Playstation-chef: branschen kommer "skifta från grafik till starka berättelser"

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Gråta över ett spel ? Är du 10 år?

Nej. Varför skulle man behöva vara 10 år för att bli berörd av ett spel? Jag grät i The Last of Us och i både Red Dead Redemption 1 och 2. Jag har även gråtit när jag sett vissa filmer som har berört mig.
Är du en av dom där hårda killarna som helst inte ens visar sorg på begravningar?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av lonian:

Glädjetårar efter att ha dödat någon av bossarna ja.

Man har utvecklats till att bli bättre så att man kan döda n00bz när man invadera andra spelare.

Gött
Ville egentligen bara påpeka att vi gillar olika saker. Jag gillar en engagerande story som kanske får mig att känna något och du gillar mer hardcore spel där grind, tålamod och bra reaktionsförmåga är viktiga.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ett riktigt bra narrativ kan rädda mindre bra gameplay, men kan ett riktigt bra gameplay rädda ett uselt narrativ? (Kan inte komma på ett exempel i skrivande stund dock)


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Kontot avslutas
Skrivet av Thane:

Det har funnits spel med kraftigt fokus på story sedan 80-talet så spel har fortfarande den variation de brukade ha.

Ja så är det nog men det verkar finns fler av dem nu, eller så reflekterar man mer över det nu.

Spel som Metroid Prime och Elden RIng har man ingen påtvingad story och de är väl hyllade till bland bästa spelen.

Medlem
Skrivet av Gaara:

och de är väl hyllade till bland bästa spelen.

Samma kan sägas om The Witcher 3, Red Dead Redemption 2 och Baldurs Gate 3.

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Gråta över ett spel ? Är du 10 år?

Varför skulle man inte få gråta över något som är dramatiskt? Kom igen, det är 2024 nu. Det är inget fel med att visa känslor.

Jag grät som ett barn tillsammans med min kompis när vi spelade igenom Telltales The Walking Dead. Sista kapitlet är så emotionellt starkt att jag anser att det är något fel på en om man inte snyftar till åtminstone en gång.

Medlem
Skrivet av doversund:

Ett riktigt bra narrativ kan rädda mindre bra gameplay, men kan ett riktigt bra gameplay rädda ett uselt narrativ? (Kan inte komma på ett exempel i skrivande stund dock)

Absolut kan det det. Många NES-spel har alltifrån urusel till medioker story men är det ett roligt gameplay så kvittar det helt.
Earth Defence Force-spelen är ett perfekt exempel på det.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Absolut kan det det. Många NES-spel har alltifrån urusel till medioker story men är det ett roligt gameplay så kvittar det helt.
Earth Defence Force-spelen är ett perfekt exempel på det.

Det var nog underförstått, att tidiga spel var mer gameplay än narrativ, på grund av diverse begränsningar. Men du har inte fel 🙂


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Spel som Metroid Prime och Elden RIng har man ingen påtvingad story och de är väl hyllade till bland bästa spelen.

Sen finns det spel som Metroid Other M då man önskar att det var mindre story.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_325317:

Utgår från att du är en kvinna.

Sist jag grät var när jag var ca tolv bast och för första gången såg Arnold sänkas ner i stålbadet i slutet av t2 och när han sa "i know now why you cry"

Trevlig generalisering där, dudebro.

Jag är en man i 30-årsåldern och det är inget fel med att visa känslor.
Våga komma ut ur ditt skal lite. Det är bra för den psykiska hälsan.

123
Skriv svar