Andra säsongen av The Last of Us har färre avsnitt än den första

Robot
Andra säsongen av The Last of Us har färre avsnitt än den första
Medlem

Bra! Då kanske dom inte fokuserar på allt jävla trams dom fick med i första.

Medlem

Hoppas det betyder att dom går ifrån källmaterialet mera och skriver några egna avsnitt. Säsong 1 toppar ju enkelt med avsnitten som inte kommer direkt från spelet (för spel är tyvärr inte riktigt lika bra skrivna som tv/film kan vara)

Medlem

Undrar hur många avsnitt in som det dröjer innan någon viss person inte är med längre och hur de balanserar upp kvaliteten på serien efter det. Kan tänka mig att tillbakblickar kan lyfta det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Undrar hur många avsnitt in som det dröjer innan någon viss person inte är med längre och hur de balanserar upp kvaliteten på serien efter det. Kan tänka mig att tillbakblickar kan lyfta det.

Undrar samma sak.

Tycker tyvärr att Ramsey var riktigt svag som Ellie. Har svårt att se hur hon ska kunna bära serien utan Pascal vid sin sida.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Undrar samma sak.

Tycker tyvärr att Ramsey var riktigt svag som Ellie. Har svårt att se hur hon ska kunna bära serien utan Pascal vid sin sida.

Jag håller helt med dig..

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av Nomman:

Undrar samma sak.

Nu ska ju en till karaktär följas åt med Ellie som hon blir kär i så om deras kemi är tillräcklig för att göra serien sevärd. Ja vi får se. Pascal är ju dock favoriten så som Joel. Men ett spel är det ju lättare då gameplayet är så jäkla bra. Om dom inte frångår orginal scriptet.

signatur

Medlem

Jisses.. 7 episoder sen ska man vänta 3-4 år igen till säsong 3.

Serier var bättre förut när man hade 15-20 avsnitt per säsong och nya säsongen kom efter ett år.

Medlem

Gissar att säsong två kommer avhandla tillbakablickarma man ser i det det andra spelet.

Medlem

sorry men spelet är bättre en filmen \m/

signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Serier var bättre förut när man hade 15-20 avsnitt per säsong och nya säsongen kom efter ett år.

Tycker faktiskt det är skönt med kortare serier. Det finns så sjukt mycket att kolla på nu för tiden så man har svårt att hinna med ändå.

Medlem

3 säsonger för TLOU2 låter rimligt. Spelet var ju otroligt utdraget, så serien kan ju fortsätta på det spåret.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Precis, mycket trist utveckling. En standardsäsong förr var ju runt 20-22 avsnitt. Att kalla saker med 7 avsnitt för säsong är ju snett, det blir snarare åt hållet ”miniserie”.

Och serierna rullade ju år till år, började ny säsong varje höst.

Medlem
Skrivet av whoo:

Precis, mycket trist utveckling. En standardsäsong förr var ju runt 20-22 avsnitt. Att kalla saker med 7 avsnitt för säsong är ju snett, det blir snarare åt hållet ”miniserie”.

Och serierna rullade ju år till år, började ny säsong varje höst.

Nog rätt stor skillnad att spela in ett avsnitt av Vänner, där du har typ 5 olika "sets/locations" dom använder sig av och i huvudsak är det huvudpersoner som tar 90% av all tid i rutan. Medans stora tvserier/miniserier har som filmer, väldigt många scener på väldigt många sets/locations och där det dessutom inkludera fler skådespelare.

I vilket fall som helst, så länge det inte hamnar i Stranger Things-hell. 5 säsonger på 12 år eller vad den serien kommer vara uppe i när den avslutas.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Var mycket massproducerat skräp förr också när de skulle få ut nytt avsnitt varannan vecka i snitt. Som ett litet Star Trek fan hade jag lätt klarat mig utan alla filler avsnitt i både next generation och Voyager. Runt 10 avsnitt tycker jag är perfekt för en säsong så länge de lyckas få ut en säsong iaf varannat år.

Edit: var givetvis lite annorlunda förr då man var mer styrd av TV-Tablån.

Medlem
Skrivet av rosski:

Var mycket massproducerat skräp förr också när de skulle få ut nytt avsnitt varannan vecka i snitt. Som ett litet Star Trek fan hade jag lätt klarat mig utan alla filler avsnitt i både next generation och Voyager. Runt 10 avsnitt tycker jag är perfekt för en säsong så länge de lyckas få ut en säsong iaf varannat år.

Edit: var givetvis lite annorlunda förr då man var mer styrd av TV-Tablån.

Jo var nog mycket skräp som du säger. Men säg exempelvis The O.C, Prison Break, Breaking Bad och till och med Game Of Thrones. Jag upplevde det att flera hängde med i vad som hände i och med att man släppte säsongerna utan lång väntetid. Man kunde ha diskussioner och det var en helt annan hype i skolorna och på arbetsplatserna.

Ska vi ta Stranger Things så är det under all kritik hur man har dragit ut på det. Folk hinner glömma bort och tröttna!

Medlem

Känner mig lite kluven, stort fan av TLoU, men tyckte inte att varken Pascal eller Ramsey va klockrena, kändes som lite populistiska val. Duktiga skådisar båda två och gillar dom i andra roller, men kändes inte rätt när jag såg serien, kan dock va för att jag bara ser spelkaraktärerna framför mig. Men såg den där invasions-filmen med hon som ska spela Abbey och tror hon kan bli bra.

Vidare ska det bli intressant att se hur dom delar upp det, finns ju några ställen i spelet där man nästan trodde att det va slut, men så fortsatte storyn ett tag till. Hoppas bara inte att dom kör en säsong med Ellie och en säsong med Abbey och blandar det i sista säsongen utan att dom kör parallella storys. Blir också intressant att se hur det tas emot av folk som inte spelat spelet, är trots allt ganska annorlunda mot första spelet, betydligt mörkare blanda annat, men också ett helt annat upplägg.

Många tankar som dyker upp i mitt huvud, ska som sagt bli intressant hur dom löser det, känns spontant svårare att få till det bra i jämförelse med första spelet. Vissa delar kan nog lätt komma att uppfattas som röriga och ointressanta/irrelevanta.

Ser oavsett fram emot det, kan inte få nog av TLoU!

I övrigt håller jag med om det många andra påtalat om det sega i att behöva vänta flera år på en ny säsong av en serie.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nog rätt stor skillnad att spela in ett avsnitt av Vänner, där du har typ 5 olika "sets/locations" dom använder sig av och i huvudsak är det huvudpersoner som tar 90% av all tid i rutan. Medans stora tvserier/miniserier har som filmer, väldigt många scener på väldigt många sets/locations och där det dessutom inkludera fler skådespelare.

I vilket fall som helst, så länge det inte hamnar i Stranger Things-hell. 5 säsonger på 12 år eller vad den serien kommer vara uppe i när den avslutas.

Nästan alla serier verkar ju dock använda "The Volume" så det där med många sets/locations stämmer inte alltid.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hoppas på biofilm kvalite av serien och inga utdrygande avsnitt bara för att mata på extra avsnitt.

Arkiv-X som exempel hade ju kunnat kortas ner rejält om de fokuserat på main story.

signatur

Medlem
Skrivet av Nomman:

Undrar samma sak.

Jag håller helt med, Nico Parker som spelar Joels dotter och Ramsey skulle ha bytt plats. Nico hade mycket bättre kemi med både materialet och Joel.

Medlem

Ska köpa säsong 1 på Blu ray och ge det en ny chans.

Kan jag verkligen ha fel när 99% av världens befolkning hyllar den? 🙂 Hm... 🤔

Medlem
Skrivet av Kiske:

Jag håller helt med, Nico Parker som spelar Joels dotter och Ramsey skulle ha bytt plats. Nico hade mycket bättre kemi med både materialet och Joel.

Helt klart, hon hade varit ett mycket bättre val som Ellie.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar