PSVR2 kan få tillgång till pc-spel – i år

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Adaptern skulle fortfarande vara billigare än en PS5

Sony skulle dessutom mest troligen kunna sälja egen adapter till ett lägre pris.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Sony skulle dessutom mest troligen kunna sälja egen adapter till ett lägre pris.

eller samma pris och den skulle ändå vara billigare än en PS5.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sålde för få enheter. Support The developers.

Medlem

Bland den bästa hårdvaran man kan få för pengarna, så om den låses upp till PC känns det som en nobrainer, speciellt om man köper vr för första gången.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Sålde för få enheter. Support The developers.

Du landande i fel tråd, men här har du en snabblänk så att du hittar tillbaka.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Du landande i fel tråd, men här har du en snabblänk så att du hittar tillbaka.

😊👏😊👏

Medlem

https://www.theverge.com/2024/1/8/24030930/sony-vr-spatial-sm...

Sony gör mer vr produkt.

Jag tänker när Sony gör psvr 2 kompatibel med pc kanske de utveklar ännu ett headset som är mer lik quest 3 om de ser något att tjäna på det och knyta den till både pc och ps5/ps6.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

https://www.theverge.com/2024/1/8/24030930/sony-vr-spatial-sm...

Sony gör mer vr produkt.

Jag tänker när Sony gör psvr 2 kompatibel med pc kanske de utveklar ännu ett headset som är mer lik quest 3 om de ser något att tjäna på det och knyta den till både pc och ps5/ps6.

Jag tror det blir längre fram i så fall, när de kan göra det till ett lägre pris.
De vill nog inte släppa ett till headset som då skulle ha PSVR2s features och lite till för 10K. Det var många som sa för ett år sedan att PSVR2 var fantastiskt prissatt för vad man fick och jag tror inte att det hunnit ske så stor prisutveckling på komponenter än.
Släpper de till PC så måste det också gå med vinst på det om de inte lyckas tvinga den till någon egen butik där, annars så köper många den och kanske bara kör på steam tillexempel. Då kan dem alltså inte kompensera med vinsten på mjukvara eller att få in folk i ekosystemet för att tjäna pengar eller bygga egen VR spelarbas för framtiden.

Men typ 2026 tidigast skulle jag gissa, men jag tror också att det är möjligt att det kommer.
Antingen i form PSVR2 Pro relativt snart eller PSVR3 2030, då skulle man kunna ha kvar PSVR2 som budget alternativ för typ 3-4k.

Medlem

Fantastiskt om det stämmer!

Men för att jag ska köpa PSVR2 måste det även gå att spela PSVR marquee-title number one ASTRO BOT Rescue Mission på den. Inte kommer jag köpa ett gammalt PSVR1 för att spela det, eller så måste jag det då jag vill testa Deracine.

12
Skriv svar