Nej, Playstation håller inte på att köpa Helldivers 2-utvecklaren

Robot
Nej, Playstation håller inte på att köpa Helldivers 2-utvecklaren

Arrowhead Game Studios vd reder ut saker och ting.

#Arrowhead-game-studios, #Helldivers-2


Quake-konnässsör

Är det Microsoft jag hör springer i korridoren, rakt mot klassrummet som Arrowhead Game Studios har sin föreläsning?

Medlem

Finns väl inget annat svar på det för honom så.

Men, de har gjort sonyspel länge, sony vill säkert ha den här typen av spel som säljer så bra och är av den sorten. Sa inte sony också nyligen att de gillade det där med att släppa spel på PC, det säger de bara om spelen säljer bra ju, som detta har gjort.

Inte så konstigt om det sker, sony kan ha väntat på att se hur det går för spelet, nu gick det asbra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är just sådant här Sony är bra på. Att de inte bara köper upp allt i sin väg utan mer går in o stöttar vissa projekt på det här sättet.
Det kan ibland leda till uppköp down the road men gillar deras idé att stötta o låta utvecklaren visa vad de går för.
Är väl samma med det kommande Stellar Blade ?
De äger inte studion utan har hjälpt till att finansiera utvecklingen av just det spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av almblad:

Är det Microsoft jag hör springer i korridoren, rakt mot klassrummet som Arrowhead Game Studios har sin föreläsning?

Ah om det är så, då var detta deras sista bra spel...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Wait, what!!! - Stewie Griffin röst.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är just sådant här Sony är bra på. Att de inte bara köper upp allt i sin väg utan mer går in o stöttar vissa projekt på det här sättet.
Det kan ibland leda till uppköp down the road men gillar deras idé att stötta o låta utvecklaren visa vad de går för.
Är väl samma med det kommande Stellar Blade ?
De äger inte studion utan har hjälpt till att finansiera utvecklingen av just det spelet.

Om stötta betyder "betala för att hålla spelet borta från Xbox" så ja, jättebra! /s

Medlem
Skrivet av superapan:

Om stötta betyder "betala för att hålla spelet borta från Xbox" så ja, jättebra! /s

nej sånt är bara MS som håller på med. Sony stöttar, kommer med pussar å kramar.. det är sen gammalt.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Klart att han förnekar det. Jag menar, vem går ut och medger att de ska bli uppköpta?

Bluepoint Games gick ut och förnekade att de skulle bli uppköpta juli 2021, för att sedan officiellt bli det under sep samma år.

Helldivers 2 ryktas ha sålt ca 10 milj. Är rätt säker på att Sony, som har finansierat spelet, kommer göra allt för att köpa dem.

Skribent
Skrivet av Bullen86:

Klart att han förnekar det. Jag menar, vem går ut och medger att de ska bli uppköpta?

Bluepoint Games gick ut och förnekade att de skulle bli uppköpta juli 2021, för att sedan officiellt bli det under sep samma år.

Helldivers 2 ryktas ha sålt ca 10 milj. Är rätt säker på att Sony, som har finansierat spelet, kommer göra allt för att köpa dem.

Såvitt jag minns det så dementerade Bluepoint aldrig uttryckligen att de skulle bli uppköpta. De uppdaterade "bio"-sidor på typ Twitter och dylikt så att det stod att de var självständiga, vilket tekniskt sett stämde innan uppköpet gick igenom.

Angående Arrowhead så tvivlar jag på att vd:n på eget bevåg skulle gå ut och säga att han inte hört något om ett uppköp om det inte stämde. Hade ett uppköp varit stundande så hade han troligen bara hållit tyst snarare än att ge sig in i diskussioner om det.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Såvitt jag minns det så dementerade Bluepoint aldrig uttryckligen att de skulle bli uppköpta. De uppdaterade "bio"-sidor på typ Twitter och dylikt så att det stod att de var självständiga, vilket tekniskt sett stämde innan uppköpet gick igenom.

Angående Arrowhead så tvivlar jag på att vd:n på eget bevåg skulle gå ut och säga att han inte hört något om ett uppköp om det inte stämde. Hade ett uppköp varit stundande så hade han troligen bara hållit tyst snarare än att ge sig in i diskussioner om det.

Jo, du har rätt.

https://www.gameinformer.com/2021/07/06/bluepoint-games-looks...

Vi får se vad som händer med Arrowhead och Sony.

Skribent
Skrivet av Bullen86:

Jo, du har rätt.

https://www.gameinformer.com/2021/07/06/bluepoint-games-looks...

Vi får se vad som händer med Arrowhead och Sony.

Japp, vi får se. De är ju onekligen jäkligt bra på vad de gör, så Sony hade nog inte haft något emot att lägga till dem i sitt stall.

Medlem

Ja man kan förstå att det inte är köpar tider för studios just nu. Mycket måste hända om jag ska bli speciellt påverkad ändå. Och jag är inte jätte intresserad av allt som händer mer eller mindre bakom kulisserna. Så för mig personligen spelar det verkligen ingen roll om det blir ett köp eller inte framöver. Men det är också därför man ska ha bred spel smak så att man inte behöver vara orolig över onödiga saker. Som vem som köper vad mm.

1
Skriv svar