapen. ville ha vapnet primärt i vänsterhand och skölden i höger, det betyder inte så mycket men hade varit kul om det fanns i vissa spel så som diablo, assassins creed etc. man är trots allt en lefty


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Designbeslut
Skrivet av Kyraal:

Lägg av. ”JohannaBjärred” är avstängd nu och vi behöver inte någon som tar upp den manteln.

Detta är mitt primära konto.

Med Vänlig Hälsning: Johanna Bjärred.

Skrivet av Kyraal:

Det är klart att man kan slänga runt sin anti-woke/PK retorik om man vill, men då får man också tåla att någon säger emot, speciellt när man gömmer sina åsikter bakom tunna ursäkter som "historisk korrekthet". BF är fantasifull actionunderhållning, inte historialektioner.

Skrivet av Kyraal:

Jag har inte någon makt här så jag kan inte ”stänga av” någon. Jag kan dock säga ”sluta med de där dumheterna” utan att det är något slags fascistiskt utspel.

Du får säga vad du vill givetvis. I'm a big boy. Jag kan ta det.
_____________________________________________________________________________________________________________________________
"Historisk korrekthet".... Vart ska vi dra gränsen. Ska vi börja tillföra lila o rosa vapenfärger i gamla historiska krig också. Personligen har jag levt mig in i Battlefield spelen och det andas WW1, WW2 eller Vietnam kriget.

Vad är det som gör det arkadigt?. Har personligen aldrig flygit ett stridsflyg eller åkt en pansarvagn. Har dock skjutit med en pistol back in the day under mina mindre bra år. (Visst det är högt tempo o soldaterna springer omkring snabbt och lite mer tyngd i automatvapnen kanske skulle sitta fint.) Tycker personligen man ska försöka bevara så korrekt upplägg som det går när man gör krigsspel särskilt när det handlar om så gamla tider som 1a o 2a världskriget. Men detta är bara mina tankar. Alla behöver inte hålla med mig.
___________________________________________________________________________________________________________________
En ide vore att kunna implementera en funktion i options i menyn för oss som stör oss på detta designbeslut.
Att ni som vill lira som kvinna i dessa krigsspel kan göra det men att t.ex. jag kan gå in i min meny i t.ex. Battlefield 5 o ställa in så att alla i mitt lag och motståndarlag visas som manliga skins trots att ni lirar som kvinna och visas som så i ert spel. Å ni får ställa in så att bara kvinnor visas på banorna om man nu föredrar det.
__________________________________________________________________________________________
Det här skulle EA absolut aldrig våga införa men det är en ide som skulle kunna funka.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Detta är mitt primära konto.

Med Vänlig Hälsning: Johanna Bjärred.

Vet ärligt talat inte om du skämtar eller inte. Oavsett är det ju inte så smart att låtsas vara en person som blivit bannad, för FZ vill säkert inte att man skapar trollkonten som blir bannade, då ryker nog alla konton.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Vet ärligt talat inte om du skämtar eller inte. Oavsett är det ju inte så smart att låtsas vara en person som blivit bannad, för FZ vill säkert inte att man skapar trollkonten som blir bannade, då ryker nog alla konton.

Hehee givetvis ett skämt. Har varit medlem här på FZ ett bra tag och följt sajten sedan slutet av 90-talet så de känner garanterat igen skillnaden mellan Bjärreds och mina inlägg. Även om du nu tyckte jag gick i hennes fotspår. Har inte så mycket åsikter om henne men gillade att hon vågade skriva det hon tyckte & stod för.

Visste faktiskt inte att hon blivit bannad. Undrar vad det berodde på, i vilket inlägg o handling. Har missat det helt.

Nattinatti Kyraal,


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag har hatat mycket på BF2042 sedan jag köpte skiten på early access för 1000 jävla kronor.

Men nu, idag, är spelet helt ok och ganska bra. Det största problemet är att du kan inte spela med mer än 3 vänner. Och du kan aldrig spela på "samma server" för att lära känna folk, ha kul banter osv.

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Jag har hatat mycket på BF2042 sedan jag köpte skiten på early access för 1000 jävla kronor.

Men nu, idag, är spelet helt ok och ganska bra. Det största problemet är att du kan inte spela med mer än 3 vänner. Och du kan aldrig spela på "samma server" för att lära känna folk, ha kul banter osv.

Samma erfarenhet här, köpte det Early access för 1K men det kändes mer som ett COD än Battlefield. Besviken minst sagt.
"Tvingade" mig att lira några månader då jag hoppades det skulle bli bättre. Tröttnade och det blev sen lång paus innan jag tog upp spelet igen nyligen.
Det känns verkligen mer som ett riktigt Battlefield nu. Får BF4 vibbar ibland på vissa banor. Styrningen och fysiken känns mycket bättre jämfört med när det släpptes.

12
Skriv svar