Pizzans dag nalkas!

Medlem
Pizzans dag nalkas!

Hej på er fzare,

Imorgon 1 Januari är det nog dagen då vi svenskar köper mest pizza på hela året.

Då jag själv är en stor pizzaentusiast så kommer jag baka flertalet pizzor imorgon i min pizzaugn jag fick i julklapp, det vankas traditonell pizza margherita med mozzarella, marzano tomatsås osv.

Då barnen hatar "vuxen pizza" så blir det det gamla vanliga för dom, ost och skinka.

Har ni tänkt bjuda på pizza imorgon?
Vilken pizza lutar det åt?

Gott nytt år på er!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag kommer med stor sannolikhet att trycka en Hawaii med chilisås imorgon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blir nog ingen Pizza imorgon, men kanske.
Föredrar en enkel pizza med extra oregano.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag kommer med stor sannolikhet att trycka en Hawaii med chilisås imorgon.

Ooh, chilisås alltså? Hemgjord eller köpt?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Blir nog ingen Pizza imorgon, men kanske.
Föredrar en enkel pizza med extra oregano.

Agreed. En pizza ska vara enkel. Vesuvio typ. Ju mer man lägger på ju mer frångår man grundreceptet. Vissa pizzerior har dock samma pris för Vesuvio som för en kebabpizza, då köper jag kebabpizza, i sann småländsk anda. 🤣

Medlem

Blir ingen pizza. Samtliga människor i stan beställer imorgon, väntetiden är abnorm och pizzorna är alltid framstressade och aldrig goda. Jag äter nog varmrökt lax och potäter istället!


signatur

Burn in the light.

Releasehästryttare

Får se, oftast vill man ju ha pizza när man vaknar den 1e jan, men pizzeriorna öppnar inte före 12 på helgdagar här -.-

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Agreed. En pizza ska vara enkel. Vesuvio typ. Ju mer man lägger på ju mer frångår man grundreceptet. Vissa pizzerior har dock samma pris för Vesuvio som för en kebabpizza, då köper jag kebabpizza, i sann småländsk anda. 🤣

Jönköpings kebabsås är nog den godaste jag har ätit!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Devan:

Får se, oftast vill man ju ha pizza när man vaknar den 1e jan, men pizzeriorna öppnar inte före 12 på helgdagar här -.-

Usch då, här där jag bor öppnar dom alltid 09.00 1a januari, det finns mycket partyhundar här om jag säger så😂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Releasehästryttare
Skrivet av Beercules:

Usch då, här där jag bor öppnar dom alltid 09.00 1a januari, det finns mycket partyhundar här om jag säger så😂

Önskar det va så här med, nu går man ju hungrig i flera timmar och väntar på att de skall öppna..

Medlem

Jag trodde det va pizzans dag varje dag

Men får väl se om någon pizzeria är öppen imorn så blir det nog svamp o skinka pizza

Medlem

Har också pizzaugn, vedeldad.
Skulle vara gott med pizza men den står ute på gården under snön 😅
Det blir tjälknöl av älg med potatisgratäng, samma sak som vi käka till middag ikväll


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Beercules och @Molotov när ska ni bjuda hem mig på era egengjorda kebabpizzor då??

Sambon vill ha pizza imorgon så det blir pizza imorgon. Finns inget annat val än kebabpizza för mig.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

@Beercules och @Molotov när ska ni bjuda hem mig på era egengjorda kebabpizzor då??

Sambon vill ha pizza imorgon så det blir pizza imorgon. Finns inget annat val än kebabpizza för mig.

https://cdn.discordapp.com/attachments/209013502071930891/698...

Ja kebabpizza är gott


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja kebabpizza är gott

Inget svar på min fråga :((((


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Inget svar på min fråga :((((

Hör av dig om 6 månader så 👍😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bussovic:

@Beercules och @Molotov när ska ni bjuda hem mig på era egengjorda kebabpizzor då??

Sambon vill ha pizza imorgon så det blir pizza imorgon. Finns inget annat val än kebabpizza för mig.

https://cdn.discordapp.com/attachments/209013502071930891/698...

Har du vägarna förbi så är det bara och knacka på dörren så blir det femton minooter en gvaaarrt


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beercules:

Har du vägarna förbi så är det bara och knacka på dörren så blir det femton minooter en gvaaarrt

Sweet! Var någonstans befinner du dig så jag vet om jag har vägarna förbi?


signatur

Halo kompis!

Inaktiv

Vet inte om det blir någon pizza.
Annars skulle det vara gott med en vegansk gyroskebab. Tycker den veganska osten är så god, sen har jag inte ätit kött sedan december 2012 och det finns ju så mycket olika vegetariska och veganska alternativ idag. Love it!

Medlem

Gör hemmagjord pizza varje fredag så det får väntas med pizza.

Medlem

Här blir det samma klassiker som alltid med kebab, jalapeños, champinjoner och beasås. Jag har beställt den så många gånger vid den lokala grillbaren att den finns på menyn med mitt efternamn.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Blir ingen pizza idag men däremot "bakisfilm":
https://www.moviezine.se/nyheter/fram-med-filmsnackset-5-skon...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

I have pizza in the ugn as we speak!

Inget fancy. Köpt färdigbotten från Ica i vanlig ugn. På har jag kokt skinka, skogschampioner, svarta oliver, mozzarella och cream fraiche istället för tomatsås.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

KoP
Medlem

Coops frysta kebabpizza med lite extra fefferoni vid sidan om. 😐

Medlem

Det blev en lugn nyårsafton så jag åt en pizza i lördags och en kebabrulle i går. Idag har jag käkat nudlar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ett av mina nyårslöften är att inte slösa pengar...så ska se om jag hittar en färdig pizzabotten i frysen, att pimpa med rökt skinka, paprika (köpte 1 kg på Lidl för 29.90, strimlar dem och fryser att ha till pizza/varma mackor), ost och tomatsås såklart, tabasco, kanske lite fetaost eller något annat roligt man hittar att lägga på. Innan jul gjorde jag pizza med bland annat rökt renhjärta på, den var god men kostnaden, njae..

Har som målsättning att äta mer varma mackor och färre pizzor, jag kör tomatpuré, basilika, skinka, ost, tomat eller paprika + chili rätt ofta, snabbt och ganska billigt jämfört med pizzor.

Redaktör
Ponny

Jag och sambon delade pizza, så blev en halv kebabpizza och en halv Mama Rosa (fläskfilé, ananas, banan, curry). Kändes helt rätt.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Jobbiga magproblem grusade planen på en god pizza. Istället blev det en mesig soppa med sönderkokt potatis och smaklös kyckling.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det blev en pinsa med n'duja, chiliolja och lite annat trevligt som uppladdning inför personalfesten mitt jobb har nyårsdagen.

Medlem

Mycket besviken på den här tråden. Här sitter man och hoppas bevittna majestätiska (kebab)pizzor dagen till ära, men det är istället mycket snack och lite verkstad.

Tack @bussovic för ditt bidrag, det är mycket uppskattat.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

12
Skriv svar