Phil Spencer om nedskärningarna: "Jag måste fatta tuffa beslut"

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har nu sett intervjun och inte vid något tillfälle nämns det något om att hårdvaruförsäljningen ökat som du påstår?

Ryan McCaffrey ställer så veka frågor att man kan tro att han jobbar åt MS PR-avdelning. Det är ganska talande att Spencer ställde in en sedan länge inplanerad intervju med Giant Bomb då de kanske hade ställt "jobbiga" frågor.

Jodå det är där.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jodå det är där.

Klockslag?

Här är videon för de som vill titta:

Medlem
Skrivet av Margy:

Klockslag?

Här är videon för de som vill titta:

https://youtu.be/IIpMhthwnto

Från 13:48 - Pressure From Higher ups? Börjar 15:00. More console users in The history of Xbox. Xbox sålde 80+ miljoner Xbox 360 konsoler. Men det han menar är just nu. Han har siffrorna. Alltså Xbox One och Xbox Series. Så hårdvaruförsäljningen har ökat. Inte lika som PlayStation. Men ökat utan spel och 17 st 1a part spel alla i Game Pass. Dt gick från få spel till en flod av för många spel.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Från 13:48 - Pressure From Higher ups? Börjar 15:00. More console users in The history of Xbox. Xbox sålde 80+ miljoner Xbox 360 konsoler. Men det han menar är just nu. Han har siffrorna. Alltså Xbox One och Xbox Series. Så hårdvaruförsäljningen har ökat. Inte lika som PlayStation. Men ökat utan spel och 17 st 1a part spel alla i Game Pass. Dt gick från få spel till en flod av för många spel.

Fler användare betyder inte att hårdvaruförsäljningen har ökat. Varenda rapport från Circana med flera pekar på motsatsen.

Medlem

"spelen måste gå med vinst för att studiorna ska bli kvar."

Känns ju ganska rimligt, även om just nedläggningen av Tango Gameworks överraskade.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Allt som handlar om ekonomi på FZ blir så.

"Ja nu har alla köpt lösgodis, lånat till iphone och thairesor när räntorna varit låga och inflationen och annat jag inte vet vad jag pratar om."

"Ja detta visar ju kapitalismens ansikte när ska folk börja jobba gratis för att jag ska få spela!!!"

"Väst går under, Kina är framtiden där jobbar man och struntar i om det är lönsamt eller inte!!!"

"Piratkopiering kan rädda hela spelbranschen för om jag spelar Last of us piratkopierat och berättar för min farmor och hon kanske köper ja då har de fått en kund de aldrig skulle fått annars..."

Om och om igen. Människor kan ingenting om makroekonomi, medicin eller annat och då blir det såhär.

Jo, det är rätt lätt att kritisera folk för okunskap. Det är svårare att försöka utbilda/upplysa, så jag förstår att vissa väljer första vägen. Det är spännande att det slängs med fina uttryck som makroekonomi och att inte folk förstår det; skall vi testa makro-perspektiv istället och inkludera det ekonomiska i det hela så kanske det blir riktigt. Men då börjar det bli väldigt svårt att planera och inte lätt att förstå.

Jag har svårt att se en annan tidsepok där jag skulle vilja leva; men detta är lite med facit i hand. Framtiden säger kanske samma sak, om våran tid, men det gör inte mig mindre lycklig nu för att de "har det så mycket bättre i framtiden". Så som nämns tidigare inlägg så vet jag inte om vi är lyckligare nu än i forna stormaktstider.
På den tiden styrdes även fler folk av religion, där döden var bara ett steg in till paradiset; är nog skön tanke för många.

Detta kan gå vidare i det extrema, men kanske kan limiterad det lite när det diskussion på ett spelforum.
Citaten du har i texten har jag lyckats missa, så var ovetande om vissa folks förespråkade av piratkopiering.

Kapitalismens ansikte handlar inte om jämställt samhälle. Och definitivt inte den kapitalism som råder i samhället idag. Folk vill vara rika; om någon skall vara rik måste andra vara fattiga.
Vill inte vara arsle men tror att majoriteten av folket som är på FZ och även andra delar av Svenska samhället hamnar i kategorin "fattiga människor". Folk äger inte sitt hus, sin bil, kanske tom andra saker som de har i "sitt namn"; banken gör det i form av lån.
Fattiga i ett "makro-ekonomiskt" synsätt nu då. Jag tror och hoppas att folk har det rätt bra i Sverige ändå! ☺️
(Köpte begagnad bil i dagarna och säljaren frågade direkt var lånet till bilen skulle komma ifrån. Jag kanske såg sjabbig ut, må hända, men hen räknade kallt med att man inte köpte bil i den klassen utan lån; fick intryck att standard är att man tar lån!)

Medlem
Skrivet av Margy:

Fler användare betyder inte att hårdvaruförsäljningen har ökat. Varenda rapport från Circana med flera pekar på motsatsen.

Så "console users" betyder inte att det är på konsoler? Säg att du kan något om konsol branschen utan att säga att du kan något om konsol branschen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så "console users" betyder inte att det är på konsoler? Säg att du kan något om konsol branschen utan att säga att du kan något om konsol branschen.

Du förstår att det går att sälja konsoler och att antalet användare ökar utan att försäljningen ökar?

Det går att sälja en konsol i månaden och få fler användare än tidigare.

Xbox säljer färre konsoler än tidigare och har gjort så under lång tid - delvis försäljningen minskar.

Medlem
Skrivet av Margy:

Du förstår att det går att sälja konsoler och att antalet användare ökar utan att försäljningen ökar?

Det går att sälja en konsol i månaden och få fler användare än tidigare.

Xbox säljer färre konsoler än tidigare och har gjort så under lång tid - delvis försäljningen minskar.

Ge upp, det finns ingen vinning i att argumentera med personen, det är vad jag tycker.

123
Skriv svar