EA-bonanza – ALLA Command & Conquer till Steam, och Simcity 3000, och Dungeon Keeper och...

Robot
EA-bonanza – ALLA Command & Conquer till Steam, och Simcity 3000, och Dungeon Keeper och...
Medlem

När man var kid fattade jag aldrig vad som var kul med Populous, förutom att sänka marken under fötterna på de små satarna tills de drunknade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade gärna tagit Syndicate på Steam. Hade även önskat ett nytt spel med The Ascent som grund.

Medlem

På tal om gamla godingar borde Black and White 2 göras så att det går att få tag på. Nästan kriminellt att det inte finns…


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag har c&c ultimate colection på origin men kommer inte in där eller på nya play appen dom har nu längre kanske lika bra att köpa det på steam och glömma ea appar å allt vad det heter en gång för alla. Hujedamig aldrig in där igen 😮

Medlem

Blev ett köp på C&C Ultimate collection. Blev 99,94:- för jag hade RA3 redan. Får hoppas de flesta fungerar med win11.

Ska bara spela igenom alla också. blir många timmar

Medlem

Trist cashgrab på så fina, klassiska spel.
Typisk "Steam-release", dvs. att inget av spelen fungerar vettigt utan att man får söka själv efter fixar för att få det att köra vettigt på en modern dator. Att det ens är tillåtet att släppa spel på den butiken som inte fungerar "out of the box"...obegripligt slappt. Ska kolla däremot Dungeon Keeper på gog, förutsätter att den versionen är bättre?

Medlem

Jäklar vad många gånger jag köpt C&C-spelen genom åren, men det får väl bli ett till köp då för säkerhets skull. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

ELF
Medlem

En GOG release vore smutt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag vill tipsa om att det går att köpa loss spelen utan att behöva subscriba till nån månadskostnad.

Red Alert 2 kostar ca. 20 kr.

Skrivet av en review på Steam:

Buy RA2 alone:

GO TO
https://steamdb.info/sub/799317/

CLICK ADD TO CART

Check out and enjoy.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hahaha,

Redan när jag var yngre tonåring så svor jag att aldrig stötta EA.
De köpte upp alla mina favoritbolag och fullständigt dödade alla deras spel och sedan begravde företagen.

Först dödade de bullfrog.... sedan westwood.... inte långt senare maxis.... så många titlar och så många andra företag....

Roligt nu att se att de vill åter sälja oss 'spelen vi växte upp med'
Mm... tänk vilka spel vi hade haft minnen av om de inte totalt förstört så många eventuella titlar och serier....

Medlem

Är det värt att köpa vanliga C&C nu när Remastered Collection finns?

Medlem

Hmm damn kanske blir o köpa ra2 o tiberian sun med sina expansionern... mmm

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Är det värt att köpa vanliga C&C nu när Remastered Collection finns?

Remastered Collection är bara C&C & första Red Alert,
denna har alla spelen.

Medlem

Hmm, jag växte upp med Lords Of Midnight och Doomdarks Revenge :).

Medlem

Tiberium wars är grymt kul och håller än grafikmässigt

Medlem

Sim city 3000 blir ett köp

Medlem
Skrivet av had0c:

Sim city 3000 blir ett köp

Klasikker och bästa Sim City! 🙂👍

Medlem

Köpte faktiskt båda Populous spelen direkt. Båda är kanon fortfarande sådär tusen år senare

Medlem

C&C-paketet köpt. Jag har spelat väldigt mycket C&C (originalet), Red Alert (originalet) samt underbara Generals. Dock ingenting av de övriga.

Ni som har koll, vilka C&C-spel ska jag inte missa nu när jag köpt allihop?

ELF
Medlem
Skrivet av bluebird:

C&C-paketet köpt. Jag har spelat väldigt mycket C&C (originalet), Red Alert (originalet) samt underbara Generals. Dock ingenting av de övriga.

Ni som har koll, vilka C&C-spel ska jag inte missa nu när jag köpt allihop?

Inga. Alla måste spelas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blev även köp av sim city 3000 som faktiskt verkar svinbra, MEN inte är det anpassat för moderna datorer. Saker som är scrolla kartan etc går alldeles för fort

Medlem
Skrivet av ELF:

Inga. Alla måste spelas.

Inte CNC4, alla andra är bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

För den som vill så går det fortfarande att spela det flesta cnc spelen online. Även patcher som ger högre upplösning. https://cnc.community/command-and-conquer-ultimate-collection-online?fbclid=IwAR2DtGD1NbvwY86LLeDGYmeUwLXtJF9SYrdnyJueuDJTY41uPeLsTuEz3Ns

Medlem
Skrivet av Majoren:

Trist cashgrab på så fina, klassiska spel.
Typisk "Steam-release", dvs. att inget av spelen fungerar vettigt utan att man får söka själv efter fixar för att få det att köra vettigt på en modern dator. Att det ens är tillåtet att släppa spel på den butiken som inte fungerar "out of the box"...obegripligt slappt. Ska kolla däremot Dungeon Keeper på gog, förutsätter att den versionen är bättre?

Det är alltid bäst att köpa gamla spel på GOG om de finns där. För det mesta har de fixat så att spelen fungerar.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag vill tipsa om att det går att köpa loss spelen utan att behöva subscriba till nån månadskostnad.

Red Alert 2 kostar ca. 20 kr.

Men det är väl ingen månadskostnad på att köpa bundle från Steam?

Medlem
Skrivet av Emilez:

Men det är väl ingen månadskostnad på att köpa bundle från Steam?

Nej, det ståmmer.

De två alternativ som finns på Steam Store är kan köpa en bundle eller subscription till EA. Fast om du specifikt vill ha enbart Red Alert 2 så kan du lägga till soelet via SteamDB.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Inte CNC4, alla andra är bra.

Vilket CnC4? Finns ingen fyra..

I min värld finns det inte i alla fall. Lika lite som Starship Troopers 2 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vilket CnC4? Finns ingen fyra..

I min värld finns det inte i alla fall. Lika lite som Starship Troopers 2 😅

Tror han menar FPS spelet...

Skribent
Skrivet av A1200G:

Tror han menar FPS spelet...

Nä 4an finns, det var bara mitt hat för spelet. 😅

Not my CnC 😁


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar