Silent Hill 2-remaken är i slutskedet av sin utveckling

Robot
Silent Hill 2-remaken är i slutskedet av sin utveckling
Medlem

Om det nu blir som vi alla minns det så får vi väl se om Silent hill 2 fortfarande funkar i dagens spelmått eller känns föråldrat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Sista videon såg ju mer action-aktig ut. Det kommer då likna RE4 mycket. Då är storyn och atmosfären kvar som ska särskilja. För nån som har aldrig lirat SH-spel, är det argument nog för att testa?

Medlem

Jag vart taggad, sen blev jag lite smått besviken på senaste trailern men tror ändå det blir bra i slutändan. Har gillat spelen som Bloober Team gjort tidigare.

Redaktör
Ponny

Känns som det varit i slutskedet av utvecklingen sedan det utannonserades?

Har hyfsade förväntningar, men svårt att ha för höga. Om inte annat förtjänar detta en remake lite i samma anda som Resi 4. Det vill säga: ett spel som gör att det känns 2024 snarare än 2001. Vi får väl se.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Såg gammalt och intetsägande ut på trailern som visade gameplay.
Typiskt Konami att leja ut projektet till en av branschens sämsta studios någonstans i östeuropa, istället för att sätta ihop ett riktigt remake-team själva. Men de fick säkert riktigt bra östeuropa-pris, snåla som de är

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Sista videon såg ju mer action-aktig ut. Det kommer då likna RE4 mycket. Då är storyn och atmosfären kvar som ska särskilja. För nån som har aldrig lirat SH-spel, är det argument nog för att testa?

Den senaste trailern hette förvisso "Combat Reveal Trailer". Så förhoppningsvis var det enbart trailern som gjorde att det såg mer "action-y" ut än vad det egentligen är.

Har skrivit det förr, skriver det igen, jag är ytterst tveksam att dom kommer lyckas återskapa känslan Silent Hill 2 hade.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om det nu blir som vi alla minns det så får vi väl se om Silent hill 2 fortfarande funkar i dagens spelmått eller känns föråldrat.

De är stolta över att de med ny teknik kan visa det man inte fick se i originalet, så det här kommer inte bli som vi minns det.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har skrivit det förr, skriver det igen, jag är ytterst tveksam att dom kommer lyckas återskapa känslan Silent Hill 2 hade.

Det är nog detta jag är mest tveksam till med, inte det gameplaymässiga och grafiken utan att de ska lyckas återskapa samma tunga atmosfär som originalet hade.

Medlem

Trailern dödade precis all hajp jag hade. Kommer inte ens köpa det på -75% rea.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det är nog detta jag är mest tveksam till med, inte det gameplaymässiga och grafiken utan att de ska lyckas återskapa samma tunga atmosfär som originalet hade.

Precis. De tycker att det är positivt att man får se mer, när det är tvärtom. I originalet får man använda fantasin mer. Vissa spel mår bra av att vara begränsade.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Trailern dödade precis all hajp jag hade. Kommer inte ens köpa det på -75% rea.

Känner egentligen likadant. Spelar i så fall PS2 originalet på emulator istället. Men låt oss se hur spelet är när det väl är släppt. Kommer ge det en chans, kanske bara var en fruktansvärd dålig trailer.

Medlem

Piotr Babieno VDn på Bloober har tydligen kommenterat om den senaste trailern och tidigare kritik.

"The Silent Hill 2 Remake trailer did not impress the head of Bloober Team. "It doesn't reflect the spirit of the game""

"Piotr Babieno - president of the Bloober Team studio - admitted in an interview that he understands the criticism that fell on the Silent Hill 2 Remake trailer presented during State of Play. In his opinion, the material prepared by the publisher "does not reflect the spirit of the game."

"- I wrote these negative comments myself - jokes Babieno in an interview with the inwestyc.tv channel . - Quite seriously, we are not responsible for the marketing side. Our partner [Konami - note] is entirely responsible for this. ed]. [...] This trailer certainly does not reflect the spirit of the game."

"This is neither the spirit of what once was nor the spirit of what we are creating now - he explains further. - We try to fully reflect this romantic vision of the game that debuted 22 years ago. We think that when players see real gameplay, a real game, they will evaluate it in a completely different way ."

Taget och direktöversatt från Eurogamer Polen

https://www.eurogamer.pl/zwiastun-silent-hill-2-remake-nie-za...

Så det är Konamis fel att folk inte är imponerade? Enligt han då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar